Sunrider_Fly
Nikui_Fly

דלקת שלפוחית השתן (Cystistis , Bladder , Infection)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
זמן קריאה: < 1 דקה
המלצות לתזונה בריאה בנושא דלקת שלפוחית השתן מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס
Nadar_IN

מזונות מומלצים

הקפידו לכלול בארוחותיכם את כל הרכיבים התזונתיים החיוניים. תכננו והכינו בעצמכם ארוחות מאוזנות ומלאות העשויות ממזון טבעי.
אחת מהדרכים היעילות ביותר להלחם בדלקת בשלפוחית השתן היא להגדיל את תפוקת השתן שלכם. שתו כמה שיותר מים נקיים. נסו לשתות כוס מים אחת בכל שעה במהלך היום.

מיץ החמוציות הוא תרופה טבעית, עממית ומוכרת לטיפול בדלקות בשלפוחית השתן. כיום מבינים המדענים מדוע מיץ החמוציות יעיל. נראה שהחמוציות מונעות מהחיידקים להיצמד לדופנות שלפוחית השתן וצינור השתן. תוכלו לרכוש מיץ חמוציות לא ממותק בבתי טבע ובמרכולים רבים. שתו בכל יום כמה כוסות של מיץ זה.
מזונות טבעיים מְשָתְנים יכולים לסייע בסילוק הדלקת. אכלו כמויות גדולות של אבטיחים, סלרי או פטרוזיליה, או הכינו מהם מיצים טריים.

הוסיפו מעט שום למרק הצח או לארוחות אחרות. השום נלחם ביעילות בדלקות.
אם אתם חייבים ליטול אנטיביוטיקה, אכלו גביע יוגורט לא ממותק או מוצר אחר המכיל חיידקים חיים, בכל יום. מזונות אלה מסייעים להשיב את ה"חיידקים הטובים" לגוף שלכם.

מזונות שיש להימנע מהם

סוכר גורם לדיכוי המערכת החיסונית ומעודד את התרבות החיידקים המזיקים.
הימנעו לחלוטין מצריכה של סוכר לבן (וכן ממשקאות אלכוהוליים המכילים סוכר) בעת שאתם נלחמים בדלקת. לאחר ההחלמה, הגבילו את צריכת הסוכר שלכם.
כאשר אתם סובלים מדלקת בשלפוחית השתן, הימנעו מצריכה של מזון מלוח, חריף, מעובד או מזוקק וכן מקפאין. כל אלה עלולים להחריף את הבעיה הבריאותית.
אלרגיות למזון עלולות לגרום לדלקות חוזרות בשלפוחית השתן. עיינו בערך אלרגיה ורגישות למזון וקראו על דיאטת האלימינציה שנועדה לקבוע אם מזון מסוים הוא הגורם לבעיה.

נשים רבות ששותות משקאות מוגזים (ממותקים או דיאטטיים) בתדירות גבוהה סובלות מדלקות חוזרות בשלפוחית השתן. משקאות מוגזים, בין אם הם מכילים ממתיקים טבעיים או מלאכותיים, לעולם אינם טובים לבריאות. אם אתם סובלים מדלקת בשלפוחית השתן, יש לכם סיבה נוספת, טובה וחשובה, להפסיק לשתות משקאות מוגזים.

 

למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו