keshet_flytop

Powered by WP Bannerize

Trima_HAIR

Powered by WP Bannerize

תסמונת מפרק הלסת (TMJ , Temporomandibular Joint Syndrome)

מזונות מומלצים

אם אתם סובלים בצורה חריפה מתסמונת מפרק הלסת, אכלו מזונות שאינם דורשים לעיסה מרובה או שאינם קשים ללעיסה כמו מרקים, תבשילים קלים ללעיסה, ירקות מאודים או מבושלים ומשקאות המכילים חלבונים.

התמקדו באכילת מאכלים שמייצבים את רמת הסוכר בדם. ירקות עליים, קטניות, דגנים מלאים, אגוזים, זרעים, מוצרי סויה ודגים צריכים להיות חלק מרכזי בארוחות שלכם.

במקום לאכול 3 ארוחות גדולות ביום, אכלו 6-5 ארוחות קטנות יותר במהלך היום. כך תוכלו לשמור על רמה יציבה של סוכר בדם. כך גם לא תתפתו לאכול ממתקים בין הארוחות.

מזונות שיש להימנע מהם

הימנעו מאכילת מזונות המכילים סוכר לבן כמו עוגות, עוגיות, ממתקים, שוקולד מתוק וחלבי, משקאות ממותקים ורוב דברי המאפה. הסוכר הלבן שהם מכילים מפר את מאזן הסוכר בדם ותורם למתח הנפשי.

הקפידו לא לצרוך קפאין, הגורם לשרירים להתכווץ. ידוע שתה וקפה מכילים קפאין, אולם גם שוקולד, משככי כאבים מסוגים שונים ותרופות נגד הצטננות מכילים כמויות גדולות של קפאין.

נמצא שגם אלכוהול קשור לחריקת שיניים. אף שנדמה שכוסית אחת או שתיים של משקה אלכוהולי יכולות להרגיע אתכם, הרי שתה צמחי הוא בחירה הרבה יותר טובה לאנשים הסובלים מתסמונת זו.

אל תאכלו מאכלים הקשים ללעיסה. מסטיקים, סוכריות קרמל, בייגלה, בשר אדום (או לבן) וממתקים קשים או כאלו העשויים מגומי מאכל. כל אלה הם "מחוץ לתחום" עבורכם.

 

השאירו תגובה: