Vinia_Migdal
Sunfrost_Migdal

סלט- לא מה שחשבת

מאת: הילה נוה, נטורופתית
הסלט הוא חלק בלתי נפרד מארוחה ישראלית. יחד עם זאת, אנחנו רואים אנשים רבים אוכלים אותו מספר מצומצם של ירקות בסלט. הילה נוה מציעה לנו רעיונות להעשיר את הסלט היומי במבחר עלים ירוקים, קטניות, דגנים, אצות ועוד.
חוסר בויטמין B12? כך תשלימו את החסר

חוסר בויטמין B12? כך תשלימו את החסר

הסלט כ"כ מזוהה עם ארוחה ישראלית. תמיד נמצאת קערת סלט במרכז השולחן, גם בארוחת הערב וגם בארוחות החג – בכל משפחה. שלא כמו במדינות אחרות כמו באירופה ואחרות, שם קשה להרכיב סלט עשיר ומשביע, אנו בורכנו בארץ "זבת חלב ודבשה, העשירה בירקות ופירות.

העניין הוא שכמעט תמיד שאני שואלת את מטופלי ממה מורכב הסלט שלהם, אני מקבלת את התשובה הבאה: מלפפון, עגבנייה, גמבה , חסה או גזר – ולא יותר. למעשה – זה לא סלט של ממש העונה על הצרכים של הגוף, ורחוק משלל האפשרויות שניתן לקבל ולצרוך מסלט עשיר, מלא ובריא.

אכילת סלט "של ממש" כמנה עיקרית או הראשונה, תספק לגוף מינרלים אשר הצמח יונק מהאדמה והפך אותם למינרלים זמינים לגופנו. הסיבים יעזרו בתהליך העיכול וסילוק הרעלים, הסלט נותן תחושת שובע וימנע אכילה מוגזמת במשך יתר הארוחה של עודף מזונות מבושלים.

LipoMag_Article

חשוב לדעת ולהקפיד על גיוון והעשרה של הסלט מעבר למלפפונים ועגבניות, ולבנות אותו מערך רב של ירקות ועלים, כך:

עלים ירוקים

הירקות העשירים ביותר הם העליים הירוקים בהם יש צפיפות תזונתית גבוהה ביותר לקלוריה. כדאי מאוד להכניס לכל סלט מגוון מרובה של העלים הירוקים וליהנות מתוספת מינרלים המצויה בכל אחד ואחד מהם: עלי תרד, עלי חסה, עלי מנגולד, כוסברה, עלי בוק צ'וי, נבטים מכל הסוגים ועוד רבים. כל פעם שקונים לחפש משהו חדש ולהוסיף.

מצליבים

ירקות ממשפחת המצליבים כמו הכרוב, הכרובית, הברוקולי, הקולורבי, הבוקצ'וי, מצוינים טריים בסלט. ניתן לגרד אותם בפומפיה ישר לסלט או לאדות קלות. לירקות ממשפחת המצליבים תכונות אנטי סרטניות מובהקות, ומסייעים לסילוק רעלים בכבד ומחזקים את מערכת החיסון בדיכוי פטוגנים שונים.

אצות

מומלץ לשלב בסלט גם אצות – לפחות 3 פעמים בשבוע, אצות קלפ או נורי, שאותם ניתן לייבש ולפורר מעל הסלט. אפשר למצוא אצות טריות במקררי חנויות הטבע. האצות עשירות בחומרי הזנה כמו יוד, שקשה להשיג ממקורות אחרים, ובדומה לעלים הירוקים יש בהם צפיפות תזונתית גבוהה.

קטניות

בכדי להפוך את הסלט לארוחה מלאה, ניתן להעשירו בקטניות בעיקר מונבטות, כמו עדשים וחומוס – חיים או מבושלים. בקטניות המגוונות ניתן למצוא סיבים ייחודיים העוזרים לסילוק פסולת מהמעיים, הורדת כולסטרול, תרומה לתחושת השובע, עידוד פלורת המעיים ועוד.

פירות

את הסלט ניתן להכין גם כסלט מתוק על ידי הוספת תפוחים / תמרים / מנגו / פאפיה / אגסים וכו', גם כאן חשוב לגוון ולבחור כל פעם פרי שונה. מומלץ לעטר באגוזים ואבוקדו ליצירת סלט מגרה לעיניים ומשביע.

דגנים

ניתן להוסיף לסלט גם דגנים מלאים כמו כוסמת, דוחן, קינואה, אורז מלא, שהם עדיפים שכן אין בהם גלוטן. מומלץ להשרות או להנביט את הדגן לפני, ובכך להופכו למזין יותר.

סלט עלים ופירות

מצרכים:

2 תפוחי עץ חתוכים לקוביות
כוס עלי תרד שטופים
חצי חסה ערבית
צרור עלי בזיליקום קצוצים
2 כפות גוג'י ברי
1 כף צ'יאה
כף קשיו קצוץ
כף אגוזי מלך קצוצים

לרוטב טחינה מתוק:

שתי כפות טחינה גולמית מדוללת במים
3 תמרים קצוצים דק

אופן ההכנה:

1. חותכים גס את כל העלים לקערה בעזרת הידיים, מוסיפים את שאר המצרכים, מפזרים את האגוזים מעל.

2. מערבבים היטב את הטחינה עם התמרים ויוצקים מעל הסלט.

חג שמח
הילה נוה

ליצירת קשר עם הילה נוה

איך נראה הסלט שלכם? נשמח לשמוע.

השאירו תגובה: