OB__

Powered by WP Bannerize

obari3

Powered by WP Bannerize

תסמונת Syndrome x) x)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
המלצות לתזונה בריאה בנושא תסמונת x מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס

הטיפול החשוב ביותר בתסמונת X ובתנגודת לאינסולין הוא תזונה נבונה ונכונה. ההמלצות התזונתיות שמופיעות להלן יסייעו לגופכם לווסת את רמת הסוכר בדם ולהפחית את הסיכון לסיבוכים שונים כמו מחלות לב וכלי דם.

מזונות מומלצים

אמצו תזונה עשירה בסיבים תזונתיים (ירקות, אגוזים, זרעים ודגנים מלאים). סיבים תזונתיים המסיסים במים ניתן למצוא במאכלים כמו סובין שיבולת השועל, קטניות, אגוזים ותפוחי עץ. אלו מסייעים לאיזון רמת הסוכר בדם. אכלו מדי יום כפית זרעי פשתה טחונים בכל ארוחה או 1/4 כוס במשך היום כולו. הקפידו לשתות כמות גדולה של מים כשאתם אוכלים זרעי פשתה (בערך כוס מים לכל כף זרעי פשתה).

מומלץ מאוד לצרוך מדי יום כמות כללית של 50-35 מ"ג של סיבים תזונתיים.
אכלו חלבונים מן הצומח (קטניות, אגוזים, זרעים ועוד) או חלבון המצוי בבשר נטול שומן (הודו, עוף, דגים) בכל ארוחה וברוב ארוחות הביניים. ניתן לשתות משקאות חלבון שאינם מכילים כמות גדולה של סוכר לבן.

חלבונים מסייעים לאזן את רמת הסוכר בדם. אנשים רבים הסובלים מסוכרת מרגישים שיפור במצבם כתוצאה מאכילת כמויות גדולות יחסית של חלבונים.
אכלו שומנים מאיכות גבוהה. דגים, כמו דג הסלמון (אלתית), הם מצוינים וכך גם אגוזים וזרעים. הוסיפו שמן זית ושמן פשתה לסלטים שלכם.

במקום לאכול 3 ארוחות גדולות ביום, אכלו מספר רב יותר של ארוחות קטנות במהלך היום כדי לשמור על רמה יציבה של אינסולין וסוכר בדם. לחילופין, תוכלו לאכול 3 ארוחות עיקריות ביום, וביניהן לאכול חטיפים מזינים. הקפידו שלא יעברו 3 שעות מבלי שהכנסתם דבר מה לפיכם.

חסר בכרום תורם לבעיות ברמת הסוכר בדם. הרבו אפוא באכילת שמרי בירה, נבטי חיטה, דגנים מלאים, גבינות, מוצרי סויה, בצל ושום. בצל ושום גם מסייעים להורדת רמת הסוכר בדם ומגנים מפני התפתחות של מחלות לב וכלי דם.

אכלו להנאתכם מלאי של פירות יער, שזיפים וענבים המכילים פיטוכימיקלים השומרים על תקינות הראייה.
התמקדו באכילת מזונות בעלי מדד (אינדקס) גליקמי נמוך. למידע נוסף, עיינו בערך סוכרת.

מזונות שיש להימנע מהם

הימנעו לחלוטין מאכילת סוכר לבן. כמובן שאסור לאכול ממתקים, עוגיות, משקאות ממותקים ודברי מתיקה אחרים.
כל דברי המאפה המכילים קמח לבן מקפיצים את רמת הסוכר בדם. עדיף לאכול דברי מאפה מדגנים מלאים בטחינת רחיים, דגני בוקר מלאים ופסטות מקמח מלא, אולם גם במקרה זה מומלץ לקרוא את התוויות שעל המוצרים, מכיוון שהם עלולים להכיל כמות גדולה של פחמימות.

כדאי לבחור באורז בסמתי (שלו מדד גליקמי הנמוך מבין כל סוגי האורז), בשעורה, בשיבולת שועל ובכוסמין, מאחר שאלה מכילים פחמימות מורכבות.
אל תגעו באלכוהול ובקפאין. חומרים אלה מעלים מאוד את רמת הסוכר בדם, אצל חלק מהאנשים, וכך עולה גם רמת האינסולין.

המעיטו בצריכת השומנים הרוויים המצויים במאכלים כמו בשר בקר וחלב ומוצריו. נמצא ששומנים אלה מגבירים את הסיכון ללקות בסוכרת ובמחלות לב וכלי דם.
הימנעו מצריכת מאכלים המומתקים בסוכר לבן. במקום זאת הוסיפו למאכלים ממתיקים טבעיים ובריאים יותר כמו סטיביה או קסיליטול.

הישמרו מאכילת שמנים ומאכלים המכילים חומצות שומניות מסוג טרנס (כמו מרגרינה) ומאכלים שטוגנו בשמן עמוק. רוב המזונות המשומרים והמוכנים כמו עוגיות, קרקרים ודברי מאפה שונים מכילים שמנים מוקשים. חומצות שומניות מסוג טרנס (מרגרינה) מסוכנות מאחר שהן תורמות להיווצרות תנגודת לאינסולין.
אל תאכלו מאכלים בעלי מדד גליקמי גבוה.

 
למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס.

השאירו תגובה: