Sunrider_Fly
himalayaKrem_Fly

סלט עדשים צבעוני

מאת: מירב הראל
זמן קריאה: 2 דקות
סלט מרענן, מזין וצבעוני שיכול לשדרג כל ארוחה.

סלט עדשים צבעוני. צילום: מירב הראל

Sunrider_Article

אישית אני אוהבת מתכונים בריאים שהם גם פשוטים להבנה ולתפעול (לא נולדתי עם הצ'יפ של "איזה כיף לי במטבח" ואני לא מחובבי "האתגרים הקולניריים"), גם יפים ויז'ואלית (מה לעשות, אנחנו קודם אוכלים עם העיניים) וגם מהירי הכנה (עדיפות למתכוני "לשים הכל בקערה, לערבב והופה מוכן).

השילוב הזה מאפשר לנו להמשיך ולהתמיד בתזונה בריאה וטעימה לאורך זמן, במיוחד כשרובנו נדרשים לבשל פעמיים – גם אוכל "רגיל" לילדים (שניצלים-פתיתים-פסטות-פירה-קציצות…), וגם אוכל בריא לעצמנו – משימה מאתגרת שיכולה להכשיל את הטובים שבנו, עם כל הרצון הטוב שבעולם. או במילים אחרות – מה שלא פשוט, פשוט לא יהיה. בתיאבון.

 

מבחר צבעוני של עדשים

מבחר עדשים. מזין וצבעוני. צילום: מירב הראל

רכיבים (כ- 4 מנות)

 

רכיבים לתבלון

 

סוגיית הכמויות – הטעם האישי הוא מאוד אינדיבידואלי. אחד אוהב יותר חמוץ והאחר יותר מלוח. אני ממליצה לסמוך על תחושות הבטן שלנו ופשוט להעז להוסיף עוד קצת ועוד קצת עד שמגיעים לטעם האהוב והמועדף.

 

הכנות מקדימות

משרים את העדשים כמה שעות לפני הבישול. הדבר גם מקצר משמעותית את זמן הבישול לכמה דקות בודדות אחרי הרתיחה, גם משפר את זמינות החומרים המזינים, גם מקל על עיכולן וגם מפחית גזים. שווה לא?

אופן ההכנה

מרתיחים בסיר אחד את העדשים הכתומות המושרות. אפשר להוריד מהאש רגע לפני הרתיחה כדי שלא יהפכו למושיות. הקצף הלבן יישטף בסינון עם מים קרים.

בסיר אחר ניתן להרתיח גם את העדשים הירוקות וגם את השחורות. 2-3 דקות אחרי הרתיחה להוריד מהאש ולסנן עם מים קרים. הן יהיו רכות וקרנצ'יות במידה נעימה לחיך (ה"אל דנטה" של העדשים).

מערבבים בקערה אחת את כל המרכיבים ומרכיבי התבלון והסלט מוכן. בתיאבון

המלצת שדרוג

ניתן להוסיף לסלט הזה גם קינואה. הדגן הבריא הזה הופך את הסלט מתוספת טעימה לארוחה בפני עצמה.כל שנדרש בשדרוג הוא לתאם את התבלון.

את המתכון כתבה וצילמה מירב הראל, ליווי תהליכי ריפוי ושינוי.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו