OB__

Powered by WP Bannerize

Trima_HAIR

Powered by WP Bannerize

הצילו עצמכם מהרוצח השקט - לחץ דם גבוה

קארונה, יועצת לאורח חיים בריא, בוגרת לימודי רפואה סינית, רפואת הרמב"ם, הוראת יוגה והידרוקולוניק
מאת: - תוכניות ריפוי אונליין לסוכרת 2, ללחץ דם גבוה ולכולסטרול גבוה. תוכניות הוליסטיות, משנות חיים, בעלות הצלחה מוכחת.
לחץ דם גבוה נחשב לרוצח השקט, כי אין לו תסמינים מטרידים במיוחד אך הוא יוצר נזק אדיר לכלי הדם, לכליה, למוח וללב. אך יש 2 דברים שיכולים להציל אתכם
אישה סובלת מכאב בראש, שהוא אחד מכמה תסמינים של לחץ גבוה

צילום: שאטרסטוק

לחץ הדם מורכב מתפוקת הלב וההתנגדות הפריפרית של העורקים. כשלחץ הדם גבוה, קצב הלב גבוה, נפח הפעימות גבוה והעורקים נוקשים. כמובן שהמצב הפיזי הזה נובע מסטרס, מחוויה של סכנה, מחוסר יכולת להרגע. כמובן שהמצב הזה מלווה בנשימות שטחיות שלא מכניסות מספיק חמצן לגוף.

לחץ דם גבוה – עד 180

כשאדם נמצא בלחץ דם גבוה, שאינו עולה על 180, יש לטפל בשני היבטים חיוניים של תפקוד הגוף:

ניהול סטרס

נשימות בטניות, יוגה, צ'יקונג, טאי צ'י, מגע ועיסוי. כל אלה הוכחו כמורידי לחץ דם כיוון שהם מעמיקים את הנשימה, מעלים ומורידים את הסרעפת. הם משפיעים על מערכת העצבים לעבור ממצב של מאבק למצב של שגרה רגועה. ככל שאדם צובר יותר שעות כאלה, גופו מתרגל לתפקד בלחץ דם נמוך. נשימה בטנית למשל, כשהיא מבוצעת חמש דקות ברציפות, מורידה את לחץ הדם לשמונה שעות.

הפחתת משקל

יש להפחית במשקל על ידי תפריט תזונתי להורדת לחץ דם ופעילות גופנית. התפריט שיוריד לחץ דם הוא תפריט כמעט טבעוני המבוסס על מזונות טבעיים. בתפריט זה ניתן לצרוך 15% מהמזון השבועי מן החי, ויש להוסיף תוסף אומגה 3 בכבישה קרה מאצות.

יש להקפיד במיוחד לאכול מזונות המורידים את לחץ הדם: חליטת עלי זית, חליטת פרחי היביסקוס, גבעולי רוברב, סלק, רוקט, כוסברה, בזיליקום וזרעי פשתן.

מומלץ להתחיל את הבוקר עם מיץ תפוח, סלק, גזר, פלפל אדום וירוקים, ולהקפיד על עוד קערת סלט מלאה אחת ביום לפחות. כשאוכלים חלבון מן החי יש לאכול אותו עם ירקות בלבד, ללא פחמימה.

הפעילות הגופנית לא מחליפה את הפעילות לניהול סטרס אלא בנוסף אליה. עליה לכלול מרכיבים של פעילות אירובית ושריפת קלוריות. ההפחתה במשקל הכרחית להורדת לחץ הדם.

לחץ דם גבוה – מעל 180

כשאדם נמצא בלחץ דם מעל 180 יש לנקוט בצום. יש להתחיל בצום קל ואם לחץ הדם אינו יורד לעבור לצומות כבדים יותר. צומות, יותר מכל תפריט, מחייבים ליווי של מטפלת מומחית לדבר. להלן סקירת הצומות, מהקל אל הכבד:

 

לקראת הצום וגם לאחריו יש לנקוט באחד משני התפריטים המרפאים עליהם דיברתי בריפוי סוכרת 2: טבעונות דלת שומן או תפריט קטוגני. בשני התפריטים יש להימנע לחלוטין מקפה, תה שחור, טבק וסוכר.

אני מזמינה אתכם אל תוכנית הריפוי מלחץ דם גבוה, תוכנית שתוגש לכם אונליין בזמנכם הפנוי בבית.

השאירו תגובה: