supherb_Fly
supherb_Fly

במה נחליף את הבשר?

מאת: מערכת EatWell
זמן קריאה: 2 דקות
לכבוד יום העצמאות, סקירה של תחליפי הבשר לצמחונים, טבעונים, מפחיתי הבשר ולכל מי שמעוניינים באלטרנטיבה בריאה ולא פחות טעימה

במה נחליף את הבשר? צילום: יח"צ

natu_In

יום העצמאות הפך להיות יום צריכת שיא של בשר בישראל.

אפשר גם אחרת!

תמר ידין, דיאטנית קלינית ויועצת לחברת הרבלייף סקרה עבורנו תחליפים צמחוניים למנות בשריות, ואנחנו הוספנו קישורים למתכונים מתאימים באתר.

מוכנים לנסות משהו חדש? קדימה:

ירקות משופדים

לדברי ידין, מדובר באופציה נפלאה למנגל, ולא לצמחונים בלבד!

ניתן לשפד מגוון ירקות, כמו: פטריות, עגבניות, בצל וקישוא, ולהחליף איתם את שיפודי הפרגיות המסורתיים.

כך ניתן להרוויח עושר של סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים, ולהימנע מהשומן שבבשר ובעופות.

מתכוני בריאות לשיפודים חילופיים:

שיפודי ירקות וטופו

שיפודי ג'ק פרוט

שיפודים "על האש"

שיפודי ירקות. צילום: pixabay

שיפודי ירקות. צילום: pixabay

טופו

מדובר בתחליף בשר מוכר ונפוץ.

ידין מספרת כי הטופו מופק מסויה ומשתלב נהדר במתכונים רבים.

הטעם הנייטרלי שלו ותכונתו לספוג בקלות את טעמם של מרכיבים אחרים, מאפשרים לו להחליף בקלות את הבשר במגוון מתכונים, כגון קבבים, נקניקיות ושניצלים.

מתכוני בריאות עם טופו:

סטייק טופו מ-4 מצרכים בלבד

קציצות טופו

שניצלוני טופו של לביא

טופו יכול לשמש למגוון רחב של מתכונים. צילום: pexels

טופו יכול לשמש למגוון רחב של מתכונים. צילום: pexels

סייטן

ידין מציינת כי הסייטן הינו אלטרנטיבה נהדרת לצמחונים וטבעונים, וממליצה לצרוך אותו בתוספת פחמימה מורכבת.

הסייטן הוא למעשה חלבון חיטה (גלוטן), המופק בתהליך הכולל את מיצוי העמילן מקמח החיטה, עד שנותר רק החלבון.

שימו לב! על אף שהסייטן מתהדר בתכולת חלבון גבוהה, הוא אינו נחשב לחלבון מלא מכיוון שהוא חסר את כל חומצות האמינו הדרושות בסדר ובזמינות האופטימליים לגוף.

עם זאת, בשילוב עם פחמימה הנצרכת באותו היום, סייטן יכול ליצור חלבון מלא.

אם נצרוך אותו, למשל, בפיתה מקמח מלא או נשלב אותו עם בטטה או סלט בורגול, נוכל לקבל חלבון מלא, אומרת ידין.

גם אם נצרוך את הפחמימה במהלך היום, בנפרד מהסייטן, הגוף עדיין יצליח לייצר חלבון מלא מהשילוב של המזונות הללו.

הסייטן בדרך כלל מגיע כגוש, וניתן לרכוש אותו בצורה קפואה או מתובלת.

אפשר להפוך אותו למאכלים שונים כמו סטייקים, שווארמה, קבבים ושיפודים.

מתכוני בריאות עם סייטן:

קציצות סייטן טבעוניות

שניצל סייטן / טופו

שווארמה סייטן

שניצל סייטן. צילום: pixabay

שניצל סייטן. צילום: pixabay

עדשים

קטניות אלו עשירות בחלבון, וניתן לייצר איתן מגוון תחליפי בשר.

על ידי שילוב של עדשים ירוקות או כתומות עם קמח שיבולת שועל, למשל, ניתן ליצור המבורגר עדשים טעים.

בדומה לסייטן, מסבירה ידין, גם עדשים יש לצרוך עם פחמימה, על מנת שהגוף יהיה מסוגל לייצר מהשילוב חלבון מלא.

למתכוני בריאות עם עדשים:

המבורגר עדשים ושיבולת שועל

קבב עדשים ירוקות

קציצות עדשים / אפונה

קבב עדשים. צילום: 123rf

קבב עדשים. צילום: 123rf

לנוחותכם, באתר שלנו עוד מגוון רחב של מתכונים המתאימים לתזונה צמחונית וטבעונית.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו