MAN_FLYL

Powered by WP Bannerize

MARINA_HAM_FLYR

Powered by WP Bannerize

יאמי מאמי – מה כדאי לאכול (ולעשות) אחרי הלידה?

מאת: מיכל אברמוביץ
הרבה יותר מתזונה: כל מה שכדאי לארוז ללידה, לארגן ולתכנן כדי לשמור על עצמך ועל תינוקך

למשפחה שרוצה לחסוך התלבטויות וטעויות וממוקדת בכל הטיפים, המידע והמתכונים שיסייעו לנשים לעשות בחירות בריאות יותר עבורן ועבור התינוק שלהן.

נטלי גל נטורופתית עונה על שאלות שיסייעו לכל מי שמצפה ורוצה להעניק את המיטב לבייבי שלה וגם לעצמה. 

 

נטורופתיה היא תחום רחב, למה דווקא אמהות והורות?

"זה לא רק התזונה לאמהות אלא המכלול. יש המון חוסר הבנה ואין עם מי לדבר. בקורסים להכנה על לידה לא מדברים על תזונה אלא רק פתיחה, כאבים וצירים. מאוד ספיציפי ומובנה ותמיד אותו דבר, ושמתי לב שיש המון חוסר הבנה. גם בהקשר לתינוק – מה לעשות, ממוצץ ועד הנקה, צריך להבין שאנחנו יכולים לבחור, ושלא צריך לתת לצוות הרפואי לבחור הכל. יש נשים שיבחרו להיות עם התינוק, ואם זה ניתוח קיסרי אם לבקש מייד או אחר כך, או אם זה ניתוק חבל הטבור – מייד או אחר כך ואם זה מריחת אנטיביוטיקה על העיניים של התינוק אחרי הלידה.

 

כשהאישה מגיעה כאובה היא לא יודעת לבחור לחסן, לתת ויטמין K או לא – דברים שמי יכול להתמודד איתם בזמן כאבים וכדאי לקרוא עליהם ולהבין אותם לפני שמגיעים לחסר הלידה. יש נשים שרוצות להניק ומפחידים אותן וככה מקלקלים את ההנקה, עם אמירות של "אין מספיק חלב" וחבל.

הספר מסביר שלא הכל מובן מאליו – הנקה לא תמיד קלה וגם האם וגם התינוק צריכים ללמוד את זה וצריך סבלנות. כשאת יודעת את זה, את יותר סבלנית לסיטואציה. הספר בא לפתור את זה ולהנגיש את כל המידע"

 

קשה לאישה אחרי הלידה למצוא זמן לבשל, איך את מתמודדת עם זה?

"הספר בא להגיש מתכונים קלים להכנה שיחזקו אחרי הלידה. סופר פרקטי. אני גם הגשתי תפריט טבעוני עם תזונה שקרובה לצומח. מי שרוצה להוסיף לזה את הדברים שלה – בסדר, אבל יש בסיס"

 

מאיזה מזון כדאי לאמא הטריה להתרחק?

"אוכל מלא רטבים, מעובד, טייק אווי וכאלו. כדאי לתמוך בכבד ולכן תפריט עם הרבה עלים ירוקים, אגוזים ושייקים עם פירות ומזונות מרוכזים יעשה יותר טוב. עדיף גם להימנע ממוצרי חלב שלא עושים טוב לתינוק מבחינת הגזים והנפיחות וכל הנושא הזה"

 

מה תגידי לאמא טריה שתגיד לך שהיא עייפה ותבקש להתפנק עם האוכל?

"זה עניין של החלטה כמו כל דבר בחיים, אם רוצים להשקיע בבריאות צריך להקדיש זמן. בכוונה נתתי מתכונים פשוטים של מרקים, קטניות וירקות טובים שמחזיקים מעמד כמה ימים, פשוט מחממים ואוכלים. אי אפשר להימנע מעשייה לגמרי.

 

על מה אסור לוותר?

"לא לוותר על השייק בבוקר עם הפירות והעלים – זה מזין, מחזק, נותן אנרגיה מינרלים וויטמינים שמאבדים בלידה. הלידה היא פירוק פיזי ואנרגטי וצריך לתת לגוף להחזיר את הכוחות וזה לוקח זמן. אם מקפידים על שייקים מזינים זה נותן לגוף את הכוחות"

איזה אוכל כדאי לארוז לחדר הלידה? המכונות האוטומטיות בחדר הלידה מלאות אוכל מעובד שאני מניחה שפחות מומלץ. אז מה כן?

"חשוב להביא בקבוק מים אישי עם פיית ספורט, להכין חליטות תה להגברת החלב – סרפד, קלנדולה ועלי פטל. כדאי להביא שמנים אתריים כמו לבנדר ושמן תפוז להשראת לידה, שמן קוקוס למריחה על הפטמות, אם יש גירוי או פצע. בנוסף, בלי קשר לאוכל, כדאי להכין טלפון של יועצת הנקה באיזור שיהיה לך זמין".

 

 

מתכון מהספר של נטלי – שייק מזין ומגביר חלב אם

עלי מורינגה אורגניים – המורינגה עשירה מאוד בויטמינים ומינרלים ולכן היא מזינה מאוד, בנוסף לכך היא מגבירה חלב אם. קשה למצוא עלים טריים; חלופה סבירה הינה אבקת מורינגה אורגנית מפרחים

כפית גדושה אבקת מורינגה אורגנית או חופן עלים טריים

1 בננה\מנגו

1 תפוח\אגס

1 תמר מג'הול

מומלץ על בסיס תפוזים

 

אופן ההכנה

בבלנדר חזק, טוחנים את כל המרכיבים, עד למרקם אחיד ולפי דרגת הסמיכות הרצויה.

שייק מרענן; צילום: Pexels

 

נטלי גל לאחרונה הוציא לאור ספר – 68 דברים שאת צריכה לדעת לפני הלידה + 40 מתכונים בריאים לאם. נטלי היא גם מחברת רב המכר סוד תזונת התינוק הטבעוני. ניתן לרכוש את הספר דיגיטלית באתר מנדלי.

השאירו תגובה: