Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

עשרה טיפים לירידה במשקל

מאת: בני נחמני, נטורופת (N.D) ושף טבעי
זמן קריאה: 3 דקות
בני נחמני ישתף אותנו מניסיונו בטיפים לירידה בטוחה במשקל בתקופת הקיץ שהם בעצם טיפים לפיתוח הרגלי תזונה בריאים ומעבר לאורח חיים בריא. בני ממליץ לנו לאכול מזון שלם קרוב לטבע, לפתח אכילה מודעת והכי חשוב להינות מהאוכל.
Thymoquin_In

הטיפים שאתן לכם בעוד רגע אינם כוללים אכילת מרק כרוב במשך שלושה חודשים או עטיפת הגוף בעצות להצרת היקפים.

הטיפים שאני נותן הם הרגלים בריאים ובחירות נכונות שיעזרו לכם להשיל קילוגרמים עודפים ויציבו את הגוף שלכם על הדרך חזרה למשקלו הטבעי.

חשוב לי לציין שאלה אינם קסמים שיהפכו אתכם רזים תוך שבוע. כמו כל תהליך בריא לכל אחד יש את הקצב שלו, שילוב של פעילות גופנית בהחלט מומלצת ואפילו חובה.

10 טיפים לירידה במשקל:

1. הימנעו מסירופ תירס

מזונות רבים במיוחד שתייה ממותקת מכילים סירופ תירס שהוא מכיל כמות גדולה של פרוקטוז (סוכר פירות). במחקר על סירופ סוכר גילו שעכברים שהוזנו במשקאות ממותקות בסירופ סוכר עלו במשקל יותר מעכברים שהוזנו באותה כמות קלוריות מסוכר רגיל.

2. היזהרו ממזון מהיר, זה ממכר

מזון מהיר "וג'אנק פוד" פועלים על המח בדרכים דומות לשימוש בסמים. זהו מזון עתיר בשומן רווי, שומן טרנס, פחמימות מזוקקות וחלבון מאיכות ירודה שלא לדבר על כמויות הכימיקלים המוכנסים כדי לתת טעם סביר ומראה טוב.

3.תכננו היטב את הארוחות

מרווחי זמן ארוכים בין ארוחות גורמים לדחף לחטיפים עתירי קלוריות, וכך קשה מאד לשמור על בחירות בריאות. מרווחי זמן ארוכים ללא מזון מכניסים את הגוף לסטרס, הגוף מגיב בין היתר בצבירת שומן מפני שבשביל הגוף מדובר בתקופת רעב מתמשכת לכן צריך לשמור מחסנים של אנרגיה בצורת שומן.

4. ספקו את גופכם – במיוחד בארוחת הבוקר

ארוחת בוקר עשירה בחלבון יגרום לכם להיות שבעים יותר להמשך היום, הוסיפו גם מעט שומן בארוחה זה עוזר גם. מחקרים הראו שהשמנת יתר ותנגודת לאינסולין היו נמוכים ב- %35 עד 50% פחות אצל אנשים שאכלו ארוחת בוקר באופן קבוע, בהשוואה לאנשים שדילגו על ארוחת הבוקר באופן קבוע.

אצל מתבגרים מצאו שצעירים בשנות העשרה שמדלגים על ארוחת הבוקר שוקלים כ-5 קילו יותר מצעירים שמקפידים לאכול ארוחת בוקר. שימו לב שאתם לא אוכלים "דגני בוקר" עתירי סוכר וכימיקלים עם חלב, אלה ארוחה חלבונית טובה כמו ביצים. אם נסתכל על התזונה המקומית האוטנטית נגלה שתושבי האזור אוכלים את החומוס והפול בבוקר.

5. העדיפו מזונות קרובים יותר לטבע

העדפה של מזונות טריים ושלמים על פני מזונות מעובדים תשפר את הבחירות שלכם בתזונה נכונה. אם האופציות שיש לאכול מתרכזות רק במזונות מלאים וטריים אין מקום לטעויות, הכל טוב והכל בריא. המבחר שיש כיום בפירות, ירקות, קטניות ודגנים מלאים נותן לנו אין סוף של אפשרויות למזון בריא.

אם נמנעים מלהכניס כימיקלים, עודפי סוכר מזוקק ומעובד ומלח לגוף האיזון הכימי והביולוגי הפנימי שלנו לא יפגע ובלי לשים לב הגוף יחזור למימדיו הטבעיים.

6. שנו את הגישה למזון ולאכילה

אם זה שימוש בצלחות קטנות או הקפדה על אכילת מנה אחת ולא "למלא שוב את הצלחת". החלטות כאלו יכולות לעזור בירידה במשקל. יש לכל אחד מנהגים קטנים שמהווים "עקב אכילס" לגזרה. תכתבו יומן תזונה בו תתעדו מה אתם אוכלים במהלך היום ותמצאו את החטאים הקטנים הללו.

7. תיהנו מהאוכל

כשאוכלים ללא תשומת לב נהנים פחות, כששמים לב למזון ומתרכזים באכילה נהנים מחוויית אכילה עמוקה יותר. תעשו פאוזה בזמן שאתם אוכלים, זה חשוב מאוד במיוחד בארוחת הצהריים כשרובנו נמצאים בעבודה והזמן לחוץ. תנסו למצוא מקום שקט לאכול, קחו רגע לפני שאתם מתחילים לאכול בכדי לנקות מהראש את כל המחשבות וכל מה שקורה בעבודה וכל מה שדחוף, אל תדאגו כל אלו יחכו לכם כשתסיימו לאכול.

8. תאכלו לאט יותר

תלעסו את המזון פי שתיים יותר זמן ממה שאתם רגילים כך תהיה שליטה טובה יותר על גודל המנות וכך גם באופן טבעי תרד כמות הקלוריות הנצרכת.

לעיסה טובה של המזון גם עוזרת לעיכול טוב יותר של המזון, מפני שרב האנזימים המעכלים את המזון נמצאים בפה ולא בקיבה. לפעמים ההתנהגות שלנו עם המזון חשובה יותר מהמזון עצמו. אם ניקח מזון טרי, מלא ובריא ונאכל במהירות תוך כדי עבודה הגוף לא יזכה ליהנות מהיתרונות הבריאים של המזון מפני שהמערכת הגופנית והרגשית עסוקים בדברים אחרים ועיכול המזון נדחק הצידה.

9. תבשלו את האוכל שלכם בעצמכם

אם התזונה שלכם מבוססת על מסעדות, מזון מהיר, ארוחות מוכנות וכן הלאה יהיה מאוד קשה לרדת במשקל ולהישאר בריאים. אפילו שזהו הפתרון הכי מהיר ונמצא זמין, אם אתם ממשיכים לאכול בצורה כזאת אתם פשוט מבקשים צרות.

למען בריאות אופטימלית כדאי מאוד להכין בעצמכם את האוכל שאתם אוכלים במשך היום, זו האופציה הכי בריאה ונכונה שיש וגם חסכונית. תבשלו מראש מאכלים, תבקשו מבני משפחה לעזור או שתמצאו מישהו שעושה מזון בריא שאפשר לקנות. העיקר שיהיה מחומרי גלם טריים ומלאים.

10. הקשיבו לגוף שלכם

כשהרעב עולה תאכלו משהו, אם זו ארוחה שלמה או חטיף בריא כמו פרי או אגוזים וכו'.
אם נקשיב לרעב כשהוא מופיע ולא נחכה יהיה קל יותר להשביע אותו וכך נצרוך פחות קלוריות.

 

הגוף שלנו לא מבין ש"עכשיו אני עובד, אני אוכל מאוחר יותר". לגוף חסר את האנרגיה ומסר הרעב נותר ללא מענה הגוף צועק  וזועק למזון ולא מקבל כלום, אז הגוף מפרש שאין מזון והמערכת כולה נכנסת למצב של סטרס ומופרשים הורמוני סטרס.

הגוף כולו במגננה ומחכה ליום הדין שכמובן לא מגיע אבל גם אחרי האוכל הגוף נשאר ב"היכון" מפני שזה קורה לעיתים קרובות ומי יודע מתי יהיה שוב מזון ולכן הגוף צובר כמה שיותר שומן.

הסיפור הזה מתמצת את התהליכים שקורים בגוף במצבי רעב במשך היום, אם זהו מצב שחוזר על עצמו הגוף יחכה לכל הזדמנות לצבור עוד שומן ולא ימהר להשתמש בו.

זו הסיבה מדוע הרבה דיאטות במיוחד אלו שמרעיבים את הגוף ומתעמלים בצורה אגרסיבית לא צולחות את מבחן הזמן ולאחריהם עולים עוד יותר במשקל.

 

ולסיום, אמרה של "הכוהנת הגדולה" של הבישול הבריא פיליס גלזר: "אל תרגישו אשמים אם אכלתם מזון קלוקל, התחשק לכם? נהניתם? אז לא נורא. הרגישו אשמים לפני שאתם אוכלים את זה!"

 

תאכלו בריא ותיהנו מהאוכל!

 

בני נחמני
שף טבעי

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו