Trima_saffron

Powered by WP Bannerize

ROT

Powered by WP Bannerize

דליות (varicose veinse)

מאת: ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
המלצות לתזונה בריאה בנושא דליות מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס

התזונה המערבית דלת הסיבים התזונתיים גורמת לעצירות. המאמץ שאנו מפעילים בעת הפרשת הצואה מטיל לחץ כבד על הוורידים הנמצאים בפלג הגוף התחתון. במשך הזמן עלול הלחץ הזה לגרום לוורידים להיחלש ולהתנפח. שיטות טיפול המעודדות יציאות סדירות הן חלק חשוב מהטיפול הכולל בדליות.

מזונות מומלצים

תזונה עשירה בסיבים תזונתיים היא הנשק הטוב ביותר נגד הדליות. הקטינו את הסבירות שלכם לסבול מעצירות באמצעות אכילת מלאי של ירקות ופירות טריים, דגנים מלאים, אגוזים וזרעים.

אכלו 2-1 כפות זרעי פשתה טחונים מדי יום בצרוף כוס מים. זרעי הפשתה מכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים מועילים.

סוגים מסוימים של פלבונואידים מחזקים את דופנות הוורידים ומשפרים את האלסטיות שלהם. פירות יער בעלי גוון כחול-אדום כמו דובדבנים, אוכמניות ודומדמניות למשל, עשירים מאוד בפלבונואידים הנחוצים לכם. מומלץ אפוא לאכול פירות יער כחטיף או כקינוח. גם כוסֶמֶת, כמאכל או בחליטת תה, היא מקור טוב לפלבונואיד הנקרא רוטין. הרוטין משפר את חוזקם של נימי הדם. תוכלו להשתמש בו להכנת חביתיות או לחם מקמח מלא.

כדי לשפר את זרימת הדם בגוף, תבלו את מזונכם בשום, בצל, זנגביל או פפריקה.

ויטמין E מועיל לזרימה תקינה של הדם ומסייע למנוע היווצרות של קרישי דם. נבט החיטה הוא מקור מצוין לוויטמין E, כמו גם פולי סויה וירקות עליים.

מזונות שיש להימנע מהם

שומנים רוויים, בצרוף שמנים מוקשים או מוקשים בחלקם (כמו מרגרינה), מאטים את זרימת הדם ומחריפים את הדלקות בכלי הדם. אל תאכלו מהם.

סוכר לבן ו"פחמימות מעובדות" אחרות עלולים לגרום לעלייה במשקל הגוף ולעצירות. הפחיתו בצורה דרמטית את צריכת הממתקים והמזון המעובד.

קפאין ואלכוהול גורמים להתייבשות ומחריפים את הדליות.

 

למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס.

השאירו תגובה: