Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

ארוחה ביתית בחצרות יפו

מאת: עדן פלד, מרפאה בהולותרפיה, נטורופתיה והרבליזם קליני
זמן קריאה: 2 דקות
himalayaKrem_IN

שוק הפשפשים נהפך בשנים האחרונות לבילוי איכותי המשלב אוכל טוב, ים ורחובות עתיקים עם טאץ' חדשני. אותי תמיד הקסימה האווירה של הרוכלים הצנועים, הגרניום הורוד בעציצים על מרפסות הבתים והריח של הים, מאורר כל טיפה של עומס, חשיבות עצמית והתעסקות בתפל. נולדנו הרי להיות מאושרים.

הגענו ל'פועה', מסעדה ידועה ביפו כדי להתענג על הריחות והטעמים, הרקע הביתי המשווה לכל המעמד הרגשה של ארוחה אצל השכנה ממול, עם מרקם עדין של ווינטאג'.
מסעדת פועה היא לא מסעדה הנושאת על דגלה את סמל הבריאות, ועם זאת, האוכל הביתי, הטעים, המיוחד והמרגש.. (כן, כן, מרגש…) – השאיר אותי עם מבט עיניים זגוגי והרגשה שאפשר לאכול בריא וטעים גם רחוק מהמיתוג.

המסעדה הומה אדם, צהרי יום חול ביפו, וערב רב של תיירים, אנשי עסקים, זוגות ומשפחות שנהנות מהחופש הקיצי ממלאות את המסעדה. שולחן האוכל החל לגדוש מטעמים, ואנו מתענגים על המנות בזו אחר זו.
לפתיחה הוגש לנו לחם מלא, מלווה בסלט חצילים עם בצל ועגבניות (כי לא בהכל יש לדחוף טחינה). לאלו חטף את הבמה סלט שורשים משגע המורכב מגזר, סלק, סלרי ועוד, נוצץ מבוטנים. הכלים כולם הזכירו לי את סט המטבח מהילדות, כלי הבית של סבתא שכבר מזמן נזרקו לטובת כלים עם צבעים של עתיד.

בעודנו מתאוששות ממנות הפתיחה הנפלאות, אנו מקבלות את המנות העיקריות. לחובבי הבשר- אל דאגה! מסעדת פועה אינה מסעדה טבעונית, וניתן למצוא שלל מנות בשריות ודגים (כמיטב המסורת ביפו), ויש לברור מהן את הבריאות ביותר. ממולי התענגו על נתחי עוף מוקפצים עם ירקות, לצד אורז לבן. בצד שלי נחו כופתאות דלעת בקרם קוקוס וקארי, מנה טבעונית משגעת לכל הדעות. הכופתאות שנחו על מצע אורז, שלחו אותי ישירות למחוזות דרום הודו, משאירים טעם של הרפתקאות על השפתיים. כוסברה שיחקה תפקיד מרכזי בכל המנות, ויש לציין שלטעמי הדבר נפלא, אך יש רבים שאינם מחבבים את הירק הדומיננטי הזה, בעוד שהקוקוס המגורד בנדיבות מעל כופתאות הדלעת היה בדיוק במקום הנכון לטענת כל יושבי השולחן.



מיותר לציין שהארוחה הייתה משביעה ביותר, ואינה השאירה טעם של חומרים משמרים, עודף שומן או טעמים מלאכותיים אחרים, כך שמבחינתי, הם הצליחו בגדול בעידן התרבותי של הגורמה כיום. הצוות החביב ביותר, על כל מלצריות הבית, הגיש ופינק אותנו באדיבות ובנועם, מבלי להיות מורגש כלל.

לסיום, הוגש לנו צ'אי אפריקאי מהל, שומר וציפורן עם חלב סויה. הקינוחים שהוגשו כבר אינם קולעים להגדרות בריאותיות רשמיות ובטח ובטח שלא לטעמם של הטבעונים, אך כמו שאומרים בעגה ההוליסטית, 'הם היו טובים לנפש'. גם זו, יכולה להתענג מדי פעם על טעמים עשירים ומתוקים, עם זאת, שאפשר גם אחרת… (אני מודה).
הקינוחים של מסעדת 'פועה' ידועים באיכותם, וכללו קדאיף פירות יער, טראפלס שוקולד נפלא, וכן פאי תפוחים אפוי עם גלידת וניל בצד.

הביקור היה טעים, נעים ומוצלח, ואין ספק שיכול להשתלב בכל טיול, ביקור חטוף, דייט משגע או פגישת עסקים שהם. ואני מדברת גם אל חובבי הבריאות, שיכולים למצוא בכל מקום, גם הרחק מאור הזרקורים, את המנות הבריאות, את אלו שאינן מכילות את רכיבי המזון שאנו לא מעוניינים לאכול ובעיקר, את ההרגשה שהכינו לנו את האוכל באהבה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו