supherb_Fly
PassoverFocus_Fly

יום כיפור- על נוסטלגיה, חברים וצום

מאת: - סדנאות מעשיות, הרצאות מעולות ואימונים למשפחה בנושא אורח חיים בריא
איריס גרינשפון משתפת מיום כיפור המשפחתי שלה וחולקת תובנות תזונתיות שיכולות לסייע בהמשך השנה
Laisha_In

את יום כיפור הכרתי כיום דרמטי מאז שאני זוכרת את עצמי. זה התחיל מדיבורים על "מלחמת יום כיפור" וזיכרונות על בילוי במקלטים קטנים, כאשר אני בת שנתיים ואחותי בת חמש. זה המשיך בשיחות על כיפור כיום קדוש, יום סמלי ומיוחד אשר סימן כל כך הרבה עבור סבתי וסבי ניצולי השואה, ניצולי אושוויץ עם מספר על היד, שהוקירו וחלמו על יום כיפור בישראל.

אני שנולדתי וגדלתי בישראל, הבנתי שהגדולים צמים ו"הקטנים לא חייבים". את הצום שוברים עם תה ועוגיות. אסור לשמוע מוסיקה ביום כיפור. זהו, אקסיומות של שנים.

גדלנו, הגענו לגיל מצוות, ים כיפור הפך ליום מפגש של ילדי השכבה, טיולים על הטיילת אל תוך הלילה, חולצות לבנות, נעלי עור סגורות והרבה כבוד.  הבוגרים שכבר הצליחו לצום את כל הצום- נחשבו לגיבורים. השאר- רכבו על סקטים (לא היו אז "רולר בליידס") ועל אופניים, צמו "בין הארוחות" וראו הרבה סרטים בווידאו (עוד סממן של שנות השמונים, תפסתם אותי…)

מאז ועד היום עברו עלי הרבה שנים, למדתי המון על תזונה ועל אורחות חיים ואף התנסיתי במיני ניסויים ומחקרים. היום- צום עבורי הוא משהו בריא, קל לתפעול ואפילו הכרחי.

את ה"צום" הראשון שלי מלבד יום כיפור, צום מיצים, חוויתי באחוזת יערות הכרמל, (מקום מדהים שסגרתי בו מעגל משנת 2017 שם אני מרצה קבועה) : וואו כמה הופתעתי לגלות בבוקר שאני חיה ונושמת למרות שלא אכלתי!! חוויה מהממת. חזרתי עליה עוד מספר פעמים ותמיד התמלאתי באנרגיות יוצאות דופן ובעור פנים קורן.

מאז חקרתי את נושא הצומות, שמעתי רבים וטובים, התנסיתי בכמה אתגרים והרשיתי לעצמי לבדוק את צום 8-16  (התחברתי אליו מאד מאד ואפילו הדבקתי את בעלי).

תוכלו לקרוא באתר על צום רפואי.

איריס גרינשפון

 

מה אפשר ללמוד מצום?

הדברים שקרו לי בעקבות הצום- קשורים דווקא להבנה ולתפיסה ואני שמחה לחלוק אותם כאן אתכם:

 

מים

 

יום כיפור בפתח- בין אם אתם מאמינים או לא- עשו ניסיון וצומו לכם, כמה שתוכלו בלי להתמוטט ותוך כדי מנוחה שלמה בבית.  תקשיבו לגוף ותרגישו האם זה נעים. יש סיכוי שממש תופתעו.   ואז אפשר לעשות את זה מידי פעם… בלי לחכות שנה שלמה…

בהצלחה!

 

לבריאות ובתאבון ממני באהבה

וכמובן חתימה טובה

– איריס כפית ירוקה!

 

איריס גרינשפון תיקח חלק בכנס אוכלים בריא 11  ותעביר את טעים וללא גלוטן- סדנת הדגמת בישול עם אלעד זוהר. הכנס ייערך ב14-15 בנובמבר בתיאטרון גבעתיים.

צרו קשר עם איריס גרינשפון



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו