PassoverFocus_Fly
supherb_Fly

בשר הפרי: שיפודי ג'ק פרוט על טורטיית עדשים

מאת: אורי שביט, טבעוניות נהנות יותר
זמן קריאה: 3 דקות
כשחושבים על אוכל בריא, הרבה פעמים עולה בראש תמונה של אוכל דל, משעמם וחסר טעם או לחילופין, של מזון שמסתכם בלעיסת נבטוטים ועלים ירוקים. אני אוהבת להפריך את הדעות הקדומות ולהפתיע את בני המשפחה והחברים עם אוכל עשיר בטעמים, עסיסי ומלהיב, שיש בו גם ערכים תזונתיים נהדרים ולא פחות חשוב, שאין בו חומרים מזיקים כמו שומן רווי, שאריות תרופות, הורמונים ועוד, שנמצאים בעיקר במזונות מן החי
Thymoquin_In

גם כשיוצאים לפיקניק קיצי לא חייבים לוותר על הבריאות שלנו, ואפשר ליהנות משיפודים שנכנסים לתוך לאפה מזינה במיוחד עם מטבל קרמי קריר, שיגנבו את ההצגה.

את השיפודים הכנתי הפעם מפרי בשם ג'ק פרוט, שיש לו מרקם עסיסי וסיבי ולכן הוא מתאים להחליף את הבשר במנות שונות. הפרי הזה, שבדרך כלל ניתן להשיג בארץ קפוא או משומר, עשיר במיוחד בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, ויטמינים מסוג A ו-C, סידן, אשלגן ועוד חומרים מזינים.

מי שמעדיפים להימנע מבוטנים, יכולים לוותר על הקרם ולתבל לפני ההגשה במעט מנוזלי המרינדה.

 

חומרים ל 2-3 סועדים

לשיפודים ומרינדה:

440 גרם ג'ק פרוט חתוך לנתחים, מסונן ושטוף מעט במי ברז

1/2 בצל סגול, קצוץ דק

3 שיני שום, קצוצות דק

קליפה מגוררת מ-1/2 ליים או לימון

1/2 כפית ג'ינג'ר טרי מגורר

1 כף יין לבן

1 כף רוטב סויה

1 כף סילאן טבעי

1/2 כפית צ'ילי יבש גרוס

1 כפית זרעי כוסברה טחונים

1/2 כפית כמון טחון

1/2 כפית כורכום

1/2 כוס ציר ירקות או מים

 

לקרם חמאת בוטנים:

1 כפית שמן

1/2 בצל סגול, קצוץ דק

2 שיני שום, קצוצות דק

1/2 פלפל צ'ילי טרי, קצוץ

2 כפות יין לבן

1/2 כוס קרם קוקוס (מעל 18% שומן)

3 כפות חמאת בוטנים טבעית

1 כף רוטב סויה

1/2 כוס ציר ירקות או מים

 

לטורטייה עדשים כתומות:

1 כוס קמח עדשים כתומות

3/4 כוס מים (או קצת יותר)

2 כפות רסק תפוחים ללא תוספת סוכר

מלח, פלפל שחור

1 כף תערובת איטלקית של עשבי תיבול מיובשים

 

למטבל כוסברה (אפשר להחליף בעשב תיבול אחר):

1/2 חבילה (כ-175 גרם) טופו משי

1 צרור כוסברה

פלפל ירוק חריף קטן (אפשר להוציא את הגרעינים)

מיץ וקליפה מגוררת מ-1/2 ליים או לימון

קורט מלח ים

 

להגשה:

חופן כוסברה קצוצה

טבעות צ'ילי טרי

חופן שברי קשיו

+ משרים את הג'ק פרוט במרינדה, רצוי לילה מראש: מניחים בקערה את כל חומרים המרינדה ומערבבים היטב. מסדרים את נתחי הפרי בכלי שטוח ויוצקים עליהם את המרינדה. מערבבים בידיים, מכסים ומכניסים למקרר ל-3 שעות עד לילה. מומלץ להפוך את הקופסא כדי המשרה תגיע לכל המקומות. בסיום ההשריה משפדים (אם משתמשים בשיפודי עץ מומלץ להשרות אותם במים כחצי שעה לפני) ומחזירים למרינדה עד להכנה.

+ מכינים קרם בוטנים: יוצקים את השמן למחבת קטנה, מחממים מעל להבה בינונית-גבוהה ומטגנים בצל, שום וצ'ילי כ-2 דקות, להזהבה. יוצקים בזהירות יין לבן, מערבבים ומוסיפים את יתר החומרים. מערבבים היטב עד שהקרם מתאחד ושומרים בצד.

+ מכינים מטבל כוסברה: מניחים את כל החומרים במיכל של מעבד מזון וטוחנים לקרם חלק. טועמים ואם צריך מתקנים תיבול. שומרים במקרר עד להגשה.

+ מכינים טורטיות עדשים: מניחים את כל החומרים בקערה וטורפים היטב לבלילה במרקם שדומה לפנקייק (או דלילה יותר אם אתם מעדיפים טורטייה דקה יותר). מלהיטים מחבת נגד הדבקה ויוצקים מהבלילה כך שהיא תשתטח על פני המחבת. מחממים מעל להבה בינונית-גבוהה עד שנוצרות בועות קטנות והצד התחתון משחים. הופכים וצורבים את הצד השני במשך כמה שניות נוספות. מעבירים לצלחת וממשיכים כך עם הבלילה שנותרה.

+ מכינים את השיפודים: אפשר לצרוב את השיפודים על מחבת פסים, על הגריל או אפילו בתנור. מברישים את משטח ההכנה במעט שמן או בשאריות המרינדה וצולים את השיפודים בזהירות 2-3 דקות מכל צד, עד שהם רכים ושחומים. בתנור שחומם ל-200 מעלות השיפודים יזדקקו ל-15 דקות צלייה.

+ מרכיבים ומגישים: מניחים על כל טורטייה כמה שיפודי ג'ק פרוט, יוצקים קרם בוטנים ולצידם 1-2 כפות של מטבל כוסברה. מפזרים מעל כוסברה קצוצה, פרוסות צ'ילי ושברי קשיו.

 

המתכון באדיבות אורי שביט, בעלת הבלוג "טבעוניות נהנות יותר" ומחברת רב המכר "המטבח הטבעוני שלי". אורי עוברת בשנים האחרונות מסע מתמשך לשיפור אורח החיים שלה, על מנת להתמודד בצורה המיטבית עם מחלת הסרטן בה אובחנה בעבר. היא משיקה קורס חדש: עוברים יחד לאורח חיים בריא; בסדרת מפגשים קצרה, המיועדת לכל מי שמתעניין במעבר לאורח חיים בריא יותר (ומי לא רוצה להיות בריא??) ולמי שמתמודדים עם מחלות כרוניות מסוגים שונים, בני משפחותיהם וחבריהם, היא תשתף בגילויים שלה מתחומי התזונה, הבישול, הגוף והנפש, ותארח נבחרת של מרצות מהשורה הראשונה, כדי לסייע לכל מי שמעוניין לצאת למסע אישי, טעים וחיובי, בדרך לשיפור הבריאות. לתוכנית הקורס ולהרשמה

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו