SHABAT_MIG_L

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

יתר לחץ דם (High Blood Pressure)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
המלצות לתזונה בריאה בנושא יתר לחץ דם מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס

התזונה המקובלת בעולם המערבי קשורה מאוד להתהוות יתר לחץ הדם. אם תאמצו את העצות המופיעות בהמשך, יש סיכוי רב שתרגישו בשינוי ניכר בלחץ הדם שלכם ובמצב בריאותכם הכללי.

מזונות מומלצים

תזונה עתירת סיבים תזונתיים היא דרך מצוינת למתן או להפחית יתר לחץ דם. הארוחות שלכם צריכות להיות מבוססות על ירקות טריים, מוצרי סויה, דגנים מלאים (כמו שיבולת שועל), קטניות (שעועית יבשה, עדשים ועוד), אגוזים וזרעים (כמו גרעיני חמניות או דלעת).
התייבשות מעלה את הסיכון ללקות ביתר לחץ דם. שתו כוס מים נקיים אחת לשעתיים במהלך היום.

כפי שעליכם להפחית את צריכת המלח שלכם, עליכם להגדיל את צריכת האשלגן. שילוב של עודף נתרן וחסר באשלגן נמצא אצל רבים מהאנשים הלוקים ביתר לחץ דם. מקורות טובים לאשלגן הם, בין היתר, תפוחי עץ, אספרגוס, כרוב, תפוזים, עגבניות, בננות, אצות קלפ (Ascophyllum nodosum), אספסת ועוד.
תפוחי עץ מועילים במיוחד לאנשים הסובלים מיתר לחץ דם. לא זו בלבד שהם מכילים רמה גבוהה של אשלגן, הם אף מהווים מקור טוב לפקטין, סוג מצוין של סיבים תזונתיים מסיסים.

בצל יבש, שום ופטרוזיליה מורידים את לחץ הדם. הם גם מוסיפים טעם לארוחות הצמחוניות. תוכלו לנצל את סגולות הריפוי שלהם מדי יום.
במחקרים שנערכו בבעלי חיים נמצא שסלרי מוריד את לחץ הדם. אכלו עד ל-4 גבעולים ביום.

מזונות שיש להימנע מהם

אנשים הסובלים מיתר לחץ דם מפיקים בדרך כלל תועלת מהגבלת צריכת המלח שלהם. מלח מכיל נתרן, הגורם לעצירת נוזלים ומגביר את הלחץ בתוך העורקים. אין די בהפסקת השימוש במלח השולחני. עליכם להוציא מהתפריט כל מזון מעובד ומוכן. כמו כן יש להימנע מאכילת בשר וגבינות שעברו עישון, מאחר שהם רוויים בנתרן.

שומנים מוצקים ומוצקים למחצה גורמים ללחץ דם גבוה ויוצרים נטל כבד על העורקים ועל הלב. הימנעו לחלוטין מאכילת מזון מן החי, מרגרינה, חמאה, שומנים צמחיים מוצקים ושמנים צמחיים מעובדים.

נמצא שיש קשר בין צריכת סוכרים לבין יתר לחץ דם. אם אינכם אוכלים מזון מוכן או מזון מעובד, אתם מוציאים את מקורות הסוכר המשמעותיים ביותר מן התזונה שלכם. אולם עליכם להימנע גם מאכילת מיני מאפה המכילים סוכר ולהגביל את צריכת המזונות המתוקים מטבעם.

הגזמה בצריכת קפאין היא גורם נוסף ליתר לחץ דם. הגבילו את צריכת הקפה, הקוקה קולה, השוקולד והתה המכיל קפאין.
אל תרשו לעצמכם לשתות יותר מכוסית אחת של משקה אלכוהולי ביום.

למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס.

השאירו תגובה: