Sunrider_Fly
Nadar_Fly

הפרעות אכילה, אנורקסיה -נרבוזה ובולימיה ( Bulimia Nervosa Anorexia)

מאת: מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (
זמן קריאה: < 1 דקה
Sunrider_Article

ההמלצות הבאות יסייעו לכם לחזור למסלול חיים בריא יותר, אולם מומלץ מאוד לעבוד עם רופא הדוגל בטיפול תזונתי או עם נטורופת. אחד מאלה יוכל לסייע לכם לטפל בחסרים המיוחדים שלהם גרמה ההפרעה ולהדריך אתכם כיצד לפתח הרגלי אכילה שיועילו לכם.

מזונות מומלצים

במקום לאכול ארוחות גדולות בבוקר, בצהריים ובערב, אכלו ארוחות קטנות ומזינות במהלך היום כולו. שיטה זו מסייעת לייצוב רמת הסוכר בדם, ואם אתם סובלים מבולימיה, היא תסייע לכם להימנע מזלילות.
תזונה עתירה בסיבים תזונתיים תשיב את הסדירות למערכת העיכול שלכם. הרבו באכילת דגנים מלאים (כמו למשל, שיבולת שועל). ירקות עליים הם גם מקור טוב לאשלגן, מינרל שחסר אצל אנשים הסובלים מבולימיה.

אנשים הלוקים בהפרעות אכילה סובלים פעמים רבות גם מחסר בחלבונים. תכננו את ארוחותיכם כך שתאכלו דגים מספר פעמים בשבוע. כמו כן הקפידו לכלול ברוב הארוחות קטניות (סויה, שעועית יבשה, עדשים, פול ועוד).
נמצא קשר בין אנורקסיה-נרבוזה לבין חסר באבץ. גרעיני דלעת הם מקור מצוין למינרל זה. אכלו חצי כוס עד כוס מלאה של גרעיני דלעת מדי יום.
רמת הנוירוטרנסמיטר סרוטונין נמוכה אצל רבים מהאנשים הלוקים באנורקסיה או בבולימיה. תוכלו לווסת את רמת הסרוטונין בגופכם אם תאכלו פחמימות מורכבות כמו דגנים מלאים.

מזונות שיש להימנע מהם

יש מזונות המתעתעים בחוש התיאבון והטעם שלנו. כאשר אנו צורכים מזונות כאלה, אנו מרגישים שאנחנו שבעים ומסופקים, בעוד שלמעשה הכנסנו לגופנו מעט מאוד רכיבים תזונתיים. המטרה בטיפול התזונתי היא ללמוד להקשיב מחדש לצרכיו של הגוף. הימנעו אפוא מצריכת המאכלים "המתעתעים" הבאים: מזונות מעובדים, משומרים או קלוקלים, משקאות מוגזים וממותקים ומזונות דיאטטיים או דלי קלוריות.

שימרו על רמה מאוזנת של סוכר בדם על ידי הימנעות מצריכת סוכר לבן. אל תאכלו ממתקים, עוגות, עוגיות, גלידה, משקאות מוגזים וממותקים או כל דבר מתיקה אחר אשר ממותק בסוכר לבן.
הימנעו מצריכת קפאין ואלכוהול. חומרים אלה מגרים את מערכת העיכול ואף גורמים לעיתים לחרדה.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו