Laisha_Fly
Laisha_Fly

חמישים גוונים של סגול: למה אתם חייבים להכניס סלק לתפריט שלכם

לשרוף שומנים, להרגיש יותר אנרגטיים, לצרוך מלא ויטמינים ולשלב המון צבע וטעם בארוחה עם סלק. אל תחכו לארוחת ראש השנה כדי ליהנות מיתרונות הסלק

סלק - אינסוף יתרונות בריאותיים

Thymoquin_Corner
Thymoquin_HP
Thymoquin_Fly
Thymoquin_In
Thymoquin_Mob
supherb_IN
supherb_Mob
supherb_HP
supherb_Fly
supherb_corner

ראש השנה מצפה מעבר לפינה, ובארוחת החג מרבית המשפחות ישלבו סלק כחלק מהמסורת ומנהגי החג, אבל למה לחכות עד לראש השנה כדי ליהנות מהיתרונות המדהימים של הסלק?

 

הסלק הוא חלק ממשפחת הסלקיים ותוכלו למצוא סלק בר, סלק מתורבת וסלק עשבים. אמנם מדובר בירק מדהים ובריא, אבל מעניין לדעת שמדובר במקור לסוכר לבן תעשייתי – כבר במאה ה-19 הוקם מפעל להפקת סוכר מסלק. אז נכון, יש בסלק גם סוכר. לא צריך להיבהל, יש בו עוד המון מרכיבים שהופכים אותו לתוספת מעולה לתפריט שלכם, כל מה שאתם צריכים לחשוש ממנו הוא הצבע הסגול שיכול להידבק לכפות הידיים (מומלץ להשתמש בכפפות בעת הטיפול בסלק).

 

אם אתם חולי סוכרת, יכול להיות שתצטרכו להתייעץ עם הרופא או הדיאטנית שלכם לפני שתשלבו אותו בתפריט, אבל אם אינכם סובלים ממחלה מיוחדת, כדאי שתדעו שלסלק יש ערך גליקמי נמוך ותכולת פחמימות נמוכה, כך שלא צריך להיבהל מהסוכר שהוא מכיל אלא פשוט ליהנות מהיכולת שלו לאזן את ספיגת הסוכר ולשפר את הבריאות.

 

הסגול יפה, אבל גם העלים בריאים – למה כדאי לאכול עלי סלק?

במאמר זה אנחנו מתמקדים בעיקר בסלק הסגול והמפורסם – שורש הצמח, אבל לפני שמתעמקים בו, כדאי שתדעו שגם עלי הסלק הם כוכבים בריאותיים שאין לזלזל בהם. הם עשירים בחומצה פולית שהיא מרכיב חיוני לנשים בגיל הפוריות וכן הם מכילים ויטמינים וסיבים תזונתיים שמשפרים את מצבה של מערכת העיכול.

 

פצצת מינרלים סגולה

הסלק ידוע בתור ירק שעשיר במינרלים, אבל למה אתם כל כך צריכים אותם? אותם מינרלים הם בבסיסם חומרים גיאולוגיים שמצויים בבטן האדמה. הם יכולים להגיע לגופינו דרך מזון והם חיוניים לבריאותנו. התהליכים הכי בסיסיים כו יצירת דם ובניית עצמות תלויים בהימצאות מינרלים בגופנו והם חשובים גם כדי לשמור על איזון המלחים, הנוזלים והחומציות בגוף.

 

כעת, כשהשתכנעתם שהמינרליים חשובים לבריאותכם, התרשמו מהעושר בסלק שמכיל יותר מחמישה מינרלים בריאים:

 

אנטי אייג'ינג טעים

נוגדי חימצון הם חלק מהותי בכל תכנית אנטי אייג'ינג שתשמעו עליה והסלק עשיר בהם – במקרה שלו הם נקראים בטאלאינים והם מעניקים לו סגולות בריאותיות לצד צבע סגול עשיר. הם טובים לבריאות ויכולים להגן על הגוף ממחלות קשות לרבות סרטן.

 

להיות רזה יותר בזכות הסלק

אם חיפשתם על המדפים בפארם "ממיס שומן" ולא מצאתם, אולי כדאי שתצאו מהפארם, תפנו לסופר, תביטו אל עבר אגף הירקות ותחפשו את הסגול. הסלק עשיר בכולין, ויטמין שידוע כאחד שממיס שומנים (וגם מחזק את הכבד, יכולת מהותית אך פחות מושכת, בעיני מרבית הציבור).

 

לפני שאתם מתפתים לתכניות ניקוי רעלים יקרות ומורכבות, אולי תנסו לשלב בתזונה שלכם יותר סלק ולראות איך הוא מסייע לגוף שלכם להתנקות ולהיראות טוב יותר?

 

בריא, זה מוכח – הסלק מככב במחקרים

יותר ויותר מחקרים נעשים על המרכיב הלוהט – Beta vulgaris rubra, או בשם שאתם מכירים אותו: סלק. לפי הממצאים בשטח, הסלק יכול לסייע לבריאות במגוון דרכים:

 

פעילות גופנית

מעולה למי שמתעמל – סלק

 

 

הדרך הפשוטה והטעימה להתחיל לשלב סלק בתפריט שלכם

להתחיל לקלף ולשלב סלק בתפריט שלנו מידי יום זה לא פשוט ואפילו מלכלך. איזה מזל שאפשר ליהנות מהיתרונות הבריאותיים של הסלק גם בעזרת מיץ, שאותו בדקו באופן ישיר חלק מהמחקרים.

אם טעמתם בעבר מיץ סלק ולא התרשמתם מהטעם, אנחנו ממליצים לכם לטעום מיץ סלק טעים ומרענן – מיץ סלק תפוח ממותג קשת, המגיע אלינו אלינו ישירות ממושב קשת ברמת הגולן. התפוחים המקומיים ידועים בטעמם המשובח ונקטפים טריים כדי להפיק מיץ. המיץ טעים במיוחד בזכות שילוב מנצח עם תפוחים – השילוב בין הסלק לתפוח מפיק מנת בריאות טעימה ועסיסית. אתם יכולים ללגום בנחת – המיץ טבעי ללא חומרים משמרים או תוספות מיותרות – מדובר ב-100% פירות משובחים. תוכלו לבחור את הבקבוק שנוח לכם:

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו