Thymoquin_Fly
Laisha_Fly

איך להכין את הגוף לאביב?

מאת: - ממובילות תנועת הריפוי הטבעי בישראל. היא מתמחה בתחום תזונת הסופרפוד וניקוי גוף מרעלים
עונת האביב היא הזמן האידיאלי לעבוד תהליך של ניקוי רעלים. עצות שימושיות לתחילת התהליך ומתכון לשייק מנצח לפניכם
PassoverFocus_IN

האביב מביא עימו  את אנרגית ההתחדשות ומאפשר לשחרר עומסים ועודפים שצברנו בגופנו בעונת החורף.

בחודשי האביב כאשר ירוק ופורח מסביב גם גופנו מבקש להיפתח לפריחה ולבלוב מחודש.

בהשראת הטבע מסביב זהו זמן נפלא לקחת את הזמן ולהעניק לגופנו טיפול מסור ואוהב – לעצור את המרוץ, להיכנס לימים של הקשבה פנימית, להזין את גופנו במזונות מבריאים ולשחרר התמכרויות והרגלים לא מיטיבים. כשנעשה זאת תנועה הרמונית של חיוניות בהירה ומיטבה תכנס לכל תא ותא בגופנו ותרים אותנו לתדר חדש.

מדוע כל כך חיוני לנקות רעלים מהגוף

רבות נאמר ונכתב אודות ניקוי הרעלים מגופנו, על החשיבות העצומה בפינוי מחוללי המחלה מגופנו, אותם אנו סופגים מאוכל מתועש, חומרים משמרים, חומרי הדברה, חומרים ממריצים, תרופות ומתכות כבדות-דרך מזון, מים ואוויר מזוהמים.

כידוע מערכת העיכול, המערכת האנדוקרינית ומערכות דם מצוידים במערכות מורכבות של מנגנונים שנועדו לסלק רעלים  דרך הפה, עיניים, עור, מעי גס, דרכי שתן והנשימה.

הבעיה היא כי כמויות מופרזות של סוכר, קפאין, מזון מעובד, תרופות ומתח, שאנו מכניסים לגוף  באופן עיקבי במשך שנים, מאטות ומקשות על תהליך הניקוי וההתחדשות הטבעית של הגוף.

הצטברות של רעלים בגופנו היא הבסיס ממנו מערכות הגוף מתחילות להחלש, מופר האיזון של המיקרוביום ותנועת אנרגית החיים מאוטת.

אין שום דבר בעולם שיכול להשתוות לתחושה הנפלאה שהגוף והנפש חווים כאשר הגוף מתחיל לשחרר פסולת ורעלים – רמת האנרגיה עולה פלאים, התשוקות וההתמכרויות למזונות מעובדים נעלמות, המשקל מתאזן, הנפיחות נעלמת, המחשבה בהירה וממוקדת, העור קורן, ואפילו מצב הרוח משתפר.

 

 

הנחיות לניקוי גוף:

  1. הימנעו מסוכר –  סוכר ופחמימות פשוטות הם הסם הממכר והחמור ביותר הקיים בתעשיית המזון! סוכר גבוה בדם מחליש את המערכת המטבולית, גורם לעליה במשקל, יוצר תנודות חדות המוח ומפר את איזון הבקטריה בגוף. הורידו מהתפריט כל מזון המכיל סוכר מעובד ופחממות פשוטות.

 

  1. גלוטן גלוטן הינו חלבון המכיל רכיבים רעילים המשפעים על תפקוד המוח, מונעים ספיגה של ערכים תזונתיים ומחלישים את תפקוד מערכת החיסון. המנעו מדגנים המכילים גלוטן כמו חיטה (גם בורגול, קוסקוס, גריסים), כוסמין ושיפון.

 

  1. הגמלו מקפה הקפאין יוצר בגוף גירוי גבוהה של מערכת העצבים. הוא מייצר בגוף תגובת הישרדות ובשל כך הגוף לא יכול להפתח לריפוי, להרגע ולתאזן. בזמן ניקוי רעלים הגמילה מהקפה היא הכרחית להחזרת האנרגיה הטבעית, הרגעת מערכת העצבים ולחיזוק תנועת המעיים והכליות.

 

  1. המנעו ממוצרי חלב – מוצרי חלב פרה הינה אלרגנים. גוף האדם אינו סביל ללקטוז ולכן מוצרי חלב מכבידים על הגוף, מייצרים דלקתיות ומקשים על מערכת הנשימה. הוצאת מוצרי חלב מהתפריט תקל באופן משמעותי על בריאות העור ומערכת הנשימה ותאפשר שחרור ריריות ורעלים.

 

מים בדיאטה

המים יכולים להקל על ניקוי הגוף ולעשות רק טוב (pixabay_mojzagrebinfo)

 

  1. שתו הרבה מים מים הם חיים. בתהליך ההבראה הטבעית אנו מבקשים לחזור לתנועת החיים. ומה יותר פשוט ממים להחזרת התנועה הבסיסית הזאת לגופנו? הקפידו על שתיית כמה שיותר מים חמימים לאורך היום.

 

  1. איכלו מזונות מלאים – הצעד הראשון הוא לחסל מזונות "בעלי ברקודים" . הכוונה היא להימנע ממזונות מתועשים הארוזים בפחית או בקופסא מזון מעובד. התמקדו בעיקר בפירות וירקות אורגניים, דגנים מלאים ללא גלוטן, קטניות, אצות ו"מזונות על".

 

אכלו ירוק – הקפידו שרוב המאכלים והשתיה תהייה ירוקה: באביב גדלים צמחים ירוקים רבים כמו עלי שן הארי, תרד, פטרוזיליה, כוסברה, סלרי, ברוקולי, קייל ומנגולד.

הכלורופיל מהעלים מזין ומנקה  את הדם, ועוזר לגוף להגיע לאיזון.

 

  1. שלבו מיצים ושייקים בתזונה היומית – ככול שתתנו למערכת העיכול לנוח מעיכול ארוחות כבדות כך תוכלו לשמור את האנרגיה הפנימית שתאפשר לגוף לבצע פעולת ניקוי. כאשר חלק מהתזונה היומית מתבססת על שייקים ומיצים ישנה הקלה על מערכת העיכול לצד הזנה של ערכים תזונתיים עשירים לתאי הגוף.

 

  1. הניעו את הגוף – בתהליך הניקוי גוף חשוב לשלב פעילות גופנית. נסו יוגה עדינה, הליכה בטבע, מתיחות, ריקוד, שחייה, רכיבה על אופניים. פעילות הגופנית בזמן הניקוי צריכה להיות מתונה ובהקשבה לגוף. חשוב לא להתיש את הגוף בזמן תהליך סילוק הרעלים.

 

  1. קח את הזמן כדי לנשום ולנוח – זה זמן טוב להקדיש לעצמכם.  הקפידו לשבת בשקט במשך לפחות 10 דקות ביום, לנשום ולהרגע. חשוב להיות עדינים ורכים עם עצמכם בימים אלו. מתח הוא הגורם מס '1 להצטברות רעלים והתפתחות של דלקות, כך שתהליך של הרגעת מערכת העצבים ע״י הרפיה ונשימות, יכול מאוד לסייע לגופכם לחזור לאיזון.

 

"מזונות העל" המומלצים לימי ניקוי הגוף :

אצת הכלורלה (CHLORELLA) – הכלורלה היא אצת מים מתוקים המכילה ריכוז גבוה של כלורופיל מה שהופך אותה ליעילה ביותר בניקוי הדם ומתכות כבדות. היא מחזקת את מערכת החיסון ומעודדת צמיחה של תאים חדשים בגוף. הכלורלה עשירה בנוגדי חמצון ויטמינים ומינרלים, חומצות אמינו וחומצות שומן.

אצת הספירולינה (SPIRULINA) – אצה חד תאית הגדלה במים מתוקים. הספירולינה מכילה בין 65%-71% חלבון  ויטמינים ומינרלים רבים ויש המייחסים אותה כמזון המזין ביותר שקיים בטבע. מחקרים מוכחים כי ספירולינה עוזרת להוריד כולסטרול ולחץ דם, עוזרת לשקם את הלב לאחר שבץ וכימותרפיה, מסייעת כנגד אלרגיות. אצה זו עשירה בכלורופיל ומסייעת בניקוי הדם והכבד.

עשב חיטה (WEAT GRASS) – מטהר רעלים מהגוף ע"י חימצון כדוריות דם לבנות המחזקות את המערכת החיסונית, מטהר את הכבד והדם, מווסת רמת סוכר, מסיר מתכות רעילות, מצמצם נזקי קרינה, עוזר למחלות כרוניות כמו סרטן ודלקת פרקים.

מורינגה (Moringa) – עלי עץ המורינגה, המכונה עץ הפלאים, מיובשים בטמפרטורה נמוכה ונטחנים לאבקת מורינגה אשר מכילה מעל 90 ערכים תזונתיים . למורינגה סגולות רבות, בעלים קיימים 48 תרכובות שונות של נוגדי חימצון וכ- 36 תרכובות של נוגדי דלקות. עלי המורינגה משמשים כתמיכה לתהליכי ריפוי רבים כגון סרטן, מחלות מערכת הנשימה, כבד וכליות, וכמו כן מאיצות את תהליך איזון הסוכר בדם.

 

דיאטה מזונות על

שייק יכול לסייע בניקוי (123RF)

 

מתכון לשייק לניקוי גוף מרעלים שכל אחד יכול להכין בקלות בבית

 

לערבב את כל המרכיבים בבלנדר לקבלת שייק.

לבריאות!

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו