COCO_FLYL

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

טיפים ועצות לצום יום כיפור

מאת: ריקי לנגברג-N.D, נטורופתית
ישנה חשיבות גם מה אוכלים לאחר הצום. ביום כיפור ההתנהלות עם המזון יכולה להיות אחרת. אז מה מומלץ לאכול לפני ואחרי הצום? טיפים ועצות בכתבה מאת הנטורופתית ריקי לנגברג.
אכילה רגשית

להיות עם מה שיש (123RF)

ההמלצה החשובה ביותר לפני הצום – הרבה מים! האדם יכול לשרוד כחודש ללא מזון אך ללא מים זה לא אפשרי. המצוקה הכי קשה של הגוף בהתמודדות עם הצום קשורה בעיקר לחוסר בנוזלים ולא לחוסר באוכל.

הפתרון עם כן, הוא להרוות את הגוף. חשוב לשתות כ-2 ליטר מים לפחות מספר שעות לפני הסעודה המפסקת. אתם עלולים להרגיש רוויים יתר על המידה, בירה ומשקאות אלכוהוליים אחרים ייבשו אתכם.

ההתנהלות עם המזון תהיה אחרת, איכלו רגיל, אך עם דגש על פחמימות כמו פסטה, אורז או תפוחי אדמה ופחות חלבונים ושומנים. פחמימות נקשרות למים ושומרות אותם לשעת הצורך – אנו רוצים לשמור מים אלו לזמן של צום.

חשוב להיזהר ממלחים שיכולים לגרום לצמא רב. גם תבלינים צריכים להיות עדינים ולא פיקנטיים, כדאי ללכת על ארוחה המבוססת על דגנים מלאים, ירקות מבושלים במליחות עדינה וכן חלבון כגון עוף או טופו.
ישנה חשיבות גם למה אוכלים לאחר הצום. אז מה מומלץ לאכול אחרי הצום?

אחרי הצום, היזהרו לא להתנפל על האוכל. גופכם מגן עליכם מפני רעב על ידי האטת קצב שריפת המזון לאנרגיה, לכן הקלוריות שאתם צורכים מייד עם תום הצום יישארו איתכם הרבה יותר זמן מאשר במצב אחר.

כששוברים צום, החלו בשתייה מרובה של נוזלים חמים כמו תה או מים חמים. נוזלים אלו ירגיעו את מערכת העיכול שלכם ויסייעו לכם בעיכול המזון. הארוחה כמו כן, צריכה להיות מבושלת ועם מעט שומן וחלבון. מרק ירקות או אורז מבושל הם מאכלים טובים. היזהרו מירקות חיים כגון כרוב, ברוקולי, כרובית היכולים לגרום לגזים רבים.

חדשו את גופכם לקראת השנה החדשה – המטרה היא ניקוי גוף לקראת השנה החדשה. אנו חיים בים של כימיקלים אשר לא רק עושים אותנו חולים גם עושים אותנו שמנים. כשאנו מתחילים את השנה החדשה עלינו להבין שגוף נקי הוא גוף בריא וגוף בריא הוא גוף שמח וגוף שמח היא גם נפש בריאה ושמחה.

מספר עצות שיעזרו לכם לנקות את גופכם מרעלים:

1. התחל את הבוקר עם 2 כוסות מים זה יעזור לעורר את מערכת העיכול. במהלך היום אפשר להוסיף לימון טרי סחוט, מה שיתרום לניקוי הגוף.

2. מיץ ירקות טרי –  הנוסחה הקלאסית היא מיץ גזר , סלרי וסלק.  גם מיץ תפוחים מצוין לניקוי הגוף (רק חשוב להתייחס לקלוריות ולא להגזים).

מהו הזמן המתאים לניקוי רעלים ? – הזמן הטוב ביותר להתחיל בתוכנית ניקוי רעלים הוא כאשר אתה מרגיש צורך לעשות שינוי חיובי בחייך. חילופי העונות מהווה זמן מתאים והזדמנות מצוינת עבורנו להרשות לעצמנו להיכנס לתוכנית של ניקוי. עונות המעבר הן תקופה טובה כגון האביב והסתיו.

מומלץ להתחיל לאט ובהדרגה, להוסיף מספר כוסות מיץ סחוט בכל יום. מרגע שמרגישים בנוח עם המיצים אני ממליצה על 3 ימי צום על מיצים בלבד לניקוי והתחדשות. צום על בסיס מיצים מאפשר למערכת העיכול מנוחה ומגביר את החידוש והצמיחה של תאים חדשים, דבר המסייע בריפוי ומניעה. מומלץ לקבל ייעוץ והכוונה מקצועית, וכן ליווי.

מתכוני מיצים טבעיים סחוטים

את הפירות והירקות יש לסחוט במסחטת מיצים (ולא בבלנדר) ומומלץ לשתות מיד לאחר הסחיטה.
מומלץ לבחור ירקות ופירות אורגניים.

ניקוי כללי של המעי הגס, הכליות, הכבד והשלפוחית:

4 גזרים, 1/2 סלק אדום, פטרוזיליה, מלפפון, תפוח עץ, שורש ג'ינג'ר טרי מגורר.

היתרונות הבולטים של ניקוי הגוף מרעלים הנם לטווח קצר והן לטווח ארוך. מיד בתום טיהור הרעלים ישנה הרגשת קלילות מודעות וערנות, יותר אנרגיה והרגשה כללית טובה יותר ובריאה יותר. בטווח ארוך היתרונות הנם צמצום המחלות הכרוניות.

תוכנית מלאה של ניקוי רעלים עוזרת בהאטת הליכי הזדקנות הגוף (Anti Aging), בריפוי, במוח צלול יותר ובבריאות כללית טובה – דבר הגורם להבדל ניכר במראה החיצוני, בהרגשה ובתפקוד.

לאתר של ריקי לנגברג-N.D, נטורופתית

 

השאירו תגובה: