OB__

Powered by WP Bannerize

Trima_HAIR

Powered by WP Bannerize

לרזות דרך הבטן – חשיבות העיכול להרזיה

מיטל קלרפלד, נטורופתית. מטפלת באקנה, ירידה בריאה במשקל וחיזוק הביטחון העצמי על ידי עקרונות התזונה הטבעית התומכת בניקוי רעלים ומשלבת תמציות פרחי באך לאיזון וחיזוק רגשי
מאת: - נטורופתיה – התמחות בתזונה לניקוי רעלים, לטיפול באקנה והרזיה בריאה
לרדת במשקל זה לא רק מאזן קלוריות שלילי. כדי להשיל קילוגרמים באופן יעיל אתם חייבים להכיר את הסוד שעובר המערכת העיכול שלכם
בטטות, אורז ותרד - חשיבות העיכול להרזיה

צילום: unsplash

כדי לרדת במשקל בצורה בריאה כדאי לשים לב לדרך שבה אנו מעכלים את המזון שאנו אוכלים.

אם המזון שאנו אוכלים, בריא ככל שיהיה, לא מתעכל בצורה טובה – הגוף לא יצליח לקבל את מלוא הנוטריינטים שהוא אמור וצריך לקבל. התוצאה תהיה תחושת רעב מוגבר ותחושה מתסכלת שאמנם אכלנו אך כעבור זמן קצת אנו שוב רעבים.

מה צריך לעשות כדי שהאוכל יתעכל בצורה הכי טובה שיש?

פירוק טוב של המזון

לעיסה איטית – פירוק המזון מתחיל כבר בפה. בעת הלעיסה משתחררים בתוך הרוק אנזימי עיכול. במיוחד האנזים עמילאז, שתפקידו לפרק סוכרים כמו עמילן וגליקוגן. רצוי ללעוס את המזון לאט ובתשומת לב כך שיתאפשר לאנזימים הללו לפעול בצורה מיטבית.

אנזימי עיכול – אנו נולדים עם כמות פנימית מסוימת של אנזימים בגוף. במהלך חיינו כמות זו הולכת ופוחתת. לרשותנו עומדת האפשרות להקל על דילול האנזימים ולהאט אותו על ידי כך שנבחר במזונות המכילים אנזימים באופן טבעי. מזונות כאלו יפחיתו מהעומס הפנימי וכך נוכל לשמר את הכמות הטבעית ולעזור לעיכול.

אילו מזונות מכילים אנזימים? ירקות ופירות, עלים ירוקים, נבטים, אגוזים, שקדים וזרעים טבעיים. במיוחד כדאי לצרוך פירות כמו לימון, פפאיה ואננס טריים המכילים אנזימים עוצמתיים המפרקים ביעילות מזון חלבוני שהוא הקשה ביותר לעיכול. אנזימי עיכול קיימים גם כתוספים, יש גישות המעודדות לצרוך אותם באופן קבוע בכדי להקל על הגוף.

שתיית מים – כדי לתת לאנזימי העיכול הקיימים בגוף לעבוד במיטבם, מומלץ לא לשתות מים יחד עם הארוחה וזאת מהסיבה שהם עלולים לדלל את מיצי הקיבה החומציים אשר הכרחיים להפעלת האנזימים הייחודיים בקיבה ועקב כך פעילותם תוחלש. כדאי לשתות מים כחצי שעה לפני ארוחה ולפחות 45 דקות לאחריה.

שובע – כדאי להגיע למצב של עיכול מוצלח, עלינו להיות קשובים לתחושת השובע שלנו ולסיים לאכול כשמופיעה תחושת שובע נעימה. לא כשאנו מלאים מדי. הסיבה היא שאנו רוצים שהקיבה לא תהיה דחוסה מידי במזון – מצב המקשה על האנזימים ועל למיצי הקיבה להגיע ביעילות לכל המזון. כמובן שהתרגול של הקשבה לרעב ושובע מועיל מאוד לתהליך של ירידה טבעית במשקל כך שמומלץ לתרגל זאת כל ארוחה.

מיץ קיווי ופירות, מומלץ לשתות הרבה ולאכול פירות המכילים אנזימי עיכול להאצת הירידה במשקל

צילום: unsplash

מעיים בריאים שיאפשרו ספיגה טובה

המזון המעוכל מגיע למעיים ומשם חלק גדול ממנו אמור להיספג אל מחזור הדם ושאריות המזון הלא מעוכלות אמורות לצאת החוצה. מה יכול לגרום לספיגה לא מיטבית?

עצירות כרונית – יש לפתור את המצב מיסודו על ידי תזונה מתאימה, שתייה מרובה, רגיעה נפשית, פעילות גופנית, נשימה טובה ובעת הצורך גם תוספים או צמחי מרפא. למצב של עצירות יש השפעה משמעותית על הרזיה – כאשר אנו מצליחים לפנות רעלים מידי יום מהמערכת נוכל גם לרזות בקלות רבה יותר. הגוף נוטה לאכסן רעלים שלא מתפנים כראוי ברקמת השומן שלנו כדי להגן על הרקמות, לכן אם נרצה לרדת במשקל בקלות אחד הדברים החשובים לעשות הוא לדאוג להתפנות תקינה ויומיומית.

אלרגיות למזון – האם יש מזון מסוים שלאחריו אתם מרגישים אי נוחות, נפוחים או כאבים? מומלץ לנסות להוריד את אותם מזונות חשודים למספר שבועות ולראות האם יש הטבה בסימפטומים. אם אתם לא יודעים איזה מזון בדיוק גורם לסימפטומים שאתם חשים, כדאי לכתוב יומן אכילה מפורט למספר ימים וכך לעקוב אחר המזון וההרגשה שלכם. בנוסף, ניתן לנסות להוריד לתקופה מסוימת את כל המזונות הידועים כאלרגניים: חיטה, גלוטן, מוצרי חלב, תירס, בוטנים, ירקות סולניים (פלפל, עגבנייה, תפוח אדמה, חציל) ופירות הדר.

צילום: unsplash

שיקום המעיים – לאחר או במקביל לבדיקה והסרה של המזונות המזיקים לנו, כדאי לעזור למעיים להשתקם ולהבריא. נוכל לעשות זאת על ידי תזונה עדינה עם הפחתה או הימנעות ממאכלים העלולים ליצור גירוי כמו: מזון מטוגן, חריף, מעובד, קפאין, אלכוהול, מזונות מהחי אשר מכילים חומצה ארכידונית המעודדת דלקת.

בהחלט אפשר להיעזר גם בתוספים המשקמים את המעיים ומקלים ומשפרים את התהליך:

L-גלוטמין היא חומצת אמינו העוזרת בשיקום ריקית המעי ועוזרת במניעת חדירת חלקיקי מזון בלתי מעוכלים אל מחזור הדם  (תופעה המכונה "מעי דליף").

פרוביוטיקה היא המקור לחיידקים הטובים אשר מגנים על המעיים ומשפרים את התפקוד שלהם. אפשר פרוביוטיקה כתוסף בלקיחה יומיומית וגם כדאי לצרוך ולשלב בתזונה מזונות מותססים כמו יוגורט מקשיו או שקדים וכרוב כבוש בייתי המכילים פרוביוטיקה טבעית. להמשך קריאה על פרוביוטיקה לחצו כאן

לסיכום, כאשר העיכול שלכם יהיה במיטבו תוכלו לרזות בקלות רבה הרבה יותר ולהרגיש באמת שבעים ומסופקים מהאוכל שאתם אוכלים.

השאירו תגובה: