ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

WING_FLYR

Powered by WP Bannerize

תבשיל בטטה וגזר

מאת: מירב הראל
מתכון קליל, מזין וטעים מבית מירב הראל - התבשיל הזה מתאים לכל ארוחה ומלא בויטמינים ומינרלים
תבשיל גזר ובטטה

תבשיל גזר ובטטה. צילום: מירב הראל.

אישית אני אוהבת מתכונים בריאים שהם גם פשוטים להבנה ולתפעול (לא נולדתי עם הצ'יפ של "איזה כיף לי במטבח" ואני לא מחובבי "האתגרים הקולניריים"), גם יפים ויז'ואלית (מה לעשות, אנחנו קודם אוכלים עם העיניים) וגם מהירי הכנה (עדיפות למתכוני "לשים הכל בקערה, לערבב והופה מוכן).

השילוב הזה מאפשר לנו להמשיך ולהתמיד בתזונה בריאה וטעימה לאורך זמן, במיוחד כשרובנו נדרשים לבשל פעמיים – גם אוכל "רגיל" לילדים (שניצלים-פתיתים-פסטות-פירה-קציצות…), וגם אוכל בריא לעצמנו – משימה מאתגרת שיכולה להכשיל את הטובים שבנו, עם כל הרצון הטוב שבעולם. או במילים אחרות – מה שלא פשוט, פשוט לא יהיה. בתיאבון.

רכיבים (כ- 4 מנות)

 

רכיבים לתבלון

הכנת תבשיל גזר בטטה

הכנת תבשיל גזר בטטה. צילום: מירב הראל

הכנות מקדימות

מאדים בנפרד את הגזר והבטטות. אני אוהבת את האידוי כי הוא גם מהיר וגם שומר על הערכים התזונתיים של הירקות שמאדים. שיטה מהירה ופשוטה לאידוי (כשאין כלי/סיר מיוחד לאידוי)– למלא בסיר מים בגובה של בסך הכל כ-5 ס"מ מים ולהוסיף את הירקות אותם רוצים לאדה. המים רותחים מהר מאוד ונדרשות רק כ4-5 דקות של אידוי עד שהירקות רכים אך עדיין קרנציים (אנחנו לא רוצים אותם מושיים).

הכנות לתבשיל בטטה וגזר

הכנות לתבשיל בטטה וגזר. תצלום: מירב הראל

אופן ההכנה

מטגנים במחבת גדולה במשך 2-3 דקות את הבצל והשום עם קצת שמן קוקוס, עד להשחמה

מוסיפים את שמן השומשום, את הבצל הירוק ואת הפטרוזיליה ומערבבים כדקה

מוסיפים את הגזר והבטטה המאודים ומקפיצים הכל ביחד דקה-שתיים

מוסיפים לפי הטעם מלח ופלפל. אני אוהבת להוסיף את הכוסברה לאחר סיום הבישול כי כך היא עוד שומרת על הטעם הייחודי שלה (מי שלא אוהב כוסברה – אפשר כמובן לוותר).

מגישים חם. בתיאבון 😊

את המתכון כתבה וצילמה מירב הראל, ליווי תהליכי ריפוי ושינוי.

לרכישה
השאירו תגובה: