Nikui_Fly
bari14_Fly

אקנה (פצעי בגרות) ( Acne )

מאת: מאת ד"ר ג'יימס באלך (.M.D) וד"ר מארק סטנגלר (.N.D)
זמן קריאה: 3 דקות
המלצות לתזונה בריאה בנושא אקנה - פצעי בגרות מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי"
Nadar_IN

מזונות מומלצים

באופן כללי, מי שסובל מאקנה צריך להיצמד לתפריט פשוט ובסיסי נטול כל מזון מעובד.
הארוחות צריכות להכיל ירקות בגוונים ירוק כהה וכתום. ירקות אלה מועילים במיוחד משום שהם מכילים בטא-קרוטן המסייע לשמור על העור ולרפא אותו. אכלו אותם כשהם טריים או מבושלים מעט, זאת כדי לשמר את הרכיבים והסיבים התזונתיים שבהם.

רבע כוס זרעי פשתה טחונים מספק מלאי של סיבים המסייעים ליציאות תקינות וכן חומצות שומניות חיוניות. אכלו זאת בצרוף רבע ליטר מים לפחות.

שקדים, אגוזי מלך ואגוזים אחרים וגרעיני דלעת מהווים מקור טוב לוויטמין E ולחומצות שומניות חיוניות. כל אלה שומרים על בריאות העור.

קטניות כמו שעועית יבשה, אפונה יבשה ועדשים, ביצים ודגי מים קרים טריים כמו סלמון (אלתית), מקרל, הרינג וסרדינים מהווים מקורות טובים לחלבון. הדגים עשירים בחומצות שומניות מקבוצה אומגה-3.

אכלו מוצרי בשר נטולי הורמונים ואנטיביוטיקה.

שתו כוס מים נקיים אחת לשעתיים במהלך היום כדי לנקות את הגוף מרעלים וכדי לשמור על בריאות כללית טובה.

אם בכל זאת אתם צריכים ליטול אנטיביוטיקה דרך הפה או למריחה על העור, הקפידו לאכול בכל יום יוגורט טבעי, לא ממותק, המכיל חיידקים חיים. אלה יחליפו את "החיידקים הידידותיים" במערכת העיכול שלכם שאותם הורסת האנטיביוטיקה והם נדרשים לשם בריאות טובה.

מזונות שיש להימנע מהם

אל תאכלו מזון קלוקל ומעובד כמו צ'יפס, חטיפים, קולה ומשקאות ממותקים ומוגזים אחרים וממתקים. מוצרים אלה מהווים מקור משמעותי להיווצרות רעלים.

סוכר ממריץ את ייצור השומן ומספק מזון לחיידקים ולשמרים (פטרייה חד-תאית). אל תצרכו מזונות המכילים סוכר. הימנעו גם מצריכת תחליפי סוכר מלאכותיים כמו סכרין ואספרטיים. לחומרים אלה יש השפעה רעילה על הגוף והם אף מעודדים התמכרות לדברי מתיקה.

אקנה אצל מבוגרים היא לרוב תגובה אלרגית, או עדות לרגישות למזונות מסוימים. כל מזון יכול אומנם לגרום לתגובה אלרגית, אולם קיימים סוגי מזון שגורמים בשכיחות גבוהה לאלרגיות כמו מוצרי חלב, חיטה, סוכר, שוקולד ותירס. נסו להבין אם הבעיה שלכם נובעת מאלרגיה למזון, או גשו לרופא כדי לבצע בדיקות.

הגוף מתקשה במיוחד לעכל שומנים רוויים ומוצקים המחריפים את מצב האקנה. הישמרו ממזונות מטוגנים ומשומנים מוצקים, כמו מרגרינה ושומנים צמחיים מוצקים אחרים.

חומציות במערכת העיכול מעודדת התפתחות של אקנה. הימנעו מצריכת אלכוהול, סוכר, שוקולד, מזון מטוגן ומשקאות מוגזים וממותקים. כמו כן, הגבילו את צריכת מוצרי הבשר.

קפה ומוצרים אחרים המכילים קפאין עלולים לגרום להחמרה במצב העור.

אם מוצרים אלה גורמים לכם לבעיות, הוציאו אותם מהתפריט ושתו במקום זאת תה מחליטת צמחים.

אנשים הסובלים מרגישות לפחמימות יוכלו להבחין בשיפור במצבו של העור אם יפחיתו את צריכת הפחמימות שלהם ויאכלו יותר מזונות המכילים חלבונים. הסיבה לכך היא שרמות גבוהות של סוכר ואינסולין, ההורמון המווסת את רמת הסוכר בדם, גורמות להחרפה של דלקות בעור.

כיצד תנהגו בחיי היומיום?

• הימנעו מאכילת מזון שמנוני, מתובל, מטוגן או שמן. על פי הרפואה הסינית, מאכלים מסוגים אלה גורמים לחום פנימי ורעילות, והדבר גורם לאקנה. יש להרבות באכילת ירקות כגון: מלפפונים, מלון מריר *Ku Gua) bitter melon) פטריות, צנון דייקון (צנון יפני לבן), מלון חורף Dong Gua) winter melon) סלרי, עגבניות, פִלפל ירוק, טופו, לוטוס, אבטיח ואגסים. כך תיפטרו מעודפי החום של הגוף.

• בעיית האקנה נגרמת לעתים על ידי תגובה אלרגית למאכלים מסוימים, כגון: חלב, ביצים, אננס, בננות או מנגו. נסו לגלות אם זה המקרה שלכם.

• הקפידו על פעולת מעיים תקינה והימנעו מעצירות.

מה אסור?

• הימנעו מצריכת אלכוהול ומעישון. כדאי לא לאכול קינוחים עתירי סוכר או קצפת. נסו להמעיט בצריכת מאכלים חלביים, הגורמים להיווצרות אקנה או להחמרת המצב.

טיפול תזונתי

• מרק של גריסי פנינה סיניים Yi Yi Ren) Chinese pearl barley)
המצרכים: 60 גרם גריסי פנינה סיניים, 1 כפית סוכר.
אופן ההכנה: הוסיפו 3 כוסות מים למצרכים, לשם הכנת מרק של גריסי פנינה. שתו מעט מן הכמות בכל יום במשך שבועיים.

• מיצי ירקות:
המצרכים: 90 גרם סלרי, 1 עגבנייה, 1 אגס אסיאני Asian pear (או אגס רגיל), רבע לימון.
אופן ההכנה: הסירו את מרכז האגס, והכניסו אותו עם המצרכים האחרים למסחטה. הכינו מיץ ושתו ממנו פעם ביום במשך שבועיים.

• מרק העשוי משעועית מַאש  ובצלי שושן
המצרכים: 30 גרם שעועית מַאש ו-30 גרם בצלי שושן
7 גרם סוכר.
אופן ההכנה: השרו את השעועית במים למשך הלילה. הוסיפו 3 כוסות מים
ואת בצלי השושן והרתיחו. הקטינו את עוצמת הלהבה ובשלו עד שהשעועית תתרכך. המתיקו בסוכר, ושתו פעם ביום במשך שבועיים.

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו