keshet_flytop

Powered by WP Bannerize

ecosapp_vitamined3

Powered by WP Bannerize

הרעלות (Poisoning)

מאת: מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
המלצות לתזונה בריאה בנושא הרעלות מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס

מזונות מומלצים

הדבר החשוב ביותר הוא להישמר מפני התייבשות ולשתות שתי כוסות של משקה כלשהו אחת לשעתיים, במהלך היום. תוכלו לשתות מים, מיצי פירות וירקות מדוללים, משקאות אלקטרוליטיים ומרקי עוף ובשר רזה. אם פיכם יבש או שעורכם נעשה מקומט באופן פתאומי ואינו חוזר למצבו הטבעי לאחר שאתם מושכים בו קלות, ייתכן שאתם מפתחים התייבשות חמורה. מומלץ לאכול מזונות קלים לעיכול כמו מרקי ירקות ובשר או ירקות מאודים.

מזונות שיש להימנע מהם

בתקופה שאתם סובלים משלשול חריף, מכאבי בטן או מבחילות, קרוב לוודאי שלא יהיה לכם תיאבון. אל תכריחו את עצמכם לאכול מזון מוצק בזמן זה (אף שעליכם להקפיד לשתות הרבה).
כשתרגישו טוב יותר ותאבונכם ישוב, הימנעו מצריכת חלב ומוצרי חלב, שומנים ושמנים. אלו עלולים לגרום לכם שוב לקלקול קיבה. אם אין לכם רגישות לאחד מהמזונות האלה, התחילו שוב לצרוך אותם בהדרגה.

הימנעו מצריכת סוכר לבן, במיוחד אם אתם סובלים מזיהום חיידקי. החיידקים ניזונים מסוכר לבן. גם אם החיידקים אינם הגורם לבעיה הבריאותית שלכם, הוציאו את הסוכר הלבן מהתזונה שלכם מאחר שהוא מלבה דלקות ובכך גורם לעיכוב של תהליך הריפוי.
הימנעו מצריכת קפאין ומשקאות אלכוהוליים. חומרים אלו מגרים יתר על המידה את דרכי העיכול.

אם הגורם להרעלה אינו ידוע, בררו אם אלרגיה או אי-סבילות למזון מסוים הם הגורמים לשלשול שלכם. במקרים רבים נובע השלשול מאי-סבילות לגלוטן (חלבון החיטה). הקדישו מאמץ כדי לבחון את השפעת החיטה על מערכת העיכול שלכם.

כשהרגשתכם תשתפר, אכלו מזון בסיסי ופשוט הנספג בקלות. המזונות המומלצים הם מרקי ירקות עליים, פירות וירקות מבושלים ותבשילי קדרה מדגנים מלאים. תפוחי-העץ, הבננות, הגזרים ותפוחי האדמה ערבים יותר לחיכנו בתקופה זו. יש לכך סיבה מצוינת: כולם מכילים פקטין, חומר בעל יכולת ספיחה עדינה.

באחד המחקרים נמצא שאבקה של חרוב קלוי מסייעת לקצר את משך השלשולים. תוכלו ליטול מספר כפות של אבקת חרובים במים.

 

 

השאירו תגובה: