supherb_Fly
Laisha_Fly

כמה אומגה 3 יש לך בגוף באמת?

כמה אומגה 3 צריך איך אפשר לדעת שיש מספיק? מידע בכתבה ובהרצאה בכנס אוכלים בריא 11
Thymoquin_In

נהוג לעשות בדיקות דם לקבלת מידע כללי על סטטוס וחסרים תזונתיים, המשפיעים על מצבי בריאות שונים. על סמך בדיקות אלו, אנשי מקצוע יכולים לקבל החלטות טיפוליות. אולם, בדיקה לרמות האומגה 3 בדם (כמו גם פרופיל חומצות שומן חיוניות נוספות), לא ניתן לבצע בקופות החולים, בעוד חשיבותה של אומגה 3 מוכחת במחקרים רבים כגורם תזונתי המשפיע על מצבי בריאות כרוניים. יש אפילו הטוענים שאומגה 3 יכולה למנוע סרטן.

מדובר בפרמטר מאוד חשוב, שיכול לשמש כמדד לרמת סיכון בריאותי, שהמודעות אליו מועטה ולא נגישה לציבור הרחב. קיימים ממצאים חדשים לגבי הקשר בין ריכוז האומגה 3 בתאי הדם האדומים  לבין הסיכון למחלות לב, ומחלות כרוניות שונות.

 

בעיות בריאות נפוצות הנגרמות ממחסור באומגה 3

מחלות לב וכלי דם, הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות, טורט, טיקים, מיגרנות, אלרגיות, דלקות פרקים, אסטמה, דיכאון וחרדה, אוסטאופורוזיס, תסמונת קדם וסתית, תופעות של גיל המעבר, דלקת מעיים כרונית, עין יבשה ועוד.

 

מהי בדיקת אינדקס אומגה 3 ?

בדיקה לקביעת רמת אומגה 3 בתאי הדם האדומים (RBC). הבדיקה מאפשרת לקבוע את רמת חומצות השומן EPA ו- DHA החיוניות לתפקוד המוח, הלב והמערכת החיסונית, ומהווה אינדיקטור מצוין לרמת האומגה 3 בתזונה ובגוף ב 3 החודשים האחרונים (זמן מחצית החיים של כדוריות דם אדומות הוא 120 יום). על פי מחקרים, עולה כי רמה של 8-12% היא רמה אופטימלית באינדקס אומגה 3.

 

אומגה 3 יתרונות

אומגה 3 – בעלת יכולת משמעותית להשפיע על בריאותנו

 

ישנם 3 טווחים:
עד 4% – מחסור חמור, לרוב מעיד על מצב בריאותי מסוים.
בין 4 ל-8% – מחסור בינוני, נפוץ בתרבות המערבית.
מעל 8% – אינדקס רצוי למניעת תחלואה לבבית והפחתת גורם סיכון למחלות נוספות.

 

למי ומתי כדאי לבצע את הבדיקה?

 

מינון מומלץ לטיפול במחלות ובעיות בריאות

מניסיוננו ועל סמך מחקרים רבים אנו יודעים כי רמות שונות של אומגה 3 בגוף גורמות לבעיות בריאות שונות, ובהתאם אנו יודעים להמליץ על מינון שונה של אומגה 3 לטיפול במצבי בריאות שונים. ההמלצות ניתנות לכל אדם על פי משקל גופו ומצבו הבריאותי בהסתמך על נתונים אמפיריים. עם זאת קיים צורך במדד אובייקטיבי לרמת האומגה 3 בגוף, כמו בתוספי תזונה רבים אחרים בהם רמת התיסוף נשענת לא רק על סימפטומים בריאותיים אלא גם על מדד אובייקטיבי של בדיקות דם (למשל מינון ויטמין D נקבע על פי משקל הגוף ומידת המחסור וכנ"ל ויטמין B12 , ברזל, חומצה פולית ועוד).

 

כל מה שרציתם לדעת על אומגה 3 בהרצאה מרתקת של גיא בן צבי שתהיה חלק מההרצאות בכנס  אוכלים בריא 11 שייערך בנובמבר.

הפורטל לתזונה בריאה Eatwell משמש כערוץ פרסומי ואין הוא ממליץ על מטפל כזה או אחר ואינו נושא באחריות כלשהי למוצר/שירות שניתן ע"י חברה או בעלי המקצוע המפורסמים באתר או בכלל.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו