PassoverFocus_Fly
supherb_Fly

כיצד אפשר לעשות ניקוי רעלים עמוק שמשתלב בחיים

מאת: - הגר שפר - Eatgood
ניקוי רעלים הוא תהליך בריא ומומלץ, יש סוגים שונים של ניקוי רעלים: צומות מוחלטים, צומות מיצים, ניקויים קצרים של 3-5 ימים. ויש תכניות ניקוי ארוכות טווח כמו זו שלי שמומלץ להתמיד בה 21 יום או 10 ימים

צילום: pixabay

Thymoquin_In

תהליך של DETOX (דה-טוקסיפיקציה) – ניקוי רעלים בעברית, הפך מאד נפוץ בשנים האחרונות, הרבה בזכות היתרון שלו לירידה במשקל. אבל יש הרבה סיבות מעבר לירידה במשקל לעשות ניקוי רעלים ולתת לעצמכם את המתנה החשובה: להכיר טוב יותר את הגוף שלכם ומה יותר נכון לו לאכול.

בתור נטורופתית שמתמחה בתזונה ודיאטה, יש לי ניסיון רב בליווי תהליכים שכאלה ואני אישית מאד מאמינה בניקוי עדין, עמוק ויעיל, ללא צומות וסבל, אלא עם תפריט מגוון ועשיר.

אני מאמינה בניקוי רעלים שהוא למעשה " Restart – אתחול מחדש" של כל התזונה שלנו, אפשרות לעשות הפסקה ולאכול תפריט שונה, להכיר טעמים נוספים ולזכור כמה כייף להזין את הגוף בצורה איכותית עם מרכיבי מזון חיוניים. ויותר מהכל, לדאוג לעצמנו קצת יותר טוב, לפחות כמו שאנחנו דואגים לאחרים.

אני מאמינה שבתהליך נכון התפריט צריך להיות מגוון ומתאים למזון שאוהבים לאכול, לכן פיתחתי כמה תפריטים שמאפשרים לכל אחד לעמוד בתפריט בהצלחה ולהתאים אותו להעדפות המזון שלו.

אז מה זה בעצם ניקוי רעלים?

היום-יום שלנו בעולם המערבי עתיר במזון מעובד, תרופות וחשיפה לזיהום סביבתי. לכן הדבר הנכון ביותר הוא לנקות את הגוף פעם בכמה חודשים ולאפשר לגוף ניקוי פסולת אפקטיבי.
יש הטוענים כי הגוף מסוגל לעשות את פעולת הניקוי ביעילות והכבד יכול להתמודד עם כל העומסים החיצוניים, אבל אני נוכחת כל יום בקליניקה בשינוי הטוב שהתהליך הזה עושה לאנשים: ירידה בחשקים לסוכר, הפחתה משמעותית בתדירות כאבי ראש ומגרנות, החזרת השליטה על התזונה ושיפור משמעותי בהרגלי האכילה.

התהליך למעשה  מתאים לכל מי שרוצה לעשות שינוי תזונתי, Restart בריא, לתת דחיפה טובה לתהליך של ירידה במשקל וכמובן לתת לגוף אפשרות לתפקד ביעילות ובריאות.

התהליך הזה מומלץ לכל מי שהבריאות חשובה לו ורוצה לתת לגוף מתנה מדהימה.

עקרונות ומטרות של תכנית ה-DETOX

המטרה הראשונה היא ירידה משמעותית ברמת הדלקת השקטה בגוף, על ידי שימוש במזונות לא חומציים וצריכה מוגברת של ירקות ירוקים שעוזרים להורדת החומציות.

המטרה השנייה היא לנקות את מערכת העיכול מכל פסולת מיותרת, לכן אנחנו מוותרים על כל מה שנחשב כמזון יותר אלרגני: מוצרי חלב, גלוטן ובקר

המטרה השלישית היא להגביר את תהליך פירוק השומנים על ידי שילוב מזונות מעוררי סירטואין – סירטפוד, שמכניסים את הגוף למצב בטוח של פירוק רקמת שומן.

ירידה במצב הדלקת השקטה בגוף יתרום תרומה משמעותית לבריאות שלכם ויעזור לכם להגיע לשיפור אמיתי של הבריאות הכללית, בעיקר עם תמשיכו בעקרונות של תזונה נכונה ובריאה כמו בעקרונות התזונה של "CLEAN EATING" שהיא תכנית ההמשך הטבעית של תהליך הניקוי שעשיתם.

השילוב המיוחד של המזונות בתפריטים גם יתרום משמעותית לירידה במשקל, והיות וירידה במשקל למשקל תקין ובריא משפרת משמעותית את הבריאות הכללית, זאת סיבה טובה לעשות שינוי כמו התהליך הזה אשר גורם לירידה מואצת במשקל בקצב של 1-2 קילו בשבוע, וחשוב מזה, ירידה משמעותית באחוזי השומן וירידה ניכרת בהיקפים. כל זה תלוי כמובן במשקל ההתחלתי ובכמה תיצמדו לתוכנית.

חשוב להדגיש שלכל מי שרוצה לשמר את התוצאות הטובות, מומלץ להמשיך לתוכנית תזונה מסודרת ובריאה וכך להפוך את התוצאות למשהו ממשי ואמתי שנשמר לאורך שנים.

מומלץ להמשיך לתוכנית CLEAN EATING לירידה במשקל ושמירה על התוצאות הטובות שהשגתם. בחודש נובמבר יצא הספר החדש "CLEAN EATING – פשוט לאכול בריא" אשר ידריך אתכם איך לאכול לפי השיטה והוא כולל 75 מתכונים טעימים ובריאים.

מה אוכלים ומה לא אוכלים בתוכנית ה-DETOX

בתהליך ניקוי רעלים עמוק ומשמעותי יש להימנע ממספר מזונות: דגנים – בעיקר קמח לבן, גלוטן, סוכר לבן, אלכוהול, ממתיקים מלאכותיים, משקאות דיאט, גבינות ושמרים.

חשוב להרבות בשתייה של מים, כ-2 ליטר ביום ולהקפיד לשתות תה צמחים ותה ירוק. למי שממש קשה בלי קפה אפשר לשתות כוס אחת של קפה עם מעט חלב סויה. כממתיקים נשתמש בסטיביה בלבד ונוותר לחלוטין על הסוכר ועל הממתיקים המלאכותיים. ניתן לשלב מייפל טבעי אורגני אמתי בהתאם לתפריטים ולמתכונים.

בשלב הראשון נמנע לחלוטין מדגנים מכל הסוגים, למרות שיש לא מעט דגנים בריאים שכדאי לצרוך באופן קבוע. אנחנו רוצים להאיץ את תהליך הניקוי ולהפחית למינימום את הדלקת השקטה. בשלב זה נמנע לחלוטין גם ממוצרי חלב. ניתן להשתמש במעט חלב סויה ביום. הפחתת מוצרי החלב באופן זמני תעזור לתהליך הניקוי והפחתת המצב הדלקתי בגוף.

כשומן נשתמש בעיקר בחלב קוקוס, שמן זית, טחינה ואבוקדו במתינות ובצורה הנכונה ביותר. נאכל מעט שקדים ואגוזים אך נמנע מבוטנים.

תכניות הניקוי שלנו:

תכניות הניקוי שלי מתחלקות לתוכנית של 21 יום לאוכלי-כל שאוכלים גם חלבון מהחי כמו עוף, דגים וטופו.

יש תכניות של 10 ימים לתפריט רגיל או צמחוני או תפריט טבעוני.

אפשר לשלב בין התוכניות כדי להמשיך ל- 21 יום גם בתפריט הצמחוני והטבעוני.

אני מאמינה שבתהליך נכון התפריט צריך להיות מגוון ומתאים למזון שאוהבים לאכול, עם 5 ארוחות ביום ומגוון גדול של מתכונים ואפילו הדרכה מה לאכול במסעדות.

כל התכניות מגיעות כאפליקציות קלות לשימוש ב-7 שפות, כולל עברית כמובן, פשוט בוחרים את השפה לאחר שמורידים את האפליקציה לאנדרואיד או לאייפון שלכם.

תכנית ה-21 יום. תעזור לכם להפחית 3-5 קילו, תלוי כמובן במשקל ההתחלתי שלכם ובתפריט שאכלתם לפני התהליך.

תכנית ה-10 ימים תעזור לכם להפחית 2-3 קילו, אתם תראו ירידה משמעותית בהיקפים ואם יש לכם משקל שמודד גם אחוזי שומן תראו שינוי גדול.

מהניסיון שלי, הירידה באחוזי השומן וההיקפים יותר משמעותית מהירידה במשקל, בעיקר בשל העובדה שכמות החלבון הגבוהה בתפריט גורמת לעליה במסת השריר. מאחר ומסת שריר שוקלת יותר ממסת שומן, אם תעלו את מסת השריר ותורידו את אחוזי השומן – זה יתבטא במשקל: תראו שכביכול ירדתם פחות במשקל אך תרגישו את הירידה האמתית בבגדים ותראו את זה במראה, מומלץ להצטלם לפני ואחרי זה מאד מעודד לראות את השינוי בצורה כזאת.

אבל, מעבר לשינוי במראה יש לניקוי רעלים טוב גם הרבה יתרונות בריאותיים נוספים: שיפור ברמת האנרגיה, שיפור קצב חילוף החומרים, הסדרת היציאות ליציאות יומיות ואפילו פעמיים ביום, עור קורן ומלא חיוניות, הקלה בכאבי ראש ומיגרנות, איזון רמות הסוכר בגוף והפחתת הצורך במתוקים באופן כללי.

התפריט אכן דורש הערכות, לכן הכנתי עבורכם רשימות קניות מסודרות לפי ימים, שניתן לסמן בהן מה כבר רכשתם בכדי לוודא שאתם מצוידים כראוי להתחיל את התהליך.

כדי שתראו שהתפריט מאד מגוון ועשיר שילבתי כאן 2 תפריטים לדוגמה, תפריט רגיל ותפריט צמחוני וטבעוני. כמובן שזה רק יום אחד ויש למעלה מ-30 מתכונים ואפשרויות לגיוון.

אם אתם רוצים לקרוא חוויות של אלפי המקסימים והמקסימות שעברו את התהליך בעזרת התוכניות שלי בשנה וחצי האחרונות, תוכלו להצטרף לקבוצה שאני מנהלת, לקרוא חוויות וגם להתייעץ ולשאול שאלות:

CLEAN EATING IL

בהצלחה לכולם, מקווה שתצטרפו אלינו ותתחילו לחיות חיים בריאים יותר.

יום לדוגמה של תפריט DETOX

ארוחת בוקר: דיטוקס שייק עם פירות יער

ארוחת עשר: ירקות עם טחינה

ארוחת צהריים: רצועות עוף עם תרד, ברוקולי, ג'ינג'ר ופטריות

ארוחת ביניים: 2 תמרים עם 4 אגוזי מלך

ארוחת ערב: פילה דג על מצע עגבניות שרי וצ'יפס זוקיני

יום לדוגמה של תפריט DETOX  צמחוני וטבעוני

ארוחת בוקר: דיטוקס שייק עם בננה ותמר

ארוחת עשר: ירקות עם אבוקדו

ארוחת צהריים: תבשיל ירקות עם טופו

ארוחת ביניים: תפוח עץ ו-5 שקדים

ארוחת ערב: מרק סמיך ועשיר של עדשים וירקות כתומים

צרו קשר עם EATGOOD בע"מ



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו