Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

המזון הכי בריא שלא אכלתי

מאת: - יועצת מוסמכת לאורח חיים בריא בוגרת המכון לתזונה אינטגרטיבית ניו יורק
גם אם נמנעים מסוכר וגלוטן אפשר לצרוך ג'אנק. הסיפור האישי של גלי הנדל שתרצה בכנס אוכלים בריא 11
PassoverFocus_IN

אני מטפלת באנשים כיועצת בריאות מוסמכת כבר מעל שמונה שנים, ומתמחה בין השאר בשיפור ואיזון תפקודי בלוטת התריס. את המסע הזה התחלתי כמסע אישי לפני יותר מעשור, כשהיה לי ברור שמשהו בגופי לא מתפקד כראוי, על אף שהרופאים התעקשו שהכל תקין, שבדיקות הדם מאוזנות, והציעו שאם רק אבחר בתרופות פסיכיאטריות לדיכאון שלי, הכל יסתדר. המסע הזה היה שילוב של רכבת הרים, נסיעה חלקה, עצירות, טלטלות וזרימה גם יחד, וכמו כל מסע חיים הוא עדיין בהתהוות. 

 

ובכל זאת, נקודת הפתיחה של המסע הזה ברורה: הוא התחיל ברגע שבו הרופאים טענו ששינוי בחירות המזון שלי לא ישפיעו על איזון הבלוטה. ההיגיון הפנימי שלי טען אחרת, ויצאתי לחקירה וחיפוש רחבים כדי ללמוד מהם בחירות המזון וסגנון החיים שאוכל לאמץ כדי לראות הטבה בסימפטומים, שיפור במדדים ובעיקר תחושה של איזון אמיתי. בדרך צירפתי את חלקי הפאזל לתכנית שלמה שהיום נקראת פרוטוקול בלוטת התריס, פרוטוקול טיפולי המשלב שינוי מזון ואורח חיים המשקמים את מערכת העיכול ומשפרים את הסימפטומים והתפקוד היומיומי של המטופלות. 

 

במהלך השנים, יצרתי תוכניות לארוחות, מתכונים נפלאים, ריכזתי באדיקות סיפורי הצלחה,יצרתי קשר עם רופאים שראו שינוי במו עיניהם, הקלטתי סרטוני הדרכה, פיתחתי תוכנית און ליין, קורסים פרונטליים מעמיקים, הרציתי ולימדתי אלפי אנשים בכנסים פרטים ומקצועים. כיוון שהגישה שלי לתזונה תמיד היתה ותשאר הוליסטית, נתתי מקום ודגש גם למה שמסביב: לבחירות אורח החיים, לשינה, לשהיה בטבע, לניהול לחצים, לבחירה מיטבית של מוצרי ניקוי טיפוח ואיפור, לאיכות המים וגם לסביבה הפיזית והאנושית. כל אלו משפיעים על בריאותנו. 

 

אבל אז הגיעה תקופה שהסתיימה לה לא מזמן, והתחילה קצת לפני הולדת בני הקטן. התקופה הזו התגלתה כהמשך מתקדם למסע, אבל הפעם היה עלי לגעת במישורי ההזנה העמוקים והמשמעותיים שיוצרים איזון והחלמה. בתחילה הכל היה מבטיח: חגגתי ארבעים, חזרתי לעיר הולדתי כדי להתחבר לטבע ולראות ים מהחלון (חלום ישן שלי) עסקתי בכניסה ובקליטה של ילדי במסגרות חדשות, ניסיתי להתרגל מחדש לאמהות הפעם לשניים וחיכיתי להתחיל את "החיים" אחרי הלידה. ציפיתי לשוב להתקדמות ולקריירה מהמקום שבו היא הופסקה ולהזניק את העסק קדימה עוד ועוד. אבל אז, במשך שנה שלמה, התמודדנו עם מחלות משפחה וילדים, בריפיט אין סופי, עם מחלות של המשפחה המורחבת, שינויים ואתגרים מכל הסוגים. בכל פעם , חיפשתי את נקודת הציון הקרובה שבה הכל ישוב לעצמו: אחרי החגים, סוף החורף, תחילת האביב, אחרי פסח, לקראת הקיץ. 

גלי הנדל

מה הקשר בין התזונה להזנה?

חיכיתי וחיכיתי ללא שום שינוי. בני הבית המשיכו להיות חולים, המשכתי להיות מנוטרלת תקועה ומשותקת בעבודה בהתקדמות האישית והמקצועית והייתי מותשת ועייפה מהכל. ואחרי תקופה ארוכה מאד, ללא שינוי, הבנתי שהגיע הזמן לעמוד ולשאול באומץ שאלה שלא ידעתי לשאול בעבר, לא שאלתי מדוע כל זה קורה לי, אלא שאלתי מדוע כל זה קורה עבורי. התשובות לא הגיעו מיד, נותרתי עוד מבולבלת, עמוסה, מוטרדת, ויחד עם כל זה קול פנימי קרא להזנה עמוקה. לאט לאט בתוך בליל אין סופי, של עייפות וחוסר בהירות, הבנתי שכל זה מתרחש בחזרתיות וכדי להעביר אותי שינוי משמעותי בהשקפה ובנקודת ההתבוננות שלי. התקופה הלא פשוטה הזו, חיברה אותי לדרך שבה התחלתי. לידיעה שהכל הוא למעשה מזון: מה שאני בוחרת לאכול כמובן, אבל גם מה שאני בוחרת לחשוב או להרגיש.

 

ג'אנק פוד לנשמה

ראיתי, שאני בוחרת להזין את המחשבות שלי, את הנפש ואת הרגש שלי בג'אנק פוד אמיתי שכולל ציניוּת (אבל מצחיקה מאד) הלקאה עצמית, ביקורת, שיפוטיות, פחדים, בלבול, כעסים, קורבנוּת, תסכול, זעם וכאב. כל אלו הם מזונות העל (סופר פודס) של כל מחלה ומחלה אוטואימונית בפרט, קושי פיזי , רגשי, והמזון המזיק ביותר בדרך להחלמה ובריאות. 

 

איזון – לא רק מאוכל בריא

כשהסכמתי לראות את כל זה, את כל החלקים המזינים ובעיקר את אלו שלא, הבנתי שהגיע הזמן לסינכרון. שאם אני באמת מעוניינת באיזון אמיתי עמוק, עלי להבין ולבחור לא רק את איכות המזון , השינה, הסטרס, איכות המים ומוצרי הטיפוח אלא לנטרל את הרעלים העמוקים ביותר שלי, את הדפוסים האוטומטים ואת כל הרגשות שמפרות את היכולת של ליבי להיות מוזן באהבה עצמית , מפר את היכולת של המחשבה לסמוך ולראות את הטוב שבכל מה שיש, וגם במה שאין ומפר את היכולת האמיתית שלי להגיע לאיזון אמיתי והחלמה מלאה. 

 

בחרתי במסע וניקוי עמוק או דיטוקס 360 מכל סוגי הרעלים שניהלו את חיי והשפיעו על סביבתי, ילדי, מטופלי, ובריאותי. בתהליך רכשתי כלים ותובנות שהטמעתי בהצלחה בחיי ומאוחר יותר בחייהם של מטופלי ומשתתפי הסדנאות שלי, בין אם הם התמודדו עם ילד חולה, עומס בעבודה, או אתגרים אחרים שהחיים מזמנים. כלים אלו יאפשרו סינכרון בין כל תחומי ההזנה בחייכם ואת מה שכולם רוצים, בריאות מיטבית בכל המובנים. 

 

בהרצאה  דיטוקס 360 שתערך בכנס אוכלים בריא 11, נלמד מהו הניקוי המעמיק והמקיף ביותר שיסנכרן את כל סוגי המזונות שאתם צורכים, איך לבצע אותו ואיך להגיע לאיזון בריאות מיטבית ושקט נפשי בזרימה. ואל תשכחו להזין את  קוד הקופון לקבלת הנחה שווה 656000.

הטקסט מיועד לכל המינים

צרו קשר עם גלי הנדל



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו