supherb_Fly
supherb_Fly

מורינגה - מזון העל שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לפספס!

מאת: עינב בורשטיין
זמן קריאה: 6 דקות
היא נחשבת למזון-על מהיעילים והחזקים, מסייעת להפחתת כולסטרול ורמות סוכר בדם ומכילה תרכובות אנטי-דלקתיות חזקות במיוחד. בואו ללמוד עוד על המורינגה

מורינגה מלבלבת. צילום: לייב ספירולינה

Thymoquin_In

מורינגה, המכונה גם "עץ הנס", מאופיינת בעליה הדקים והמוארכים ובאשכולות עדינים של פרחים תוססים.

מדובר בלא פחות מפלא בוטני עם היסטוריה המתפרשת על פני אלפי שנים.

המורינגה זכתה להערכה עצומה בזכות תכונותיה הרפואיות המדהימות בתרבויות שונות ברחבי העולם, אך ניתן לייחס את מקורותיה לאזורים של אפריקה, אסיה ודרום אמריקה.

חלקיו השונים של עץ המורינגה, כולל העלים, הזרעים והשורשים שלו, משמשים מאז ועד היום להקלה על מגוון רחב של מחלות ואתגרים בריאותיים, החל מבעיות עיכול ובעיות עור וכלה במצבי נשימה ואי נוחות במפרקים.

זרעי מורינגה. צילום: לייב ספירולינה

זרעי מורינגה. צילום: לייב ספירולינה

על מורינגה ואיורוודה

המורינגה נחשבת לסוד השמור ביותר של האיורוודה – שיטת ריפוי הוליסטית עתיקה שמקורה בהודו.

זאת הודות ליכולתה המדהימה לתמוך ולהחזיר את הגוף לאיזון.

באמצעות תכולת התזונה העשירה שלה, המורינגה מתיישרת בצורה מושלמת עם הדגש של האיורוודה על קידום בריאות כללית וחיוניות.

ערכים תזונתיים של מורינגה

המורינגה, הידועה מדעית בשם Moringa oleifera, לא סתם נחשבת למזון על.

מדובר במעצמה תזונתית עם רכיבים יוצאי דופן שתומכים בגוף באופן משמעותי וביניהם ויטמינים ומינרלים כגון: ויטמין C, ויטמין 6B, ויטמין A, ברזל, מגנזיום, סידן, חלבון ועוד.

מחקרים מראים כי המורינגה היא מועמדת ראויה ביותר להתגבר על חסרים תזונתיים

עלי המורינגה עשירים בחלבון כולל חומצות אמינו המכילות גופרית.

בכל 100 גרם של עלי מורינגה נמצא לא פחות מ-9.4 גרם חלבון מלא ואיכותי המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות וללא רעלים מהחי.

וזה עוד לא הכל!

על פי סקירה[1] שהתפרסמה בשנת 2021 המורינגה מכילה:

יש לי שאלה לגבי המורינגה



    * שדות חובה




    7 יתרונות בריאותיים מוכחים מחקרית של מורינגה:

    עשירה בנוגדי חמצון[2] הפועלים נגד רדיקליים חופשיים בגוף

    אחד מהם הוא קוורצטין: נוגד חמצון רב עוצמה.

    הודות לכך ניתן להשתמש בה כחומר משמר טבעי.

    מחקר שפורסם ב-2015 מצא כי תמצית עלי מורינגה יכולה להיות שיטה טבעית ויעילה לשמירה על איכות בשר נא במהלך האחסון, מה שמצביע על העוצמה החזקה של נוגדי החמצון בה[3].

    מפחיתה את רמות הסוכר בדם

    מחקר משנת 2009 שנעשה בקרב חולי סוכרת מצא שצריכת 50 גרם של עלי מורינגה לארוחה הפחיתה את העלייה ברמת הסוכר בדם ב-21%.[4]

    ככל הנראה השפעה זו נגרמת הודות לתרכובות צמחיות כגון איזותיוציאנטים המצויות במורינגה[5].

    אנטי דלקתית

    כידוע, דלקת כרונית מובילה לבעיות רבות, כגון מחלות לב וסרטן[6].

    המידה שבה מזון עשוי להילחם בדלקת תלויה בסוגים ובמינון של התרכובות האנטי דלקתיות שהוא מכיל.

    המורינגה מכילה בעיקר תרכובות מסוג איזוטיוציאנטים[7][8] – תרכובות אנטי-דלקתיות חזקות במיוחד[9].

    מורינגה - טבעית ועוצמתית. צילום: לייב ספירולינה

    מורינגה – טבעית ועוצמתית. צילום: לייב ספירולינה

    אנטי חיידקית

    המורינגה מציגה תכונות אנטיבקטריאליות, ונלחמת ביעילות בחיידקים פתוגניים שונים.

    מחקר שפורסם ב-2009 התמקד בהערכת התכונות האנטיבקטריאליות של שלושה לקטינים (סוג של חלבונים) המופקים מעלי המורינגה.[10]

    לקטינים אלו נבדקו כנגד שלושה חיידקים פתוגניים: Escherichia coli, Shigella dysenteriae ו-Staphylococcus aureus.

    התוצאות הראו שכל שלושת הלקטינים הראו השפעות אנטיבקטריאליות כנגד חיידקים אלו.

    מפחיתה כולסטרול

    הן מחקרים על בעלי חיים[11] והן מחקרים על בני אדם[12] הראו שלמורינגה היכולת להוריד רמות כולסטרול.

    מכאן שהמורינגה גם מפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

    מגנה מפני רעילות ארסן

    ארסן הוא יסוד כימי.

    כידוע, תרכובות ארסן אנאורגניות הן רעילות ועלולות להוות סיכונים בריאותיים חמורים בעת בליעה או ספיגה.

    הארסן בצורתו האנאורגנית חודר למים ולמזון שלנו, אורז למשל מכיל רמות גבוהות במיוחד של ארסן כזה[13].

    מועילה לנשים בגיל המעבר

    מחקר משנת 2014 מצא כי למורינגה יש תכונות נוגדות חמצון המסייעות בנטרול ההשפעות השליליות של עקה חמצונית (חוסר איזון בין רדיקלים חופשיים לנוגדי חמצון).

    מצב זה נפוץ במהלך גיל המעבר עקב הירידה באסטרוגן. [14]

    יש לי שאלה לגבי המורינגה



      * שדות חובה




      איזו מורינגה כדאי לצרוך?

      בעולם של היום, השוק שופע מזונות-על, ובשמם הסקסי יותר "סופרפודס" שונים ומגוונים, המבטיחים רשימה של יתרונות בריאותיים מדהימים.

      עם זאת, בתוך ריבוי האפשרויות הזה, מזונות-על רבים עוברים תהליכי עיבוד שמפחיתים ופוגעים באיכויותיהם יוצאות הדופן, ומשאירים אותנו עם מוצר שנופל מהפוטנציאל שלו.

      המשימה שלנו היא לדאוג שאנו מקבלים את הטוב ביותר לגופנו, להבטיח שאנו ניהנה מהיתרונות האופטימליים שמזונות העל הללו יכולים להציע.

      כצרכנים שמשקיעים זמן וכסף בבחירת המזון שלנו, כדאי מאוד לוודא שהמוצר שאנו בוחרים עומד בסטנדרטים של איכות ומצוינות.

      ההמלצה שלנו היא על המורינגה הקפואה האורגנית של חוות LiveSpirulina, שמציעה פתרון הכי קרוב לטבע שאפשר עם מקסימום ערך תזונתי ויעילות – סופר פוד אמיתי.

      מורינגה קפואה. צילום: לייב ספירולינה

      מורינגה קפואה. צילום: לייב ספירולינה

      הנה כמה עובדות מעניינות על המורינגה הקפואה האורגנית של חוות LiveSpirulina :

      טריות זה שם המשחק!

      בעולם הבריאות, אי אפשר להפריז בחשיבות של צריכת מוצרים טריים.

      כשזה מגיע לקצור את היתרונות של השפע של הטבע, טריות היא גורם בלתי ניתן למשא ומתן.

      המפתח לאיכות יוצאת הדופן של המורינגה האורגנית הקפואה של חוות ספירולינה לייב טמון בהקפאה מיידית של עלי מורינגה טריים שנקטפים מיד בתום הקטיף.

      שיטת שימור זו "נועלת" את העוצמה התזונתית של הצמח, ומבטיחה שתפיקו את מירב התועלת מכל כוס.

      כשאתם צורכים את המורינגה הקפואה האורגנית הזו אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שאף אחד מהיתרונות המדהימים של מזון העל המושלם הזה לא הולך לאיבוד.

      מורינגה אורגנית ונקיה

      המורינגה האורגנית והנקיה של LiveSpirulina מטופחת ומיוצרת בזהירות ובקפידה רבה וללא ריסוס.

      המורינגה גדלה עם הדברה ביולוגית טבעית בלבד, מה שהופך אותה לתוספת אמינה ואיכותית לגוף שלכם.

      מחיר נוח ובטיחות המוצר

      המודל של מכירת התוצרת ישירות מהמגדל לצרכן על פיו נמכרת המורינגה האורגנית הקפואה של חוות לייב ספירולינה מבטיח מחיר נוח ומבטל את הסיכון לאחסון לקוי במהלך ההפצה.

      בלי ידיים מתווכות או תנאי אחסון לא ברורים בשרשרת השיווק – אתם מקבלים רק טוב טהור של מורינגה.

      תנאי גידול אופטימליים

      התנאים הייחודיים של החווה המצויה במדבר מספקים את הסביבה המושלמת לצמחיה ולפריחה של המורינגה, שכן המורינגה גדלה ומשגשגת בתנאים קיצוניים  – תנאי מדבר.

      שתילה של מורינגה בחווה. צילום: לייב ספירולינה

      שתילה של מורינגה בחווה. צילום: לייב ספירולינה

      צריכה יומית של מורינגה היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא

      הרבגוניות של המורינגה והאופי האדפטוגני שלה הופכת אותה לסופר פוד אידאלי עבור מגוון רחב של אנשים, החל מאנשים המבקשים למנוע בעיות בריאותיות, אנשים הסובלים מתסמינים ספציפיים ועד לספורטאים המחפשים ביצועים והתאוששות מיטביים.

      מורינגה מצוינת לביצועים ספורטיביים

      מחקרים מצביעים על כך שהתכונות האנטי-דלקתיות והנוגדות החמצון של המורינגה תורמות להתאוששות משופרת לאחר פעילות גופנית ולהפחתת כאבי שרירים.

      כידוע לספורטאים דרישות תזונתיות גבוהות יותר, והריכוז הצפוף של רכיבי המורינגה עומד בדרישות הללו בגבורה.

      במחקר מ-2016, צריכה של תמצית מורינגה אוליפרה במשך 28 יום שיפרה את סיבולת השחייה, את רמת נוגדי החמצון והפחיתה מתח חמצוני בחולדות [15].

      בין אם אתם מערבבים אותה בשייקים הירוקים שלכם או משלבים אותה במתכונים אהובים, המורינגה משתלבת בקלות בשגרת היומיום שלכם.

      הערך התזונתי הטבעי שלה משלים כל "דיאטה" ואורח חיים בריא.

      שייק ירוק עם מורינגה יכול לסייע בהתמודדות עם מגוון בעיות. צילום: לייב ספירולינה

      שייק ירוק עם מורינגה יכול לסייע בהתמודדות עם מגוון בעיות. צילום: לייב ספירולינה

      שילוב מורינגה בתפריט היומי הוא קל ופשוט

      הנה כמה מתכונים פשוטים וטעימים שיעזרו לכם להתחיל:

      תענוג טחינה מורינגה

      ערבבו טחינה גולמית, מים קרים, מלח, פלפל, מיץ לימון וקצת מורינגה אורגנית לטוויסט מענג ומזין.

      פיוז'ן פירות מורינגה

      צרו שייק פירות קרמי על ידי ערבוב חלב שקדים (ללא סוכר), תפוח ירוק, אגס ומורינגה.

      ואם כבר הזכרנו שייקים…

      כדי להקל עליכם, בחנות של לייב ספירולינה תוכלו למצוא ולרכוש במרוכז את כל מה שצריך כדי להכין שייקים ירוקים מגוונים ומזינים באריזות מוכנות וטריות.

      למשל: אריזה הכוללת חזרזר, כורכום, ג'ינג'ר, בננה, תמר או מיקס פירות יער, בננה, מורינגה, תמר.

      החווה מספקת מגוון מזונות על, פירות ותוספות לשייקים בריאים. צילום: לייב ספירולינה

      החווה מספקת מגוון מזונות על, פירות ותוספות לשייקים בריאים. צילום: לייב ספירולינה

      ויניגרט מורינגה קלאסי

      העשירו את הסלטים שלכם בוויניגרט מחייה העשוי משמן זית, חומץ יין לבן, חרדל דיז'ון, דבש, ומורינגה אורגנית.

      רוצים להתחיל לחוות את השפעות משנות החיים של המורינגה? לפרטים והזמנה לחצו כאן

      יש לי שאלה לגבי המורינגה



        * שדות חובה




        מקורות

        [1] Mushtaq BS, Hussain MB, Omer R, Toor HA, Waheed M, Shariati MA, Sergey P, Heydari M. Moringa Oleifera in Malnutrition: A Comprehensive Review. Curr Drug Discov Technol. 2021

        [2] Chumark P, Khunawat P, Sanvarinda Y, Phornchirasilp S, Morales NP, Phivthong-Ngam L, Ratanachamnong P, Srisawat S, Pongrapeeporn KU. The in vitro and ex vivo antioxidant properties, hypolipidaemic and antiatherosclerotic activities of water extract of Moringa oleifera Lam. leaves. J Ethnopharmacol. 2008

        [3] Manzoor Ahmad Shah, Sowriappan John Don Bosco, Shabir Ahmad Mir,Effect of Moringa oleifera leaf extract on the physicochemical properties of modified atmosphere packaged raw beef, Food Packaging and Shelf Life, 2015.

        [4] Felicia William, S. Lakshminarayanan & Hariprasad Chegu (1993) Effect of some Indian vegetables on the glucose and insulin response in diabetic subjects, International Journal of Food Sciences and Nutrition

        [5] Waterman C, Rojas-Silva P, Tumer TB, Kuhn P, Richard AJ, Wicks S, Stephens JM, Wang Z, Mynatt R, Cefalu W, Raskin I. Isothiocyanate-rich Moringa oleifera extract reduces weight gain, insulin resistance, and hepatic gluconeogenesis in mice. Mol Nutr Food Res. 2015 Jun;

        [6] Coussens LM, Werb Z. Inflammation and cancer. Nature. 2002 Dec

        [7] Mahajan SG, Mehta AA. Immunosuppressive activity of ethanolic extract of seeds of Moringa oleifera Lam. in experimental immune inflammation. J Ethnopharmacol. 2010 Jul

        למאמרים נוספים בנושא:

        מורינגה – מלך האנטיאוקסידנטים

        מורינגה – עץ הפלאים

        חוות הסופרפודס שמגדלת את הספירולינה בארץ בצורה הדומה ביותר למקור

        [8] Cheenpracha S, Park EJ, Yoshida WY, Barit C, Wall M, Pezzuto JM, Chang LC. Potential anti-inflammatory phenolic glycosides from the medicinal plant Moringa oleifera fruits. Bioorg Med Chem. 2010 Sep

        [9] M.R. Sulaiman, Z.A. Zakaria, A.S. Bujarimin, M.N. Somchit, D.A. Israf & S. Moin (2008) Evaluation of Moringa oleifera Aqueous Extract for Antinociceptive and Anti-Inflammatory Activities in Animal Models, Pharmaceutical Biology

        [10] Khatun, S., Khan, M., Ashraduzzaman, M., Pervin, F., Bari, L., & Absar, N. (2011). Antibacterial Activity and Cytotoxicity of Three Lectins Purified from Drumstick

        [11] Mehta K, Balaraman R, Amin AH, Bafna PA, Gulati OD. Effect of fruits of Moringa oleifera on the lipid profile of normal and hypercholesterolaemic rabbits. J Ethnopharmacol. 2003 Jun

        [12] Mbikay M. Therapeutic Potential of Moringa oleifera Leaves in Chronic Hyperglycemia and Dyslipidemia: A Review. Front Pharmacol. 2012 Mar

        [13] Rahman MA, Hasegawa H. High levels of inorganic arsenic in rice in areas where arsenic-contaminated water is used for irrigation and cooking. Sci Total Environ. 2011

        [14] Kushwaha S, Chawla P, Kochhar A. Effect of supplementation of drumstick (Moringa oleifera) and amaranth (Amaranthus tricolor) leaves powder on antioxidant profile and oxidative status among postmenopausal women. J Food Sci Technol. 2014 Nov

        [15] Lamou B, Taiwe GS, Hamadou A, Abene, Houlray J, Atour MM, Tan PV. Antioxidant and Antifatigue Properties of the Aqueous Extract of Moringa oleifera in Rats Subjected to Forced Swimming Endurance Test. Oxid Med Cell Longev. 2016

        יש לי שאלה לגבי המורינגה



          * שדות חובה




          רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו