Thymoquin_Fly
Laisha_Fly

4 דרכים פשוטות וטבעיות לטיפול במחלת הסוכרת

מאת: אלי לובושיץ, Ph.D, N.D
זמן קריאה: 2 דקות
כ-40,000 ישראלים מאובחנים בסוכרת מידי שנה. הצטרפתם לסטטיסטיקה והרופא הודיע לכם שיש לכם סוכרת? יש לי חדשות טובות: אלפי חולי סוכרת מצליחים לאזן את עצמם בצורה טבעית. איך זה קורה? מה אסור שתשכחו?
Thymoquin_In

האם טיפול בסוכרת דורש התנזרות מאוכל "נורמלי", תלות בתרופות וחיים של סבל? אפשר לחיות ללא תרופות ולאכול אוכל בריא וטעים גם עם סוכרת.

 

רופאים ובכירים במערכות הבריאות בארץ ובעולם הגדירו את מחלת הסוכרת כמגיפה של המאה ה-21, היא קשורה ישירות למזון העתיר בסוכר ובשומנים שזמין לכולנו כיום. מה קורה בעצם? סוכרת מבוגרים היא מחלה מטבולית הנובעת מחוסר איזון במערכות הגוף והפרעה בייצור של הורמון האינסולין, הגורמת לשיבוש בחילוף החומרים של פחמימות.

 

  1. לא נגזר עליכם לאכול אוכל דלוח – תזונה בריאה לסוכרת

  2. אנשים עם סוכרת יכולים לאכול טוב. אז נכון, יש ג'אנק שכדאי להוציא מהתמונה וחשוב לאכול בצורה נכונה. אבל אנחנו יודעים כיום להתאים תפריט משביע וטעים שמאזן את הסוכרת.

חשוב לדעת: אם חשבתם שמעכשיו אגף ה"ללא סוכר" בסופרמרקטים הוא חברכם הטוב ביותר, תחשבו שוב! מדובר במאכלים מעובדים שעל אף העובדה שהם לא מכילים סוכר, יכולים להכיל חומרים משמרים, תוספים ושלל מרכיבים שפוגעים בבריאותכם הכללית. זה נהדר ששוק המזון מתפתח ומודע לחולי סוכרת, המבחר מבורך, אבל חשוב לבחור מתוכו את האוכל הבריא והכי פחות מעובד, שגם יסייע לאזן את המדדים בגוף וגם יהיה מזין באופן כללי.

סוכרת

סוכרת – ערך גליקמי זה לא מספיק (צילום: RF123)

 

  1. ויטמין E יכול לשפר את המצב

מחקר שפורסם בשנת 2007 חשף עובדה מפתיעה: ויטמין E מסייע למנוע את סיבוכי מחלת הסוכרת. חוקרים מהפקולטה לרפואה בטכניון ומשירותי בריאות כללית בדקו מדגם של 3,000 חולי סוכרת

ובמשך שנה וחצי הוסיפו להם תוסף של ויטמין E – אצל חלק מהמטופלים שכיחות הסיבוכים ירדה בחצי אחרי שנה וחצי. חשוב לדעת: חלק מהמטופלים לא חוו שיפור, שכן התוצאות תלויות במאפיינים גנטיים מסוימים. כדי ליהנות מהיתרונות של ויטמינים, כדאי לעבור התאמה אישית ואבחון מקיף, כדי למצוא את התוספים הנכונים והמינון המושלם.

 

  1. אינדקס גליקמי הוא לא הכל

חולי סוכרת לומדים במהרה על האינדקס הגליקמי. אתם בוודאי כבר יודעים שבטטה עדיפה מתפוח אדמה ושלחם מלא עדיף מלחם לבן, אבל כדי לאזן את הסוכרת, לשמור על הערך הגליקמי של הארוחות שלכם זה לא מספיק. אחרי שאיזנו אלפי מטופלים במרפאה אנחנו יכולים לומר שכמות הארוחות ביום כמו גם כמות הפחמימות והאיזון עם כמות השומנים הם שעושים הבדל אמיתי לאורך זמן.

 

  1. דיקור לחולי סוכרת

ניתן לאזן את הסוכרת בכמה טקטיקות, אחת מהן היא הדיקור, כאשר יש שתי שיטות מובילות:

  1. דיקור אוריקולרי: דיקור אוזניים
  2. דיקור סו-ג'וק: ממוקד בכף היד ומבוסס על שיטות רבות עוצמה מהרפואה הקוריאנית.

 

לצד הדיקור, ניתן לשלב ארסנל טיפולים שלם, ביניהם שימוש בצמחי מרפא לאחר אבחון מקיף, התאמה אישית של תוספי תזונה וויטמינים ועוד כדי להגיע לאחוזי הצלחה מקסימליים באיזון סוכרת.

 

 הכתבה באדיבות אלי לובושיץ, Ph.D, N.D, מומחה לרפואה משלימה, מרכז רפואי מד-באלאנס

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. שירלי האואנשטיין

    אבקש לשמוע פרטים נוספים לגבי התזונה והדיאטה.