Vinia_Migdal
Effect_Migdal

כדורי פלאפל טבעיים

מאת: באדיבות ליאורה גולדברג, מומחית לתזונה מיקרוביוטית והמטבח הטבעוני

כדורי פלאפל טבעיים

הפלאפל הלאומי שלנו, עושה כל כך הרבה שמחה בלב.. אבל כמה חבל שכדי ליהנות מהמנה הכי ישראלית שיש, אנחנו צריכים לטבול את כל המינרלים והערכים התזונתיים בסיר גדול עם שמן, ולהוסיף שק גדול של רגשות אשמה לכל ביס.

 

ECO_C_Inside

ליאורה גולדברג משחררת את הפלאפל האהוב מרשות האשמה, ומלמדת אותנו איך אפשר ליהנות ממנה בריאותית במינימום זמן הכנה גם בבית. את המתכון המיוחד של ליאורה היא מטבלת עם גרעיני חמניות, שום ופטרוזיליה רעננה, ואת המחמאות אתם מוזמנים לקצור בכל פעם מחדש. שיהיה לבריאות!

 

פלאפל
פלאפל צילום: דן פרץ

 

מצרכים:

1 כוס גרעיני חמניות
4-2 שיני שום או לפי הטעם
כפית אבקת בצל
2-4 כפות כמון
רבע כוס כוסברה
רבע כוס פטרוזיליה
רבע כוס לימון טבעי
קמצוץ מלח גס אטלנטי
קמצוץ פלפל שחור גס
2-1 כפות טחינה גולמית מונבטת (מחנות הטבע)
1 כפית שמן זית רצוי מכבישה קרה

 

אופן ההכנה:

 מערבבים במערבל המזון את גרעיני החמניות, שום, בצל, כומין, כוסברא, פטרוזיליה, מלח ופלפל ומערבבים במשך כדקה.

 מוסיפים את שמן הזית והלימון, וממשיכים לערבב.

 מוסיפים את הטחינה – ובהתאם לצורך ניתן להוסיף גם מעט מים עד לקבלת מרקם של מחית.

 יוצרים מהתערובת כדורים קטנים ומשטחים כל כדור במרכז.

 פורשים נייר פרגמנט על מגש ומניחים לייבוש. ניתן גם להכניס לתנור שחומם מראש לטמפ' של 50-100  מעלות במשך כחצי שעה – להכניס את המגש עם דלת פתוחה לייבוש.

מיקרוטיפ: ניתן לייבש את כדורי הפלאפל מספר שעות (בתוספת קורט סבלנות) באמצעות תנור טבעונים, דיהיידרטור, המאפשר ייבוש עד לטמפ' של בין 46-42 מעלות, לשמירה על כל הרכיבים התזונתיים, כולל המינרלים והאנזימים.

* מומלץ להגיש את כדורי הפלאפל על מצע גדוש של עלי חסה, נבטים וגזר ברוטב של טחינה ולימון.

השאירו תגובה: