supherb_Fly
PassoverFocus_Fly

ערמונית, הגדלה שפירה של הבלוטה (Prostate Enlargement Benign Prostatic Hyperplasia)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
זמן קריאה: 2 דקות
המלצות לתזונה בריאה בנושא ערמונית, הגדלה שפירה של הבלוטה מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס
supherb_IN

מזונות מומלצים

תזונה המורכבת ממזונות מלאים תספק לכם מלאי של סיבים תזונתיים ותסייע לוויסות רמות ההורמונים בגופכם. הרבו באכילת דגנים מלאים וירקות טריים. השיגו את מנת החלבונים שלכם מקטניות, מדגים וממוצרי סויה. כדי להרחיק מגופכם חומרים כימיים וקוטלי חרקים, השתדלו לאכול מזון אורגני.

עגבניות הן מקור מצוין לליקופן, פיטוכימיקל שיש לו תפקיד חשוב בהגנה על בלוטת הערמונית. בספר זה אנו מרבים להמליץ על אכילת מזון בצורתו הטבעית, אולם במקרה זה חשוב לדעת שבעגבניות מבושלות רמת הליקופן גבוהה יותר מאשר בעגבניות טריות. שלבו בארוחותיכם עגבניות טריות ומבושלות מדי יום.

גרעיני דלעת הם תרופה מסורתית לטיפול בבעיות בריאותיות של בלוטת הערמונית, ויש לכך סיבה טובה. הם מכילים כמות גדולה של אבץ, רכיב תזונתי הנחוץ לבריאות בלוטת הערמונית. תוכלו לאכול במהלך היום גרעיני דלעת טריים. מומלץ לעמוד בפיתוי ולא לקלות ולהמליח אותם, משום שכך אתם רק מוסיפים להם שומן ונתרן שאינם מוסיפים בריאות לגוף.

על מנת להפחית את הנפיחות בבלוטת הערמונית, אכלו דגי מים קרים, זרעי פשתה (2-1 כפות ביום עם כוס מים) ושמן פשתה. מזונות אלה עשירים בחומצות שומניות חיוניות הידועות בתכונותיהן נוגדות-הדלקת.

שתו תה ירוק (נטול קפאין) במקום קפה. תה ירוק מסייע לניקוי הגוף מרעלים.
כאמור, טלו זרעי פשתה מדי יום בתוספת כוס מים. זרעי הפשתה מכילים רכיבים תזונתיים טבעיים ששמם ליגננים הידועים ביכולתם לאזן את רמת האסטרוגן בדם.
שתו כוס מים נקיים מדי שעתיים, במהלך היום, כדי לגרום לכך שיזרום כל העת נוזל בדרכי השתן.

מזונות שיש להימנע מהם

הוציאו מהתוכנית התזונתית שלכם שומנים רוויים, מוקשים או מוקשים בחלקם. שומנים אלה גורמים לדלקות ויש להם קשר להופעת מספר בעיות בריאותיות בבלוטת הערמונית.

סוכר לבן מחולל שמות ברמות ההורמונים בדם ומחריף דלקות קיימות. הגבילו בצורה דרסטית את צריכת הסוכר הלבן. עדיף שתפסיקו לצרוך אותו לחלוטין.

מזונות מעובדים ומשומרים רוויים בחומרים כימיים שעלולים לגרום או לתרום לבעיות בבלוטת הערמונית. הקפידו לא לאכול מזונות כאלה.
הימנעו מצריכת משקאות אלכוהוליים וקפאין. לחומרים אלה יש השפעות מזיקות על בלוטת הערמונית.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו