ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

שרירנים (מיומות) (Fibroids)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
המלצות לתזונה בריאה בנושא שרירנים מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס

מיומות לרוב הן תוצר של רמות אסטרוגן גבוהות בגוף . לתזונה חשיבות רבה בטיפול' בואי ללמוד  מה כדאי לאכול וממה להימנע:

מזונות מומלצים

מאחר שהתזונה שלנו משפיעה על האיזון ההורמונאלי בגופנו, חשוב לספק לגוף תמיכה תזונתית טובה הכוללת ארוחות המורכבות ממזון מלא וטרי. הקפידו לבסס את ארוחותיכן על דגנים מלאים, ירקות, פירות, דגים וקטניות (כולל מוצרי סויה). כדי להגביל את החשיפה שלכן לחומרי הדברה, השתדלו לקנות מזון אורגני. יש לרחוץ היטב את הפירות והירקות.

חשוב לאכול במידת האפשר מזון אורגני. מזון זה אינו מכיל אסטרוגנים שעלולים להימצא בקוטלי חרקים, בקוטלי עשבים ובבקר שהוזרקו לו הורמונים.

מוצרי סויה וזרעי פשתן הם מקורות טובים לפיטואסטרוגנים, חומרים המווסתים את ייצור האסטרוגן בגוף.
ויטמין K, המהווה חלק ממנגנון קרישת הדם בגוף, עשוי למנוע הפרשה מוגברת של דם בעת הווסת. ירקות עליים עשירים בוויטמין זה.

 

כדאי לכן לאכול מאכלי ים כמו אצות קלפ (Ascophyllum nodosum). מזונות אלה מכילים כמות גדולה של יוד, מינרל הכרחי לתפקוד תקין של בלוטת התריס.

אם אתן סובלות מדימום וסת רב או מתמשך, עליכן ליטול תוספת של ברזל כדי לא ללקות באנמיה. טלו כף מולסה (נטולת גופרית) מדי יום.

 

לתוספת של חומצות שומניות חיוניות, שלבו בארוחותיכם מדי יום 2 כפות שמן פשתן, בצרוף 300 מ"ל מים. נמצא שזרעי פשתן מסייעים לאיזון רמת האסטרוגן בגוף.

אכלו פירות וירקות כמו תפוחי עץ, דובדבנים, ברוקולי, כרובית וכרוב ניצנים. פירות וירקות אלה מכילים את הפיטוכימיקל אינדול-3-קרבינול שמסייע לכבד לנקות את הגוף מאסטרוגן.

 

כדאי לאכול בקביעות סלק, גזר, ארטישוק, עלי שן הארי, בצל ושום. מזונות אלה מזרזים את תהליך סילוק הרעלים באמצעות הכבד.
אכלו יוגורט טבעי כדי להעלות את כמות "החיידקים הידידותיים" במעי הדק.

 

שתו פעם ביום מיץ ירוק כדי לסייע בניקוי הגוף מרעלים.
שתו כוס מים נקיים אחת לשעתיים, במהלך היום. המים יסייעו לשטוף רעלים מגופכן ולהפחית כאבים.

מזונות שיש להימנע מהם

הימנעו מאכילת בשר בקר, חלב ומוצרי חלב, מאחר שאלה מכילים רמות גבוהות של דיוקסינים (Dioxins) הפועלים כאסטרוגנים מהסביבה.

 

כדי לא לגרום לעלייה בעוצמת הכאבים, הישמרו ממזונות הגורמים לדלקות כמו סוכר לבן, קפאין ומשקאות אלכוהוליים.

 

אל תאכלו מזונות שגורמים להחלשה של המערכת החיסונית. מזונות מעובדים, מזונות מטוגנים, סוכר לבן ואלכוהול מגבילים את יכולתו של הגוף להילחם בבעיה הבריאותית שלכן.

 

השאירו תגובה: