SHABAT_MIG_L

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

דלקת נרתיק (Vaginitis)

מאת: המלצות לתזונה בריאה בנושא דלקת נרתיק מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס
המלצות תזונתיות לנשים להן יש דלקת בנרתיק

מזונות מומלצים

חזקו את המערכת החיסונית שלכן באמצעות אכילת מזונות טבעיים ומלאים.
אחת מהשיטות הטובות ביותר להשבת האיזון הטבעי של החיידקים בנרתיק היא אכילת יוגורט טבעי – לא ממותק – המכיל "חיידקים ידידותיים" מדי יום. יש לשים לב שהיוגורט אכן מכיל את אותם "חיידקים ידידותיים" כמו הלקטובצילוס אצידופילוס ואחרים.

ניתן לאכול שום ובצל, המשמידים פטריות, בצורה חופשית. גם זרעי הפשתה לוחמים בזיהום השמרים. שתו 2-1 כפות שמן פשתה מדי יום בכוס מים.
נשים הלוקות בדלקת בנרתיק סובלות פעמים רבות גם מהתייבשות. הקפידו לשתות כוס מים נקיים אחת לשעתיים במהלך היום.

מזונות שיש להימנע מהם

אם אתן סובלות מדלקת בנרתיק, יש לכן שתי סיבות טובות להימנע מצריכת סוכר לבן. הסיבה הראשונה היא שאורגניזמים רבים כמו הקנדידה אלביקנס, הגורמים לזיהום בנרתיק, ניזונים מסוכר. הסיבה השנייה היא שסוכר מדכא את המערכת החיסונית, מה שמקשה עליה להילחם בדלקת ומותיר אתכן חשופות לדלקות חוזרות בעתיד. אל תאכלו כלל מזונות המכילים סוכר לבן והגבילו גם את כמות הפירות, הדבש, המולסה ושאר המקורות הטבעיים לסוכר.

אל תאכלו מזונות העשירים בשמרים או בעובש, במיוחד משקאות אלכוהוליים, גבינה עבשה, פירות מיובשים, אגוזים וחמאת אגוזים. הישמרו מאכילת מזונות מותססים כמו חומץ, "חמוצים" למיניהם, טמפה או רוטב סויה.

אלרגיות למזון עלולות לגרום לדלקות חוזרות ונשנות בנרתיק. עיינו בערך אלרגיה ורגישות למזון ואמצו את דיאטת האלימינציה המופיעה בו. אם התסמינים שלכן נעלמים לאחר שהפסקתן לאכול מאכל מסוים, הוציאו אותו מהתוכנית התזונתית שלכן.

השאירו תגובה: