Laisha_Fly
supherb_Fly

למה כדאי לאכול רואופוד? ואיפה אוכלים אותו?

עשרות אלפים בעולם כבר אוכלים תזונת רואופוד. למה כדאי לשקול אותה? והאם ידעתם שהיא יכולה להיות מפנקת? על תזונת רואופוד ומסעדה שמקדמת אותה
PassoverFocus_IN

יש שקוראים לה תזונת רו פוד, יש שאומרים רואו ויש כאלו שאומרים "אוכל טבעי נא" – זה לא משנה איך תקראו לה, אי אפשר להתעלם ממנה, תזונת ה-Raw Food הגיעה גם לישראל והגיע הזמן להעניק לה את הפוקוס הראוי.

 

נרולי: חנות קטנה ומטריפה

כדי לקבל הצצה לכל הטוב שבאוכל הנא, שווה להכיר דוגמא חיה וטעימה; בלב נווה צדק הקסומה שוכנת לה חנות טבע קסומה לא פחות בשם נרולי. ובנרולי שוכן לו בר קסום במיוחד המגיש מנות על טהרת הטבעונות, ברוח הרו פוד והקפדה על מוצרי גלם אורגניים.

מה בתפריט?

פלאפל רו פוד של נרולי

 

והמחירים, אתם שואלים? בהחלט סבירים יחסית לאיכות חומרי הגלם.

אני חייבת לציין גם את העובדים הסבלניים והאדיבים, מה שמוסיף לאווירה ולחוויה מהאוכל.

הלוואי ויפתחו עוד מקומות כאלה ברחבי הארץ שינגישו חוויה של בריאות טעימה ועד שזה יקרה- לילינבלום 3 בנווה צדק- בהזדמנות הראשונה שלכם גשו לשם ותתפנקו.

 

ועכשיו – מה זה raw food  ולמה בכלל לאכול אותו?

תזונת הרו פוד היא בעצם טבעונות משודרגת (נקראת גם "טבעונאות") הדוגלת בשימוש ברכיבים מהצומח בלבד כמו ירקות, פירות, נבטים, אגוזים, שקדים, זרעים, קוקוס, קטניות וגרעיני דגנים שלא עברו חימום או עיבוד כלשהו מתוך ההבנה שחימום שלהם יהרוס את האנזימים שבהם שהם בעצם החיים של המזון שעוברים אלינו כשאנו אוכלים את המזון הזה ומעניקים חיים ואנרגיה לתאי הגוף שלנו. מטבח הרו פוד מאד יצירתי ומשתמש בטכניקות שונות על מנת "לאפות" או "לבשל" או "להקרים" ולהגיע למנות מופלאות כמו לחם, עוגות, קרקרים, פיצה, פלאפל, קציצות, מרקים, גלידות ועוד. לדוגמה, ישנם תנורי יבוש מיוחדים אליהם מכניסים את האוכל שרוצים להכין, מכוונים לטמפרטורה של עד 48 מעלות (טמפרטורה גבוהה יותר תהרוס את האנזימים), והאוכל מבלה לו בתנור שעות רבות עד ימים (!). הסבלנות הזו משתלמת  כי בסופה מתקבלות מנות טעימות, יצירתיות ומאד מזינות.

 

לדוגמה לחם רו פוד יכול להיות מורכב מאגוזים, קישואים ותבלינים- הכל טחון היטב יחד, משוטח בתבנית ונשלח לחופשה בתנור היבוש. תזונת הרו פוד גם ממקסמת את הערכים של המזון על ידי השריה והנבטה והאוכל המתקבל נחשב למזין במיוחד ומשביע מאד. בסדנאות שאני מעבירה בנושא אני נהנית לראות איך המשתתפים נהנים ממזון שלא היו חושבים שניתן להכין ללא בישול ואפיה כמו עוגות "גבינא", גבינת לבנה, יוגורט, גרנולה, קציצות ועוד מעדנים. בחג השבועות למשל, אני מגישה לאורחי עוגת גבינא טבעונאית ורק אחרי שאחרון הפירורים מתחסל אני מגלה את הסוד ומתמלאת סיפוק והנאה מהעובדה שאף אחד לא היה מאמין שהבצק לא נאפה וששכבת השמנת היא ללא גבינה ושהשחיתות הזו בעצם בריאה ומזינה בלי לפגום בטעם.

 

אפרת תעביר סדנא בכנס אוכלים בריא 11 שייערך בנובמבר: סדנת אמנות הכנת השייק הירוק וסודות הסופר פודס.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו