O3_FLYL

Powered by WP Bannerize

O3_FLYR

Powered by WP Bannerize

עושים סדר בט"ו בשבט

ד"ר אולגה רז באה לעשות סדר במגש הפירות היבשים

ד"ר רז מסבירה על ההבדל המשמעותי ביותר בין פירות רגילים ליבשים: "פירות יבשים הם פירות רגילים שייבשו אותם – הוציאו מהם את המים ועשו אותם יותר קומפקטיים ומרוכזים. באופן עקרוני הם מכילים סיבים תזונתיים, וויטמינים, מינרלים ופיטו כימיקלים בערך כמו הפירות הבריאים.

האשלגן והברזל לא נעלמים בתהליך הייבוש ואפשר למצוא אותם גם בפירות המיובשים. מבחינה תזונתית – הם דומים לפירות טריים".

 

נשמע טוב. אז מה הבעיה?

"יחד עם היתרונות, ריכוז הסוכר עולה. אם אוכלים שני פירות יבשים זה כמו פרי אבל אם אוכלים קערה שלמה זה בעייתי. להבדיל מפירות טריים אפשר לאכול הרבה יותר כי הם קטנים ויותר מתוקים וטעימים – זו הבעיה העיקרית שלהם".

 

חוץ מכמות הסוכר יש בעיות נוספות?

"בחלק מהפירות היבשים יש תרכובות גופרית ששומרות על הצבע ואורך חיי המדף. יש אנשים שאלרגיים לזה, אבל אם אתם לא אלרגיים זה בסדר, אפשר למצוא את הגופרית גם ביין, אם אתם לא רגישים אין מקום לדאגה".

 

מה דעתך על ייבוש פירות בהקפאה?

"זו שיטה טובה. אם יש אפשרות לקנות את זה, אז זו בחירה טובה"

 

כדאי לאכול אגוזים עם פירות יבשים כדי שהשומן יאזן את הסוכר?

"לא! אם אוכלים כבר את הקלוריות מפירות יבשים לא צריך עוד קלוריות. תוסיפי אגוזים אם את רוצה שיהיה טעים, אבל אף פעם לא לאכול יותר מידי.

צריך לזכור שהערכים של הפירות היבשים עשירים בקלוריות. ".

יש לך טיפ מיוחד לבחירת פירות מיובשים?

"חשוב להבדיל בין פירות טבעיים מיובשים לבין כאלו שמייבשים עם סוכר. נפוץ באננס, חמוציות, מנגו  – אפשר להבחין בשכבה של סוכר. עדיף להעדיף לקנות פירות לא מסוכרים.

 

יש שיטת ייבוש ישנה – ששמים את הפירות על משטחים ומייבשים אותם, ואז אנחנו לא יודעים אילו חרקים או מזיקים היו שם, או באיזו שיטה זה נעשה. בשיטה המודרנית זה עשוי אחרת ואין את החשש ממזיקים. חשוב שתדעו שכמו שאתם רוחצים פירות טבעיים, לרחוץ פירות יבשים.

 

כדאי לקנות כמות קטנה וסבירה למשפחה, ולא כמויות מטורפות למשפחה, בסוף נאכל את הכל הרי".

 

פירות טריים מול פירות מיובשים – כמה קלוריות יש ב-100 גרם?

צימוקים – כ-250 קלוריות

ענבים – בין 60 ל-70

 

תמרים יבשים – כ-250-270 קלוריות

תמרים לחים – כ-140-150  קלוריות

 

תאנים יבשות – כ-250 קלוריות

תאנים טריות – כ-80 קלוריות

 

שזיפים יבשים – כ-240 קלוריות

שזיפים טריים עם גלעין – כ-40 קלוריות

השאירו תגובה: