Nadar_Fly
Nadar_Fly

אלופציה אראטה: 7 שיטות טיפול טבעי

מאת: דוד פרלה
זמן קריאה: 3 דקות
סובלים מאלופציה אראטה? יש חדשות טובות - קיימות דרכי ריפוי טבעיות
bari14_In

אלופציה אראטה היא מחלה אוטואימונית שנובעת מכשל במערכת החיסון  וגורמת לנשירת שיער פתאומית. האלופציה  תוקפת את הגוף ללא התראה מוקדמת ובדרך כלל מתבטאת בקרחות עגולות על הקרקפת או הפנים, ולעיתים באיזורים נוספים בגוף.

 

המחלה איננה מסכנת חיים ולא מלווה בכאבים, ולרוב חולפת באופן טבעי תוך מספר חודשים עד שנה. עם זאת, היא מלווה בתחושת תסכול ומשפיעה ישירות על מצבו הנפשי של החולה, בעיקר בהיבטים של דימוי וביטחון עצמי, אסתטיקה ונזק פסיכולוגי- חברתי.

 

החדשות המעודדות הן שטיפול טבעי באלופציה אראטה  מביא במקרים רבים להקלה ושיפור נראה לעין.

הנה שבע שיטות טיפול טבעי באלופציה:

1.      דיקור סיני (אקופונקטורה)

טכניקות של דיקור סביב איזור ההתקרחות משפרות את זרימת הדם באופן נקודתי ומעודדות את צמיחתו מחדש. במקביל, בעזרת אבחון מקדים, מתבצע דיקור בנקודות נוספות בגוף על מנת להחזיר את האיזון הטבעי, לחזק את המערכת החיסונית ולווסת תהליכים בגוף שמזרזים את ההחלמה מהכשל האוטואימוני.
כמו כן, הדיקור חשוב ם בהיבט הנפשי והוא עוזר בהרגעת הגוף והפחתת הסטרס – גורמים שיכולים להוות טריגר להתפרצות המחלה.

 

2.      תפריט תזונתי מאוזן ועשיר בחלבונים ושמנים

חלק מרכזי בטיפול הטבעי הוא התאמת התפריט התזונתי לכל מטופל באופן פרטני.
ראשית, חשוב לוודא שאינכם סובלים מחוסר בברזל (על ידי בדיקת דם). מצב זה עלול לעודד את נשירת השיער.
חשוב להקפיד על אכילת ארוחות חמות (ללא טיגון) ומסודרות בשילוב עם תוספי תזונה טבעיים – אומגה 3 ואומגה 6, תוסף קולגן וגלטין ופרוביוטיקה מעודדים כולם את צמיחת השיער באיזור הפגוע מחזקים את המערכת החיסונית.
מזונות נוספים בהם ניתן למצוא אומגה 3: דגים, זרעי פשתן וצ'יה, אגוזי מלך, דלורית ותרד.

בנוסף, מומלץ לשלב בתפריט היומי מזונות עשירים בחלבונים.
חלבונים מן החי ניתן למצוא בשפע בעופות, בשר, דגים וביצים. בתזונה על בסיס צמחוני או טבעוני – קטניות (בעיקר עדשים, חומוס, מש, לוביה, פול וסויה) ודגנים ישלימו את החוסרים.

לשמנים מן הצומח סגולות בריאותיות רבות והם אחראיים בין היתר גם להזנת השיער והעור בויטימינים וחומצות שומן חיוניות. שמני אבוקדו, שקדים וקוקוס נמצאו יעילים במיוחד בטיפול באלופציה אראטה.

 

3.      צריכת מזון עשיר באבץ

מחקרים רבים מצאו כי אצל חולי אלופציה קיים מחסור באבץ. האבץ תומך במערכת החיסונית והוא מינרל חיוני לבריאות זקיקי השיער.
אבץ נמצא במזונות צמחיים רבים, בעיקר באגוזים, זרעים, דגנים וקטניות. חשוב להקפיד על תזונה מגוונת ולא להסתמך על מזון בודד שיחדש את מאגרי האבץ בגוף. בין המזונות המומלצים הם גרעיני דלעת, סובין חיטה, בוטנים, קקאו, גרעיני חמניה, חומוס וקשיו.

כדאי להימנע מכמויות גדולות של מזונות המונעים ספיגה יעילה של האבץ בגוף. בין אלו ניתן למצוא את מזונות עשירים בסידן (מוצרי חלב למשל) וחומצה פיטית (מצויה בדגנים מלאים, ירקות וקטניות). עיבוד המזון תורם להפרדת החומצה מהאבץ ולשיפור הספיגה. לכן, כדאי להנביט או להשרות את הקטניות, לאכול יותר אוכל קלוי ומזונות שעברו התססה (שאור, מיסו, טמפה).

 

4.      טיפול בצמחי מרפא

טיפול טבעי יעיל משלב שימוש בצמחי מרפא (פורמולות) שמותאמים אישית לכל מטופל.
הם משפרים את זרימת הדם לקרקפת, מרגיעות ומאזנות את המערכת החיסונית והגוף כולו. בשילוב עם ויטמינים מהתפריט היומי, צמחי המרפא יזינו את שורש השערה הפגום ויעודדו את שיקומו.
לצד הצמחים, לפעמים ישולבו בטיפול גם משחות טבעיות למריחה מקומית על האיזור הפגוע.

 

5.      מזותרפיה

שיטת טיפול חדשנית ויעילה במיוחד במרפאתנו. הטיפול כולל החדרת תמיסות טבעיות לשכבת העור האמצעית באמצעות מחטים זעירות. התהליך איננו פולשני ולא כרוך בכאב.
התמיסות מעוררות תגובה משקמת שמחזקת את זקיקי השיער, וגם עוזרות בהזרמת דם מוגברת לאיזור הפגוע בקרקפת.

 

6.      עיסוי


עיסוי של הקרקפת מספר פעמים כל יום משפר את זרימת הדם לאיזור. כדי להעצים את פעולת העיסוי, שלבו בו פרוסות ג'ינג'ר ושום או תה ירוק קר. חשוב שלא להגזים עם אלו על מנת למנוע גירוי יתר.

משנה

7.      תרגילים להרגעת הנפש


מצאו לכם זמן פנוי בכל יום לשילוב פעילות מרגיעה ומשחררת שתעזור להפחית את הסטרס ואת התגברות המחלה: פעילות ספורטיבית, יוגה, טאי צ'י ועוד..

שיטות הטיפול שהוצגו כאן, מתבססות על עקרונות הרפואה הסינית, הן מסייעות באיזון תהליכי הריפוי בגוף ובשיקום השיער ביעילות.

דוד פרלה מומחה לטיפול בבעיות עור ברפואה סינית  קליניקה פרטית ברמת אביב, לטיפול במחלות עור ברפואה משלימה.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו