Sunrider_Fly
Nikui_Fly

יש לי גלידה הכי טובה... וצבעונית

מאת: הילה נוה, נטורופתית ומחברת הספר "לאכול נכון מהרגע הראשון"
זמן קריאה: 2 דקות
הצבעים תופסים לנו את העיניים, מפתים אותנו ומשפיעים על הבחירות והעדפות שלנו.ילדים מושפעים מאוד מהצורה ומהצבע של האוכל המוצע להם. לאורך השנים צבעו היצרנים את החטיפים והממתקים בצבעים האהובים על הילדים כדי שיתפסו את העין ויגרמו להם לבחור בהם. החל מדגני הבוקר הצבועים, הסוכריות ועד הבמבה שהפכה לאדומה.
Nadar_IN

בשנים האחרונות עלתה מודעות הציבור לנזקי צבעי המאכל, על כן החלו היצרנים להשתמש בצבעי מאכל טבעיים המופקים מפיגמנטים המצויים בצומח – הצהוב – מכורכום, האדום/סגול – סלק, ירוק – תרד וכו'.

הפיגמנטים הם פיטוכימיקלים נוגדי חימצון בעלי סגולות בריאותיות רבות, אשר ניתן לחלקם לקבוצות צבע שונות. בכל קבוצה יש את הפיגמנטים העיקריים המצויים בה.

קבוצות הצבעים

בקבוצת האדומים נמצא את העגבניה, האבטיח, גוג'י ברי וכו'. צבעם האדום מגיע מהפיגמנט ליקופן הידוע כנוגד סרטנים שונים והמסייע להפחתת מחלות כלי דם ולב.

בקבוצת הכתומים והצהובים נמצא את הגזר, הבטטה, הדלעת, המלון הכתום וכו'. צבעם נובע מבטא קרוטן וקרטנואידים נוספים המסייעים בחיזוק מערכת החיסון, האטת תהליכי הזדקנות, שיפור מראה העור ומניעת סרטנים שונים. הלוטאין שנמצא במלון הכתום, פלפל צהוב ותירס הנו נוגד חימצון חשוב לעין המגן עליה מנזקי הרדיקלים החופשיים.

בקבוצת הירוקים נמצא את החסה, תרד, ברוקולי, קייל, עלי התבלין וכו'. צבעם הירוק נובע מהפיגמנט הירוק כלורופיל וכן את הלוטאין והבטא קרוטן. בתרד למשל יש הרבה מאוד לוטאין, בטא קרוטן וכלורופיל המגנים עלינו מתהליכי ההזדקנות. הכלורופיל מסייע בניקוי הגוף, במצבי אנמיה, בהבססת הדם (התזונה המערבית גורמת לדם להיות חומצי במקום בסיסי), הפחתת תהליכים ניווניים של הגוף ושל העור ומניעת סוגי סרטן שונים ומחלות לב.

בקבוצת הסגולים נמצא את הסלק, הכרוב הסגול, הבצל סגול, הענבים האדומים וכו'. צבעם נובע מהפיגמנטים נוגדי החמצון רבי העוצמה האנטוציאנינים, אשר להם פעילות חזקה בהאטת תהליכי הזדקנות וניווניות המוח, מניעת חימצון ה LDL ושמירה על תקינות כלי הדם, מניעת נזקי סוכר והנם אף נוגדי דלקת.

בקבוצת הלבנים נמצא את הכרובית, קולורבי, הכרישה ושאר משפ' הבצלים, שום וכו'. בקבוצה זו ישנם תרכובות של גופרית העוזרות למניעת קרישיות יתר של הדם ואיזון רמות הסוכר, הגנה על כלי הדם והלב. קבוצה זו חשובה מאוד כנוגדי חימצון המונעים תהליכים סרטניים ומונעים נזקים מטיפולי הקרנות ונוגדי דלקת.

השילוב החשוב

מסיבות אלו חשוב לצרוך ברמת התפריט היום יומי, את כל קבוצות הצבעים. קל להגיד אך קשה ליישם, במיוחד אצל הילדים. על כן אפשר "לצבוע" מזונות אהובים – כמו גלידה ולהרוויח מכל העולמות.

הכנת גלידה צבעונית

מתכון בסיסי לגלידת בננות:

שתי בננות קלופות וקפואות
חצי מקל וניל / כפית תמצית וניל טבעית
1-2 כפות מים

להכנת גלידה ורודה – נוסיף פרוסת סלק / גו'י ברי / תותים / פירות יער אדומים

להכנת גלידה סגולה – פירות יער סגולים / אסאי קפוא

להכנת גלידה ירוקה – 3 עלי קייל / חופן עלי תרד / כף פיסטוק קלוף

להכנת גלידה חומה – 2 כפיות אבקת חרובים / 2 כפיות אבקת קקאו אורגנית / כף פולי קקאו טריים

את כל המרכיבים מעבירים בבלנדר עד למרקם גלידתי.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו