Thymoquin_Fly
Laisha_Fly

איך תדעו אם אתם בסיכון לסוכרת?

מאת: - נטורופתית להרזיה טבעית ואורח חיים בריא ומשוחרר מדיאטות
הרבה אנשים חיים עם תסמינים של קדם סוכרת אך לא מודעים לכך שיש ביכולתם להפוך את המצב ולעצור את ההידרדרות. כיוון שכמובן שעדיף למנוע את המחלה מאשר לרפאה

אפשר לשלב "פינוקים", אבל אוכל אמיתי; צילום: unsplash

PassoverFocus_IN

הרבה אנשים חיים עם תסמינים של קדם סוכרת אך לא מודעים לכך שיש ביכולתם להפוך את המצב ולעצור את ההידרדרות. כיוון שכמובן שעדיף למנוע את המחלה מאשר לרפאה. כדי להבין מה מצבכם יש כמה מושגים שכדאי שתכירו.

מהי סוכרת? מה ההבדל בין סוגי הסוכרת?

קיימים שני סוגים של סוכרת – סוג 1 וסוכרת סוג 2.

סוכרת סוג 1

נקראת גם סוכרת נעורים. נחשבת למחלה אוטואימונית שבה הגוף תוקף את עצמו. במקרה של סוכרת סוג 1, הגוף תוקף את הלבלב – היצרן של הורמון האינסולין האחראי על כניסת הסוכר לתאים. בסוכרת סוג 1 תאי בטא בלבלב נהרסים לחלוטין. לכן יש הכרח להשתמש בזריקות אינסולין. סוכרת זו מתגלה על פי רוב בילדות או בגיל ההתבגרות ומכאן שמה.

סוכרת סוג 2

סוכרת סוג 2 היא מצב שבו התאים פיתחו עמידות להורמון האינסולין. כלומר, עקב אורח חיים, נטייה גנטית, תזונה וסיבות נוספות תאי הגוף לא מגיבים היטב להורמון האינסולין וכתוצאה מכך האינסולין לא מצליח להכניס את הסוכר לתאים במהירות הנדרשת וכך הסוכר נשאר בדם במקום להגיע לאן שהוא צריך – לתאים. הלבלב מנסה לתקן את המצב ומייצר עוד ועוד אינסולין ובמשך הזמן נוצרת תשישות של הלבלב וירידה ביכולת שלו לתפקד. במצב קשים סוכרת סוג 2 עלולה להפוך לסוכרת סוג 1.

החדשות הטובות

במצב של סוכרת סוג 2 אפשר להפוך את המצב לחלוטין על ידי תזונה, שינוי אורח חיים וטיפול נכון.

הסימנים שיש לשים אליהם לב

מדבור בסימנים שקל לפספס ולפעמים הם לאו דווקא מצביעים על סוכרת, אך חשוב ביותר להכיר אותם ולפנות לרופא לבירור. ככל שתעלה המודעות לסימני האזהרה הללו תוכלו למנוע את המחלה ולקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם. אם ידוע לכם על מישהו יקר לכם הסובל מתסמינים אלו, שתפו אותו במידע!

השתנה מוגברת

אם רמות הסוכר בדם מגיעות לרמה של 250 מ"ג/ד"ל הכליות לא מצליחות לספוג מחדש נוזלים. מצב זה גורם לכמות רבה של נוזלים להשתחרר אל שלפוחית השתן. בימים עברו, בהם לא הייתה אפשרות טכנולוגית למדוד את רמות הסוכר בדם כפי שקיימת היום, היו מאבחנים סוכרת על פי השתן – שטעמו היה פשוט מתוק!

מולסה, בעבר אבחנו סוכרת סוג 2 על פי הטעם המתוק של השתן

צילום: unsplash

 

צמא מוגבר

ההשתנה התכופה גורמת להתייבשות ומעוררת תחושה של יובש בפה ורצון עז לשתות ולהשלים נוזלים. זה קורה גם כשלא מבצעים פעילות גופנית או כשלא נמצאים במזג אויר חם. מדובר בצמא בלתי מוסבר, ספונטני ומורגש מאוד.

עייפות ותשישות

כיוון שתאי השריר לא מקבלים אספקת גלוקוז בכמות הדרושה להם מתוך הדם – נוצרת תחושת עייפות. כמובן שיש סיבות רבות לעייפות, כמו אנמיה, עומס רעלים מצטבר על הגוף או מצב נפשי מסוים. לכן כדאי לשים לב ולבצע מעקב ואם מופיעה עייפות מסוג חדש – ללכת ולבדוק את מקורה.

ראייה מטושטשת

הסימן הרביעי שיש לשים לב אליו הוא ראיה מטושטשת. כאשר רמות הסוכר בדם גבוהות מידי, נוזלים נמשכים מתוך עדשות העיניים מה שגורם לבעיה ביכולת שלהם לבצע פוקוס. עיוורון חלקי או מלא הוא אחד מהסיבוכים הנפוצים של סוכרת.

לחץ דם גבוה

לחץ דם גבוה נפוץ פי 2 אצל אנשים עם סוכרת. לכן בכל גילוי של לחץ דם גבוה מומלץ לבקש לבצע גם בדיקת סוכר. זה בטוח לא יכול להזיק!

שעות שינה מועטות

מחקרים מצאו קשר בין שנת לילה של פחות מ-5 שעות לבין הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2.

פצעים וחתכים המחלימים לאט

הסוכר גורם להסמכת הדם, ממש בדומה לקרמל!  מה שמאט את זרימתו לאזורים הפריפריליים בגוף כמו ידיים ורגליים. לכן החלמה איטית של פצעים וחתכים היא סימן אפשרי נוסף לסוכרת. זהו גם אחד מהחששות הגדולים ביותר בקרב חולי סוכרת, שצריכים לשים לב לכל פציעה ולו הקטנה ביותר, בשל האפשרות שזרימת הדם הלקויה תגרום למחסור בחמצן בגפיים – מצב שאם לא מטופל בזמן יכול, חס וחלילה, להפוך לנמק.

שימו לב לסימנים הללו, שתפו את היקרים לכם ודעו כי סוכרת סוג 2 היא מצב הפיך! קיימים פתרונות בדמות תזונה, תוספים עוצמתיים ופעילות גופנית, שיכולים לאזן את הסוכר לחלוטין. כל שעליכם לעשות הוא להיות מודעים ולקחת אחריות על בריאותכם.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. רו

    כל הנתונים שהבאתם ילדותיים :
    1. מה זה " מאט את זרימתו לאזורים הפריפריליים בגוף כמו ידיים ורגליים. "
    מה שלי נראה מאט , לא קשור למה שבמציאות , חוסר כתיבה הגיונית .

    2. "לחץ דם גבוה נפוץ פי 2 אצל אנשים עם סוכרת"- שוב נתון בעייתי
    מה זה לחץ דם גבוה ? נתון שכל אחד רואה אחרת ברפואה

    3. " ראיה מטושטשת " כל מי שיש לו משקפיים או עבר את 40 יש לו ראיה מטושטשת , שוב נתון לא רלוונטי

    לצערי כתבה כתובה בצורה לא מקצועית או הגיונית