Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

כיצד להוריד 50 אחוז מצריכת הסוכר של ילדינו?

מאת: - סדנאות מעשיות, הרצאות מעולות ואימונים למשפחה בנושא אורח חיים בריא
במאה הזו, אנחנו וילדינו סובלים ממחלות של שפע ולא של חוסר. אחד מכל ארבעה ילדי גן יהיה חולה סכרת עד שיגיע לגיל 50
Thymoquin_In

האם ידעתם שסוכרת מסוג 2 אינה פגם גנטי ועלולה להתפתח מאכילה מרובה של סוכר ומוצרים מעובדים? האם ברור לכם שאפשר למנוע את המגיפה מבלי לקחת כדורים? אתם בוודאי מודעים לכך שהשמנת יתר מביאה עימה מחלות לב, דם ומקצרת את תוחלת החיים שלנו ושל ילדינו באופן מובהק.

אתם, הורים יקרים, לא אשמים כלל!  זו תעשיית המזון (והתרופות) שגורמת לכולנו להאמין שככה צריך ונכון לאכול, ואם יש בעיה (ויש בעיה!) מקסימום ניקח כדור או שניים ונמשיך כרגיל, אל קופסת הקורנפלקס הבאה שלנו, אל הארוחה המוכנה לצהריים שלנו וכמובן אל החטיף/גלידה/ממתק משמח שלנו.

 

להתחיל לשנות את תזונת הילדים

אפשר וצריך למנוע את זה! איך עושים את זה בדרך נעימה וחיובית?

שלום לכם הורים יקרים- אני איריס גרינשפון, בעלת תואר שני בתקשורת ומאמנת מוסמכת לאורח חיים בריא, כאשר נולדו לנו שלושת ילדיי, הבנתי שאין לי ברירה אלא להילחם במה שקורה שם בחוץ. איך? לקחת אחריות על הספינה הזו שנקראת :מזון. שהם גדלו, פשוט המשכתי ולימדתי אותם, כמו לדבר בנימוס או לשרוך שרוכים, גם מה לאכול ואיך. להכין כמה שיותר דברים מפתים, שלוקחים 5 דק, אבל עדיין נפלאים.  אז מה עושים?

1- מבינים שהנתונים האלה יכולים בקלות לפגוע גם בנו (גם אם אנחנו רזים אבל לא מזינים את הגוף באוכל מלא חיוניות ועושר), מחליטים לקנות פחות מאכלים מעובדים, סגורים בשקית או בקופסה מהמפעל, ועוברים לקנות פרודוקטים שגדלו בטבע. ידעתם שילד בישראל צורך בממוצע ליום 24 כפיות סוכר? אם תורידו משקאות ממותקים, כולל שוקו קנוי, כבר חסכתם לו 12 כפיות. וואו- שווה לעבור למים. ועוד לא דיברנו על ממתקים. שם הסוכר ברור לנו.  גם עוף או דג- קנו טרי ולא מוכן (שהוא גם ממולח, מסוכר. כן אפילו שניצל מוכן מכיל סוכר! כדי לשמר אותו זמן רב וכדי שפשוט יהיה לנו טעים). התרחקו ממדפי הסופר עם שקיות/בקבוקי שתיה ממותקים והתעכבו נא (כולל טעימות) ליד פירות, ירקות, קטניות, בשר ודגים טריים.

2- אז מה עוד נאכל? הכינו לעצמיכם רשימת קניות חלופית, כדי שתראו כמה שפע של טוב יש אפשרות להכניס לבית ולקיבה שלנו ושל ילדינו (מצב רשימת קניות) קנו בעיקר פירות, ירקות, דגנים וחלבון טרי.  אוכל מענג וטעים!  הקפידו לחתוך ולהגיש לפחות פעם ביום צלחת פירות ועוד פעם ביום (מינימום) צלחת/מגש ירקות חתוכים. תאמינו לי- כשזה חתוך-אוכלים. וזה בא במקום משהו אחר, כבר עשיתם טוב! ראו תמונה- נשבעת לכם 7 דק על השעון  (צפו בווידאו שלי מערוץ 13 מכינה את זה בשידור חי).

 

3- רוצים מתוק?  ברור ומובן.  הכינו אותו לבד. יש לי מתכונים לתת לכם של קינוחים מחומרי גלם משובחים ובריאים, קינוח אשר ירווה את צימאונכם למתוק ועדיין ייתן לגוף בוסט של אנרגיה במקום קלוריות ריקות מתוכן. שווה!

 

4- לימדו לקרוא תוויות: מה יש שם? האם זה מועיל לגוף שלכם? שימו לב טוב טוב שהמרכיב הראשון הוא הדומיננטי ביותר בחבילה שלפניכם. בידקו האם זה סוכר? קמח לבן?  זיכרו שמוצרים הכי טובים לכם, הם אלה שלא זקוקים לפרסומות: ראיתם פעם פרסומת לחסה?  עגבנייה? דלעת? דג סלומון טרי?

תחשבו על זה, די לערימות הסוכר והמלח בכל המוצרים המעובדים. די!

 

 

5- החופש הגדול כבר כאן.  בא לכם לסיים אותו עם 4 ק"ג עודפים ומלא ג'אנק בגוף?  ברור שלא. מה עושים? נערכים מראש. תכנון תכנון תכנון.

 

ספונטניות השאירו לבילויים, לחופשות ולחברים. איך? אני מדריכה אתכם עד הבית או בקליניקה שלי, בהרצאה מסודרת שלי או בסדנה בייתית אשר כוללת סבתות ודודות.

כדורים מתוקים ובריאים

מתכון להכנה עם ילדים (כי זה הכי כיף והם טועמים ומנשנשים על הדרך)

1 וחצי כוסות שיבולת שועל דקה

כוס אגוזים/שקדים טחונים (או קמח שקדים)

חצי כוס טחינה גולמית (רצוי מלאה)

כוס מחית תמרים/אריזת ואקום של תמרים

אופציה: רבע כוס חמוציות קפואות/רבע כוס קוקוס/רבע כוס אגוזים

לערבב הכל יחד,

או לכדרר לתוך עטרות נייר,

או להכניס לשקעי סיליקון להנאתכם.

בכל מקרה – לשמור בפריזר לנשנוש.

לבריאות!

צרו קשר עם איריס גרינשפון



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו