Nadar_Fly
Thymoquin_Fly

ארוניה – בריאות טובה, נראים נפלא ומפחיתים במשקל

דמיינו לכם את התמונה הבאה - אתם מתעוררים בבוקר, מוזגים לעצמכם כוס משקה, מורחים כריך עם קונפיטורה, או מנשנשים חטיף שוקולד ומעניקים לעצמכם שלל יתרונות בריאותיים במספר לגימות או טעימות

ארוניה ברי, צילום: חברת "עולם של טבע"

Nikui_IN

דמיינו לכם את התמונה הבאה – אתם מתעוררים בבוקר, מוזגים לעצמכם כוס משקה, מורחים כריך עם קונפיטורה, מוסיפים אבקה סגלגלה לשייק או מנשנשים חטיף שוקולד ומעניקים לעצמכם שלל יתרונות בריאותיים במספר לגימות או טעימות: ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים, נהנים מבריאות טובה, נראים נפלא ואפילו מצליחים להפחית במשקל ולהילחם בצלוליט.

זה לא חלום. לקסם הזה אחראי פרי אחד ייחודי שמגיע אלינו מצפון אמריקה ונפוץ גם בגרמניה, רוסיה ומדינות אחרות באירופה. שם נהוג לשלב אותו במיצי פירות, סירופים, ג'לים, תה ועוד.

יש מי שמכנה אותו בשום "סופר פרי" או "המרפא של הטבע" ויש מי שהכתיר אותו בשם "הסופר פוד" החדש – נעים להכיר: ארוניה (ARONIA) הידוע גם בשם : BLACKCHOKE BERRY . לפרי המשתייך למשפחת הורדיים או ורדניים (Rosaceae) קיימים כמה זנים, אבל הנפוץ והידוע מבניהם הוא ה- ARONIA MELANOCARPA . רשימת האיכויות וההשפעות הבריאותיות שלו ארוכה ואלו החשובות שבהן:

מקור רב עצמה לנוגדי חמצון

לגרגרי ארוניה יש את הריכוז הגבוה ביותר של נוגדי חמצון, בהשוואה לכל פרי אחר. אחד מהאיומים הגדולים להם חשוף גופנו חשוף הם הרדיקלים החופשיים. הללו נמצאים בסביבה בה אנו חיים – במזון, בזיהום האוויר, במכשירי חשמל ואלקטרוניקה, קרינת השמש וכן מיוצרים ע"י הגוף במהלך תפקודיו השוטפים. הרדיקלים החופשיים גורמים להרס רב של תאים ורקמות ונקשרים למספר רב של מחלות ותהליכי הזדקנות מואצת. נוגדי החמצון (אנטי אוקסידנטים) נחשבים למרכיבים שביכולתם לנטרל את פעילותם ההרסנית של הרדיקלים החופשיים ולהגן על תאי הגוף מנזקי החמצון.

מדד ה-ORAC  (ובשמו המלא: OXYGEN RADICAL ABSORBANCE CAPACITY) שמשמש להערכת יכולת המזון לקלוט רדיקלים חופשיים – העניק לפרי ניקוד של 15,820 יחידות, בהשוואה לאוכמניות למשל, שמדד ה-ORAC שלהן עומד על 6520 יחידות. הארוניה עשיר בויטמינים, מינרלים, אנטוציאנינים, קארוטניים, פלאבנואידים, פוליפנולים, אנתוציאנינים ונוגדי חמצון נוספים – מה שהופך אותו לאחד מהפירות המומלצים בטיפול בדלקות, מניעת מחלות ושמירה על הבריאות.

עשיר בוויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו

כגון: ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, E, K, P מגנזיום, סידן, אשלגן, יוד, מנגן, זרחן, ברזל ועוד. בהקשר זה ראוי לציין כי גרגרי הפרי מכילים גם ויטמין 17 BB, הידוע בפעילותו האנטי סרטנית.

מסייע בשמירה על מערכת שתן בריאה ומניעת דלקות בדרכי השתן

עניין ידוע הוא שלחמוציות יש השפעה מיטיבה במניעה וטיפול בדלקות בדרכי השתן שהגורם להם הוא החיידק E.COLII. אולם מחקרים שונים מצביעים על כך שגרגרי ארוניה עשויים להיות אפקטיביים פי 5-10 יותר בהשוואה לחמוציות, ככל הנראה בשל המינון הגבוה של חומצה קואינית (Quinic acid) שנמצאה כיעילה במניעת דלקות מסוג זה.

לראייה תקינה ושמירה על בריאות העין

מכיל נוגדי חמצון כדוגמת מלבידין, לוטאין, זיאקסנטין וקארוטן – המסייעים לבריאות העיניים והגנה על התאים מפני נזקים ומחלות כדוגמת קטראקט ומחלות ניווניות מאקולריות (שגורמות לשיבוש בראייה).

חיזוק ושיפור זרימת כלי הדם

ובכך מסייע להפחתת הסיכון לתחלואה במחלות לב, כמו גם איזון רמות לחץ הדם.

 

שמירה על משקל תקין והפחתה במשקל

הפרי הקטן בעל הגוון הסגלגל כהה דל בקלוריות ושומן וידוע גם ביכולתו לסייע במניעת אגירת שומן בטני, שיפור רמות הכולסטרול והשומנים בדם ואף לטיפול בצלוליט דרגה 2 . בנוסף נמצא כבעל השפעה מיטיבה על ההורמונים שמשפיעים על מנגנון השובע והרעב בגוף כדוגמת לפטין, הרסיסטין ואדיפונקטין.

מניעת סוכרת

מחקרים שונים הצביעו על כך שצריכה של הפרי, לא רק שלא תגרום לעלייה ברמות הסוכר בדם, אלא אף תפחית אותם.

עשיר בסיבים תזונתיים

לכן מסייע בפעילות תקינה של מערכת העיכול, הקלה על מצבי עצירות או שלשול, כאבי בטן, נפיחות וכד'.

הפחתת כאב

יש המייחסים לו השפעה דומה לזו של תרופות כדוגמת נפרוקסן (ידועה גם בשם נרוסין) ואיבופרופן (נורופן/אדוויל/אדקס).

בשל טעמו החמוץ והמכווץ, נהוג לערבב אותו עם פירות נוספים, בין היתר הודות לתכולת הפקטין הגבוהה שבו ההופכת אותו לחומר משמר טוב.

פרי הארוניה הגדל בגרמניה תחת תנאים ופיקוח של מוצרים אורגניים, מיובא ומשווק ארצה במתכונת של משקה, אבקה, גרגרים מיובשים, קונפיטורה ואפילו כחטיף של פירות ארוניה מצופים בשוקולד מריר – ע"י חברת "עולם של טבע", חברה המתמחה ביבוא ושיווק מוצרי בריאות טבעוניים ייחודיים לבתי טבע, מטפלים ברפואה משלימה ולקוחות פרטיים.

לפרטים נוספים על פרי הארוניה  והשפעותיו הבריאותיות בקרו באתר החברה: https://www.olamteva.com/

או בדף הפייסבוק שלה:  https://www.facebook.com/olamteva/

ניתן להשיג את מוצרי החברה בחנויות הטבע המובחרות או לרכוש אותם ישירות דרך אתר החברה.

הכתבה באדיבות חברת "עולם של טבע"

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. אבי הרגש

    מוצרים מעולים