Trima_saffron

Powered by WP Bannerize

ecosapp_vitamined3

Powered by WP Bannerize

טעים להכיר - מיכל צפיר

מאת: מיכל אברמוביץ
פורטל Eatwell גאה להשיק מדור חדש שמעניק הצצה טעימה להרגלי האכילה של המפורסמים עם מיכל צפיר - גורו בריאות ותזונה שכבר הפכה למותג
מיכל צפיר

טעים להכיר - מיכל צפיר. צילום: אסף שמע (שוקו)

כשניגשתי לפתוח באופן חגיגי את המדור החדש של Eatwell ולראיין את מיכל צפיר, אין ספק שהיו לי פרפרים בבטן – אני הולכת לדבר עם המרצה ומקדמת הבריאות הכי מפורסמת ומתוקשרת בישראל. מה אם היא תכעס עלי שאני בכלל שואלת אותה על החטאים שלה? ואם היא תספר לי שהיא אוכלת לארוחת הבוקר רק עלי סלרי?

איזה כיף היה לגלות שמדובר בבת אדם שלפעמים אוכלת ארוחת בוקר דומה לשלי (ביום טוב) ושיש לה אפילו חולשה לפיצה. אזהרה: מיכל עלולה לעורר בך חשק עז להתחיל לחתוך לעצמך סלט טרי. נפצח בשאלון:

מה המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

אני אוהבת אוכל טרי, שהוכן זה עתה. כמובן הבסיס צריך להכיל ירקות. התשובה תהיה כנראה סלט טרי מירקות שנקטפו כרגע מהגינה.

 

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

זה בטח יהיה סלט ירקות עם ביצה או פודינג צ'יה עם פירות טריים למעלה – משהו קליל.

תארי את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך

זה מאוד מגוון. זה יכול להיות שייק ירוק , קשוח – הבסיס שלו הוא עלים ירוקים. אני קוטפת צ'יק צ'אק בגינה ומערבלת עם מים, קרח, מלפפון, ג'ינג'ר. לפעמים אני יכולה לגוון עם טוסט קלוי, ביצה קשה, ריקוטה וירקות חתוכים. זה לפעמים יהיה פודינג צ'יה עם סלט פירות. בחורף – דייסת שיבולת שועל עם קינמון, אגוזים, פרי חתוך כמו אפרסמון או בננה. בקיץ תמיד אשלב פרי יער – פטל, אוכמניות או דובדבנים – זו העונה וזה מושלם לארוחת בוקר.

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?

שזה לא תלוי בנו, כשבעצם ניהול התזונה תלוי רק בנו. תמיד אפשר לשנות אורחות חיים – הגנטיקה אכן לא תלויה בנו אבל רוב התוצאות הן תוצאות של הרגלים. אני שיניתי את החיים שלי מקצה לקצה עם אותה גנטיקה.

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

ארטישוק חרשף שמבשלים במים חמים. כשאני עולה בחדר במדרגות בבית הורי ומריחה כבר מבעד לדלת הדירה.

 

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?

קשה לי להגיד, כי אני דוגלת בעקרונות לתזונה. אני יכולה לומר שלא אכלתי ג'חנון כבר 15 שנים, אבל יכול להיות שאני אוכל מתישהו. היום אין לי "לא מוחלט" השינוי הוא בעיקר בתודעה, חוץ מחרצנים של זיתים אולי, אין משהו שאני לא אוכל.

 

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?

אני בטוח אקח איתי אוכל ליום כזה: אגוזים, שקדים, ירקות חתוכים, לפחות שתי מנות פרי. בנוסף, איזשהו תבשיל שיהיה מבוסס על עדשים או קינואה – מעורבב קטנייה ודגן עם ירקות ומלא עשבי תיבול, בקבוק מים ושני תמרים.

מה החטא האהוב עליך?

אני לא מסתכלת על זה כחטאים, אבל קשה לי מאוד לעמוד בפני פיצה.

 

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

במה שמתאים לכם. אם היה אחד שמתאים לכולם, היה מאוד קל. יש אחד שמתאים לו ללכת לתזונאית, אחד שיסתדר עם נטורופתית ואחד עם מרפא סיני. גם אצלי זה לפי תקופות. החכמה היא להכיר את עצמך ולדעת מה נכון לך. לפעמים הכי נכון זו מאמנת לאורח חיים בריא שמדברת על הראש, התודעה וניהול ממקום של בחירה.

 

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"

ח

חד משמעית נכון. רובנו מזמן איבדנו את מנגנון השובע והרעב אלא אוכלים את הרגשות שלנו. כל ערבוב של תזונה ורגש לא קשור לעניין. אנחנו כיצורים חיים אמורים להתנהל כך שעוצרים כששבעים. "אוכל אותך" הכוונה היא איך שאת מנהלת את התזונה ונותנת לרגשות להשפיע על האופן שבו את אוכלת. אוכל זה כיף  אבל אם הגעת לעודף משקל גדול כנראה איבדת את מנגנון השובע והרעב, כי אנחנו לא אמורים להגיע לעודף משקל גדול. בכל פעם שאני עולה במשקל זה כי פחות ניהלתי את עצמי והונעתי ממקום רגשי מבלי להיות נאמנה לעקרונות שאני כל כך מאמינה בהם וזו בדיוק הכוונה ל"מה שאוכל אותך".
מיכל צפיר

"אני אוהבת דברים טריים " – מיכל צפיר. צילום: אסף שמע (שוקו)

 

המתכון המנצח שלך

מתכון מנצח צריך להכיל חומרי גלם איכותיים וטובים – כל דבר שמבוסס על דברים טריים, לא מעובדים ומתובל באופן טבעי – לא שוחה בשמן. תמיד אעדיף סלרי ועשבי תיבול ולא טעם דומיננטי מידי שגורם לאובדן של הטעמים של הירק עצמו.

 

עוד השראה ומידע על ההרצאות, הסדנאות ויתר הפעילויות של מיכל צפיר באתר הבית שלה.

השאירו תגובה: