supherb_Fly
PassoverFocus_Fly

פנייה דחופה למשרד הבריאות: האם הרפואה הטבעית תוכר כמקצוע טיפולי חיוני?

מאת: מיכל אברמוביץ
זמן קריאה: 2 דקות
לאור הקורונה,עלתה דרישה להכרה ברפואה הטבעית כמקצוע טיפולי חיוני לשם הפחתת עומס על המערכת הרפואית
supherb_IN

מר משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, קיבל מכתב מעניין לאחרונה, בו עולה הדרישה להכיר ברפואה הטבעית\משלימה כמקצוע טיפולי חיוני; "נבקש מכבודו את הכללת מקצועות הרפואה הסינית והנטורופתיה, במסגרת הגדרת מקצועות טיפוליים חיוניים לתקופה זו, למען המשך פעילותם של העוסקים בהם במסגרת ציבורית והפרטית, דבר שיפחית את העומס המוטל על המערכת הרפואית הקונבנציונאלית ,שנוצר בימי משבר אלו".  כך כתבו בפנייה למנכ"ל.

 

מאחורי הפנייה עומדים שלוש אושיות מעולם הרפואה הטבעית, הסינית והנטורופתיה:

עו"ד רועי כהן, נשיא לה"ב, נועם עזרא, יו"ר האגודה לריפוי סיני מסורתי ועמית בן אדירי, יו"ר אגודת הנטורופתים בישראל.

 

מה עומד מאחורי המכתב? לפני הכל, ככל העולה מהדברים, הרצון לסייע:

" להסב את תשומת ליבך ליכולתם של מטפלים ברפואה סינית ונטורופתים מוסמכים לסייע ולהקל על העומס הקיים על מערכת הבריאות לרבות בחדרי המיון ובמרפאות רופאי המשפחה בהתמודדות עם מגפת נגיף הקורונה".

 

מה המצב כיום ומה המכתב דורש?

נכון להיום, הרפואה הסינית והנטורופתיה אינם מקצועות מוסדרים על ידי משרד הבריאות ואינם מוגדרים חיוניים. המכתב דורש להגדירם חיוניים על מנת לשפר את בריאות הציבור בתקופה מאתגרת זו:"שקיימת חשיבות רבה בהענקת הטיפולים הללו עבור הפרטים באוכלוסייה הכללית והבריאה וזו הסובלת בימים מאתגרים אלה ממצבי עקה ומתח רב ומתמשך הידוע כגורם מרכזי להתפתחות מחלות והחרפת סימפטומים גופניים".

 

נועם עזרא – יו"ר האגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי

 

לנועם עזרא, יושב ראש האגודה, שהסביר עוד על היוזמה: "בעבר ניסינו לפנות למשרד הבריאות ללא מענה והמצב לא הגיוני. כרגע קופות החולים עצרו את כל הטיפולים המשלימים, אנחנו לצערי הוצאנו המלצה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, שלא לטפל ואני יכול לומר שבבתי החולים הטיפולים ממשיכים כי הם עצמם הבינו את הצורך הזה ובמחלקות יש טיפולים משלימים. גם מחלקות שצמצמו או סגרו מחזירות את הפעילות כי הן מבינות את המחיר שהציבור משלם על זה".

 

אתה מרגיש שהמהלך נדרש?

בהחלט. אני מקבל מעל 10 פניות בממוצע ביום מאנשים שביטלו להם את הטיפול ומשוועים למצוא אדם שיסכים לטפל בהם. הם פונים אלי כמטפל ברפואה סינית. המטופלים שלי לא יודעים את נפשם – אנשים עם כאבים קשים שהנרקוטיקה לא עוזרת להם ורק הטיפולים שלנו עוזרים להם לתפקד. הם יושבים בבית כאובים ועוד יום או יומיים יגיעו לבתי חולים, שם הם יחשפו לזיהומים ויכבידו על המערכת. מיותר ולא לצורך"

 

השמועה אומרת שיש מטפלים שעובדים למרות האיסור

"אנשים עושים את זה לטובת הציבור, ממה שאני מבין. אין תועלת כלכלית בלפתוח את הקליניקה בימים כאלו. אנשים עושים את זה כדי לקבל מטופלים במצבים דרמטיים ומסכנים את עצמם תוך כדי".

האם הדרישה תוכר? ימים יגידו.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו