In2024_Fly
In2024_Fly

כולסטרול, סוכר בדם והשמנת יתר - הפתרון הטבעי

מאת: - מטפלת באירוודה - ייעוץ לגבי תזונה, צמחי מרפא וטיפולי מגע ברוח הרפואה ההודית המסורתית. ומנחה סדנאות למתמודדים עם חוסר איזון בבלוטת התריס
סובלים מכולסטרול גבוה, סוכרת או השמנת יתר? כדאי לכם להכיר את KGM - הרכיב הצמחי שיכול לעשות עבורכם חצי מהעבודה

צילום: 123RF

Laisha_In

מחלות לב מהוות את הגורם השני לתמותה בישראל (לאחר סרטן) בקרב גברים ונשים גם יחד. הוא גם הסיבה השכיחה ביותר למוות בעולם המערבי. על פי הערכות, מחלת לב כלילית ושבץ מוחי אחראים לתמותה של כ-50% מאוכלוסיית העולם המערבי.

הגורם המרכזי למחלות כלי דם ולב היא טרשת עורקים. בטרשת עורקים קיים תהליך במהלכו מתרחשת התעבות של דופן העורקים כתוצאה מהיווצרות רבדים של משקעים של חומר טרשתי (פלאק). הדבר מביא לפגיעה בגמישותם של כלי הדם, התקשותם ובהמשך לסתימה שלהם. סתימה של העורקים לשריר הלב, גורמת להתקף לב, סתימה של העורקים המובילים דם למוח ובהמשך לשבץ מוחי.

בין גורמי הסיכון לטרשת עורקים:

1.      יתר לחץ דם

2.      רמות גבוהות של כולסטרול וטריגליצרידים בדם

3.      סוכרת

4.      עישון (מעל 9 סיגריות ביום מגדילות את הסיכון ב 60% ו-40 סיגריות מגדילות את הסיכון ב 550%!)

5.      צריכת אלכוהול

6.      היעדר פעילות גופנית

7.      עודף משקל והשמנה

8.      רמות נמוכות של HDL ("הכולסטרול הטוב")

9.      הרגלי תזונה ספציפיים

צמח סלב

אחד מהצמחים שנמצאו כבעלי השפעה מיטיבה על פרופיל השומנים והסוכר בדם הוא שורש צמח הקונג'אק (Konjac) שמקורו באסיה. ביפן, סין, טיוואן ועוד הוא מפורסם הודות לאחד ממרכיביו העיקריים הגלוקומאנן (Glucomannan) המוכר גם בשם KGM.

טיפול טבעי בכולסטרול

צילום: 123RF

הגלוקומאנן הוא סיב תזונתי מסיס במים. סיבים תזונתיים מסיסים מצויים בקטניות (שעועית ועדשים), דגנים, פירות, ירקות וזרעים (צ'יה, פסיליום). בדומה לסיבים מסיסים אחרים, גם הוא נמצא כבעל יכולת להיקשר למגוון רחב של רכיבים בצינור העיכול ולסייע בהפחתת רמות כולסטרול וטריגליצרידים בדם, להאט ספיגת גלוקוז בדם ולעודד פעילות תקינה של מערכת העיכול ואף למנוע עצירות.

חשוב לציין בהקשר זה, כי הכולסטרול, על אף המוניטין השלילי שצבר בעשורים האחרונים, חיוני לתפקוד כל תא ותא בגופנו. ונחוץ לתפקוד תקין של השרירים, המוח ותאי העצב. כמו כן הוא משמש כאבן הבניין להורמונים רבים. לכן קיימת חשיבות לשמירת האיזון העדין בין רמות תקינות של שומנים בדם מחד ומניעת רובד טרשתי בכלי הדם מאידך.

מה אומרים המחקרים?

במחקר שפורסם ב-2008 במגזין AMERICAN JOURNAL OF CLINICAL NUTRITION  נמצא הסיב היפני כמסייע בהפחתת רמות הכולסטרול הכללי והן ברמות ה- LDL ("הכולסטרול הרע").

טיפול טבעי בכולסטרול

צילום: 123RF

בניסוי אחר שנערך בשבדיה ב-1995 ובדק השפעת צריכת של 4 גרם סיב גלוקומאנן מדי יום, על 63 גברים לאורך תקופה של חודש, נמצאה 1) ירידה משמעותית ברמות הטריגליצרידים והכולסטרול; 2) ירידה בלחץ הדם הסיסטולי, ללא שינוי בדיאטה ובאורח החיים.

תוצאות דומות נצפו גם במחקר שבוצע בטייוואן ב-2003 והראה השפעה של גלוקמאנן על הפחתת רמות הסוכר בדם בקרב חולי סוכרת סוג 2.

במאי השנה, פורסם במגזין AMERICAN JOURNAL OF CLINICAL NUTRITION  מחקר שסקר תוצאות 12 מחקרים שנערכו בשנים האחרונות בהקשר ל KGM, על ילדים ומבוגרים גם יחד. בעקבות התוצאות שעלו המליצו החוקרים על צריכה יומית של 3 גרם סיבי קונג'אק.

לגלוקומאנן קיימת יכולת להגדיל את נפחו, בשעה שבא במגע עם מים בקיבה ולקבל מרקם של ג'ל. סיבי הקונג'אק מתרחבים פי 10 מגודלם המקורי ומקנים תחושה של מלאות ושובע. ולכן נמצאו אף כעשויים לסייע בתהליכי הרזייה והפחתת משקל.

ההשפעה המיטיבה של הסיב היפני בסיוע להפחתת פרופיל השומנים בדם, הפחתת רמות הסוכר, שמירה על משקל ועיכול תקינים ועוד, תורמת לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם ומניעת מחלות לב כליליות, שבץ וכד'.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו