supherb_Fly
Laisha_Fly

רשימת הקניות האולטימטיבית לימי הקורונה

מאת: - נטורופתיה, אירידולוגיה, דיקור. התמחות בטיפול במחלות כרוניות וסרטן, ניקוי גוף מרעלים, סדנאות בישול ואפיה בריאים
איך לוודא שיהיה לנו מספיק אוכל לכל צרה שלא תבוא, שהוא ישמר והכי חשוב - שיהיה בריא?
PassoverFocus_IN

סגרו לנו את מקומות הבילוי, המסעדות, בתי הקפה ומקום העבודה. השאירו אותנו בבית עם הילדים והמטבח קורץ לנו לשהות בו יותר מתמיד. במיוחד בימים לא שגרתיים אלה חשוב לשמור על הבריאות שלנו, כי כידוע – רוב מערכת העצבים נמצאת סביב מערכת העיכול שלנו ומה נאכל ישפיע על מצב הרוח חוץ מעל הגיזרה וכמובן על הבריאות הפיזית בכלל ועל מערכת החיסון בפרט. לפניכם המלצות לקניות שפויות וטעימות שינעימו את הארוחות המשפחתיות ומה שבניהן הן למאותגרי הבישול מבניכם והן לאוהביו:

 

פסטה

בחנויות הטבע קיים מגוון רחב של פסטות מזינות על בסיס קמחים שונים כגון קמח אורז מלא, קמח כוסמין מלא או קמח עדשים ואפילו פסטות משעועית, אפונה וחומוס שמבשלים מספר דקות וזה מוכן. שדכו להן רוטב פסטו, רוטב עגבניות טבעי, רוטב שמנת טבעוני מקשיו/מקדמיה וכדומה- ויש לכם ארוחת ערב מהירה לכל המשפחה.

 

קציצות ומאפים

מאפים/קציצות/המבורגר טבעוני של חברת "מונבטים": מוצרים איכותיים ומשביעים מאד המבוססים על דגנים, ירקות וקטניות שונות ונשמר במקפיא. את המאפים שמים בטוסטר 10 דקות, ומורחים טחינה/אבוקדו/מטבוחה ביתית וכו'. את ההמבורגרים או הקציצות אופים בתנור עם שמן זית 15 דקות מכל צד- אפשר לאפות מראש כמות לכמה ימים.

גרנולה

אפו גרנולה (מתכון נהדר יש באתר שלי) משיבולת שועל, אגוזים ופירות מיובשים שונים או ריכשו גרנולות איכותיות ללא ממתיקים ושמן צמחי. גרנולות איכותיות לדוגמה: של חברת "ניצת הדובדבן" או "שורשי ציון" או "שקוף שזה טבעי". את הגרנולה אפשר לאכול עם יוגורט עיזים/חלב אורז ושקדים/חלב סויה או כל חלב צמחי אחר- כנשנוש, כארוחת בוקר או כארוחת ערב קלה.

קטניות

שימורי קטניות אורגניים ללא חומרים משמרים בצנצנת זכוכית של חברת "השדה"- אפשר רק לסנן, להוסיף עשבי תיבול קצוצים, שמן זית ומלח ויש ארוחה משביעה מצוינת לצהריים או לערב. ואפשר להוסיף למרק ירקות/אורז מוכן/קינואה מבושלת וכדומה. למשקיענים ובפרט כעת שיש יותר זמן בבית, אפשר לקנות קטניות יבשות, להשרות ולהנביט. יחד עם הילדים בבית זו יכולה להיות דרך מצוינת להעביר לילדים שיעור על הנבטה וערכיה התזונתיים.

קרקרים

מומלצים מאד הקרקרים של חברת "שורשי ציון" – אלו קרקרים מיוחדים בעלי ערכים תזונתיים רבים אשר מיוצרים בשיטת "רו פוד" והם מבוססים על ירקות, זרעי פשתן ועוד רכיבים איכותיים וטעימים. על הקרקרים אפשר למרוח כל ממרח שאתם אוהבים וזה יכול להוות ארוחת בוקר או ארוחה קלה באמצע היום. כמובן שקרקרים אחרים המבוססים על שיפון/כוסמין/שיבולת שועל הם אופציה נהדרת לבסיס לממרח.

כריכים

לחם הוא מוצר צריכה בסיסי אצל משפחות רבות. בססו את הכריך שלכם על לחם משיפון או כוסמין עם אבוקדו/פסטו/ממרח בריא (פרטים על ממרחים בריאים בסעיף הבא). בחנויות הטבע תמצאו גם פיתות/לחמניות/בייגלס מכוסמין חוץ מכיכרות לחם ואז גם אפשר לקנות כמות גדולה, להקפיא ולהוציא להפשרה של מספר שעות.

 

ממרחים

לאחרונה התווספו לארסנל הממרחים מגוון עשיר וטעים כגון "ממרח צ'ופלה" שמדמה טעם של נוטלה והוא מבוסס על אגוזי קשיו, אגוזי נמר וקקאו בלבד. יש ממרח שנקרא "מסיבת אגוזים" המבוסס על אגוזים שונים וקוקוס, גבינות טבעוניות בסגנונות ובטעמים שונים, ממרחי טחינה עם גרעיני דלעת טחונים, ממרח שקדים, ממרח קשיו, ממרח קרמלו- מעדן לאוהבי טעם הקרמל- ועוד- אפשר למרוח אותם כפי שהם ואפשר להוסיף דבש או מייפל טבעי למי שאוהב מתוק יותר.

כמובן שאפשר  להכין לבד ממרחים, להקפיא ולשלוף בעת הצורך. לדוגמה, אפשר להכין ולהקפיא מטבוחה שיכולה להוות תוספת לפסטה, בסיס לשקשוקה או מריחה על הלחם. גם רוטב פסטו יכול לשמש למריחה או כתוספת לפסטה ונשמר היטב בהקפאה וגבינות טבעוניות שמתכונים להכנתן תמצאו בקלות באיטנרנט.

 

ממתקים וחטיפים

אז בהחלט אפשר לנשנש עם פחות יסורי מצפון ויש מוצרים בדיוק לשם המטרה הזו: בייגלה מכוסמין או משיפון, גלידות טבעוניות של ILO, קרטיבים טבעיים על בסיס פירות בלבד, עוגיות ופרלינים של "שורשי ציון" שוקולדים של "שורשי ציון" או של vivani, רצועות קוקוס קראנצ'יות בטעמים שונים (השוקולד מוצלח במיוחד!), סוכריות על מקל ללא סוכר וללא צבעי מאכל ועוד.  את כל הטוב הזה תמצאו בחנויות הטבע השונות.

חטיפי אנרגיה בריאים באמת

(בניגוד לאלו ש"חוטפים אנרגיה"- אלו מעניקים אנרגיה!): יש מגוון מרשים בבתי הטבע המבוססים על פירות שונים ואגוזים ללא המתקה, חומרים משמרים ושמן כגון של חברת "נאות סמדר", "ניצת הדובדבן", "רו-בר" (roobar), " ממה" ועוד. ואפשר לקנות תמרים עסיסיים ולמלא באגוזים או שקדים לקבלת אנרגיה חיובית וטעימה להמשך היום.

 

מנות מוכנות קפואות

כאשר יש זמן להכנה במטבח אפשר להכין כמות גדולה של קציצות ירק אפויות או פשטידות או מרק – לחלק למנות, להקפיא ולשלוף בעת הצורך. לשם כך ריכשו ירקות שאתם אוהבים (ברוקולי, בצל, קישוא, כרובית ועוד- מוצלחים מאד בפשטידות וקציצות) ויחד עם קמח טף/קמח עדשים/קמח חומוס, עשבי תיבול, תבלינים ושמן זית או טחינה יתקבלו מאפים מוצלחים.

 

צרפו לכל אופציה מהנ"ל ירקות חתוכים או סלט ויש לכם ארוחה מלאה ומזינה במעט מאד מאמץ אך עם הרבה ערכים תזונתיים. בנוסף, תוכלו לטייל באתר שלי ולקבל רעיונות למתכונים מזינים וטעימים במיוחד.

ואם גם אתם חוששים מהקורונה  ,דואגים ליקירכם שלא ידבקו ורוצים לחזק ולחסן את הגוף אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר  ולהגיע לטיפול  הכולל אבחון אישי דרך העיניים, הלשון והידיים ותשאול מעמיק ויעוץ לחיזוק מערכת החיסון והגוף בכלל לפי מה שמתאים לפרופיל הרפואי של כל אחד מכם.

אני מזכירה לכם שאני עושה גם טיפולים טלפוניים למי שלא יכול להגיע פיזית לקליניקה.

צרו קשר עם אפרת נבון, נטורופתית, מדקרת ואירידיולוגית



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו