Laisha_Fly
supherb_Fly

טעים להכיר את מירב הראל

מתרגשים לארח את מירב הראל שמלווה תהליכי ריפוי עצמי
PassoverFocus_IN

למירב הראל כבר יש שני רבי מכר: "נפש בריאה בגוף בריא" ו"איך להיות הפסיכולוגים של עצמנו?", שניהם הוכתרו כרבי מכר באתר אמזון, שם הם נמכרים בגרסה האנגלית

לאחרונה בדיוק יצא לאור ספרה החדש של מירב, שמו "איך להיות נחמדים יותר לעצמנו", בהוצאת פוקוס.

מה המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

חייבת לציין שהיום, אחרי שנים בהן התזונה שלי השתנתה מקצה לקצה ונעשתה אלימינציה של המון מזונות, אין לי כבר אחד כזה. אני אוהבת את כל מה שאני בוחרת להכניס לגוף, כולל "החטאים". אחד האהובים עלי – סושי משובח.

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

מעולם לא היה לי "אוכל של שבת" או טקס מסויים. אומנם בשנים האחרונות בשבתות אני הכי "שבת מנוחה" (הכי לא מזיזה את עצמי), יחד עם זאת שותה/אוכלת כרגיל. בעלי והילדים עדיין נהנים ולא מוותרים על הג'חנון שלהם.

 

תארי את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך

בשנה האחרונה אני פותחת את הבוקר עם מי לימון, ואז שותה כוס ענקית של מיץ סלרי סחוט. בימים שלא יוצא/אין סלרי, אני אכין שייק ירוק מתוק – עלים ירוקים, בננה או תפוח, אבקת ספירולינה, תמר, שקדים. בבקרים בהם אין לי זמן/ממהרת, תמיד אקח איתי פרי כלשהו ופירות יבשים.

פירות וסוכרת

מירב חושבת שהפירות סובלים מיחסי ציבור גרועים (123RF)

 

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?

להפחית בכמות הפירות (לכאורה בגלל כמות הסוכר שיש בהם). לדעתי הפירות סובלים מיחסי ציבור ממש גרועים בשנים האחרונות ודי עשו להם עוול. צריכת פירות על קיבה ריקה זה אחד הדברים הכי בריאים שאנחנו יכולים להעניק לגוף שלנו.

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

כל "הקלאסיקות" של אמא שלי – קוסקוס, רגל קרושה, גפילטאפיש ולשון. הצריכה שלהם היא רק בחגים ואירועים מיוחדים כך שנשמר מוטיב הגעגוע והערגה.

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?

על אף שיש המון דברים שהורדתי מהתזונה שלי ואני בוחרת שלא לאכול אותם (4 הלבנים– קמח/סוכר/חלב/מלח, גלוטן, מזון מתועש, ביצים ואני משתדלת לאכול בשר רק פעם בשבוע), אין באמת דבר כזה שאני "בחיים לא אוכל".

 

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?

ביום של סיבובים – קלאסיקות בריאות של עצלנים – פירות טריים, פירות יבשים, כריך מלחם כוסמת/טף עם חומוס-טחינה-אבוקדו, מלפפון או גמבה, פריכיות כוסמת/אורז מלא.

ביום במקום שיש בו מיקרו – הקלאסיקות דלעיל, פלוס קופסא לחימום (משתדלת שתמיד יהיה לי בבית איזשהו תבשיל (פסטות מקטניות/אורז מלא/כוסמת בכל מיני רטבים שונים, תבשילי ירקות מגניבים, "סתם" ירקות מאודים, מרקים), או סלטי קינואה עשירים). כמובן שאם יש זמן אז סלט עשיר יפה וצבעוני (אני קודם אוכלת עם העיניים), תמיד עושה את העבודה.

 

מה החטא האהוב עליך?

ארטיק מגנום לבן. כל סוגי השוקולד (כשהיינו ילדים היו מחביאים מאיתנו את השוקולדים השווים שהסבים והסבתות היו מביאים מחו"ל ואנחנו היינו מקבלים קוביות של שוקולד פרה. נראה לי עוד משם ).

 

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

מעבר לעובדה שאין להתעלם מהכימיה שקיימת בחיבור בין אנשים ספציפיים, בגוון שלי עדיף ללכת לנטורופתית מהמון סיבות, אך העיקריות שבהן הן שבנטורופתיה יש התייחסות גם לנפש האדם ולא רק לגוף כמכונה ביולוגית-ביוכימית. גוף ונפש אחד הם ומענה רק לגוף הוא מענה חלקי. תמיד היה ותמיד יהיה. סיבה נוספת היא העובדה שהנטורופתיה מעודדת ועושה שימוש במנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף והיא הרבה יותר מקיפה בפתרונות שהיא מציעה (תזונה, צמחי מרפא, שמנים אתריים).

 

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"

אני גם מסכימה איתו וגם לא מסכימה ואסביר. נמצא והוכח פעם אחר פעם של"מה שאוכל אותנו" (הדאגות-הפחדים-השנאה/הלקאה עצמית-הכעס-הייאוש-הלחץ שלנו), יש השפעה עצומה על הגוף שלנו. כלומר הנפש משפיעה על הפיזיולוגיה של הגוף שלנו לא פחות מהתזונה שלנו (ואין כמו הדוגמא של אנשים שחיים אורח חיים סופר בריא ברמת התזונה והספורט ופתאום מגלים שהם חולים במחלה קשה, להמחיש נקודה כואבת זו). בנוסף, בחברה המערבית רובנו גם אוכלים אכילה רגשית (מעמעמים/מעכלים רגשות קשים באמצעות אוכל, לרוב לא מיטבי לגוף), וגם כל אירוע (חיובי או שלילי), הוא סיבה לאכילה או משהו שחייב להיות בו אוכל, מה שמוביל לתרבות של האבסה/אכילת יתר.

יחד עם כל הנאמר אוסיף נדבך שדווקא מחזק את החלק הראשון של המשפט – נמצא שלכוונות שלנו ולאמונות שלנו יש חשיבות עצומה והשפעה על הגוף שלנו (הגוף מגיב ביולוגית למה שאנחנו מאמינים בו ואפקט הפלסבו הוא דוגמא מצויינת לכך), כלומר – אם אני אוכלת משהו שהוא לכאורה "לא בריא", אבל אני אוכלת אותו ממקום שלם, אוהב, נהנה (בתדר חיובי), ההשפעה שלו על הגוף תהיה הרבה פחות "נוראית" ממה שאנחנו נוטים לחשוב ולהיפך – אם אני אוכלת משהו שמוגדר כבריא, אך אני עדיין מפחדת שאשמין ממנו או שהוא אולי לא הכי טוב לי (תדר שלילי), ההשפעה שלו על הגוף תהיה בהתאם לכך.

 

 

המתכון המנצח של מירב – סלט קוסקוס מלא ירוק

 

מירב מסבירה: "אישית אני אוהבת מתכונים בריאים שהם גם פשוטים להבנה ולתפעול (לא נולדתי עם הצ'יפ של "איזה כיף לי במטבח" ואני לא מחובבי "האתגרים הקולניריים"), גם יפים ויז'ואלית (מה לעשות, אנחנו קודם אוכלים עם העיניים) וגם מהירי הכנה (עדיפות למתכוני "לשים הכל בקערה, לערבב והופה מוכן).

השילוב הזה מאפשר לנו להמשיך ולהתמיד בתזונה בריאה וטעימה לאורך זמן, במיוחד כשרובנו נדרשים לבשל פעמיים – גם אוכל "רגיל" לילדים (שניצלים-פתיתים-פסטות-פירה-קציצות…), וגם אוכל בריא לעצמנו – משימה מאתגרת שיכולה להכשיל את הטובים שבנו, עם כל הרצון הטוב שבעולם. או במילים אחרות – מה שלא פשוט, פשוט לא יהיה. בתיאבון".

 

מצרכים (4-5 מנות)

מצרכים לרוטב הירוק:

1/4 כוס שמן זית

מיץ מ-3 לימונים קטנים או 2 בינוניים

כף מלח הימליה גס

כף פלפל שחור גס

צרור פטרוזיליה

צרור כוסברה – תוכלו להכין גם בלי כוסברה (אם אתם לא אוהבים)

 

הכנות מקדימות

מכינים את הקוסקוס המלא לפי הוראות ההכנה ע"ג השקית

 

אפונה ותירס קפואים

 

הכנת הרוטב הירוק

מכניסים למג'ימיקס את כל מרכיבי הרוטב וטוחנים. אפשר להוסיף מעט מיים או מעט יותר שמן זית עד לקבלת עיסה חלקה.

 

אופן ההכנה

שמים בקערה גדולה את כל המרכיבים ומערבבים. מלקקים את האצבעות.

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו