OF_FLYL
HENIG_FLYR

בלוטת התריס, בדידות והדרך להחלמה

מאת: - יועצת מוסמכת לאורח חיים בריא בוגרת המכון לתזונה אינטגרטיבית ניו יורק
מה עובר על מתמודדת עם בעיות בבלוטת התריס? גלי הנדל מעניקה הצצה לפרופיל הרגשי של מתמודדי בלוטה

כשאנשים מאובחנים לראשונה עם בעיה בבלוטת התריס, הם פעמים רבות מחפשים ברשת את המשמעות של הדבר והאפשרויות לטיפול. גם אנשים שמאובחנים שנים, נוטלים טיפול תרופתי או צמחי או משלבים מחפשים פעמים רבות מה אומרות בדיקות הדם שלהם, איך להקל ולשפר את הסיפטומים כמו עצירות, עייפות או שינה, ואילו בחירות מזון מתאימות בדיוק למצבם. החיפוש הזה שהוא מבורך וחשוב, מפספס פעמים רבות את אחד החלקים החשובים ביותר, שיתרמו משמעותית לאיזון ושיפור הסיפטומים ויביאו הטבה משמעותית ארוכת טווח למתמודדים.

 

כמתמודדות עם תת פעילות לשעבר בעצמי, ומנהלת קהילת המתמודדים בישראל, אני רואה שוב ושוב איך דפוסי הרגש, המחשבה וההתנהגות הם מקור לחוסר האיזון לא פחות מאשר ערך בדיקת הדם עצמה ואולי אפילו יותר. אתם וודאי שואלים את עצמכם למה הכוונה. בכתבה הזו אני רוצה לדבר על אספקט חשוב ולא מספיק "בכותרות" שנקרא הפרופיל הרגשי של מתמודדי הבלוטה. הפרופיל הזה כמובן לא מייצג את כל מתמודדי הבלוטה, כי באמת שכל אחד מאיתנו יחודי ושונה, ועם זאת אני יודעת מעצמי ורואה שוב ושוב את הדפוסים האלו חוזרים על עצמם. אני רוצה לעודד אתכם ולספר שאם אתם מוצאים את עצמכם ברשימה שכאן זה לא אומר שגורלכם נחרץ. זה וודאי לא מרמז כלום על היכולת שלכם לשנות, לשפר ולקדם את איכות החיים הרגשית והפיזית שלכם.

כשאנחנו מתבוננים על בחירות המזון המתאימות לבלוטה אנחנו רוצים להתייחס לבחירות המזון הפיזיות כמו גם למזון הרגשי והמחשבתי שנכנס לגופינו ועל החשיבות של סינכרון בין שלושתם. דמיינו אשה שאוכלת בריא ומדויק לבלוטה, ועם זאת מלאה במחשבות שליליות על עצמה ועל הסובבים, אפופת פחדים, חרדות, כעסים, תחושה של בדידות ועצב, איך יוכל המזון הפיזי בלבד, לשפר את כל תחומי החיים והבריאות של אותו אשה? הגישה ההוליסטית לאיזון ופרוטוקול בלוטת התריס הן גישות רחבות וכוללות להתבוננות על בחירות המזון הפיזיות, אורח החיים, והמזון הרגשי והמחשבה של הבלוטה.

גלי הנדל

בואו נתבונן על כמה "מזונות מזיקים" שיוצרים את הפרופיל הרגשי של מתמודדי הבלוטה ומשפיעים על איזונה
1. פרפקציוניזם – שוב ושוב אני נתקלת בנשים וגם כמה גברים שיודעים רק איך להצטיין ולהיות מספר אחד בכל דבר, בבית הספר, בצבא, באוניברסטיה, בעבודה, באמהות. מתוך רצון להיות הטובים בתחומם הם מוצאים את עצמם מתישים את עצמם בדרך ליעדים שלהם, לא קשובים לעצמם ולמצבם הפיזי והרגשי, ומרגישים שהם חייבים להיות הכי טובים בהכל.

2. מתקשים לסרב – כיוון שמתמודדי הבלוטה הם לרוב טובי לב, נדיבים ופרפקציוניסטים הם יתקשו פעמים רבות לשים את עצמם במרכז, להגיד לא, לסרב או לקחת על עצמם משימות בהתאם ליכולות הפיזיות והרגשיות שלהם. הם יארחו 20 או 30 איש בחג, גם אם הם מותשים, יסיעו את הילדים לחוגים ולחברים גם אם לא ישנו טוב בלילה, יאכלו מזון שלא מיטיב איתם כי לא נעים להטריח ולא יחליפו מנה במסעדה אם לא טעים להם.

3. מתקשים לבקש עזרה – גם מבני הזוג שלהם, מילדיהם, או מהקרובים והאהובים עליהם ביותר. פעמים רבות הם ישכנעו את  עצמכם כי לעשות את המשימות בעצמם זה מהיר ויעיל יותר, שלהסביר מה ואיך לעשות יקח זמן רב יותר, ויתקשו לקבל את העזרה כפי שהיא ניתנת ולא כפי שהם דמיינו.

4. חובבי גישה של הכל או לא כלום – כיוון שהם פרפקציוניסטים וביצועיסטים, כשהם לוקחים על עצמם פרויקט, תכנית תזונה או דיאטה הם יבחרו לעשות אותה בגישת הכל או כלום, שחור ולבן ו"קצוות" לעיתים הם יוותרו על תכנית שיכולה לשנות את איכות החיים והבריאות שלהם מהקצה אל הקצה, כיוון שהם חושבים שצריך לעשות אותה במדויק או לוותר, כשבפועל, עדיף לצאת לדרך בצעדים קטנים, בשלבים או לפי היכולת האישית, מאשר להשאר במקום או לעשות עוד מאותו דבר.

5. ניתוק רגשי מהגוף – בעקבות פצעי ילדות (שקיימים על אף כשהחיים היו טובים ולא התרחשו דרמות סוערות) טראומות, תאונות דרכים, פציעות, שברון לב, לחצים ומתחים מתמשכים "נכלאו" בבלוטה רגשות כגון פחד, כעס, עצב, כאב ורגשות נוספים. כשאנחנו מתקשים לזהות ולאתר אותם אנחנו מתקשים גם לפרק ולטפל בהם, ול"פתוח" את הסכר שנוצר בגרון בין המחשבות לרשות. כשנעבוד לזהות אילו רגשות נכלאו בגרון, נוכל להגיע לזרימה הרמונית בין כל חלקי הגוף ולשיפור משמעותי באיכות החיים וכמובן בבריאות כולה.

6. הקושי לקבל אהבה – מתמודדי הבלוטה כמו מתמודדי מחלות אחרים, מתקשים לרוב לקבל אהבה במלואה בעוצמה ולאהוב את עצמם כמו שהם, הם מחפשים לרדת במשקל, להתעשר, להתקדם בעבודה, להרחיב את המשפחה, ולאסוף טייטלים אחרים כדי להרגיש שווים וראויים לאהבה.  מתוך הקושי לקבל אהבה טהורה, הם עוטים על עצמם שריון של גישה משימתית, מתקשים לנוח ולהיות בשקט עם עצמם, או מפתחים חומה של קשיחות, כעס, חוסר סבלנות, עצבנות כדי להדוף את האהבה האמיתית.

אם אתם מוצאים את עצמכם בטקסט ובתיאורים שמעלה, אל תתעצבו. יש לכולנו יכולת מופלאה באמצעות כלים של זיהוי הקשבה ומודעות לשנות את הדפוסים וההתנהגויות האלו כדי ליצור איזון והרמוניה בחיינו ולחזור או להתחיל לאהוב את עצמנו באמת. אפשר וכדאי להשתקם מהפרפקציונזם, לתת לאחרים לעזור לנו כמו שהם יודעים ויכולים, לשחרר כעסים, פחדים, עצב וכאב ושלל רגשות שמעכבים אותנו ולהתחבר מחדש או אולי לראשונה לשמחה, צחוק ואהבה בחיינו.

כל אלו יקדמו את בריאותנו, את איזון הבלוטה ומערכות הגוף כולן, לא פחות מטיפולי הרפואה המשלימה, מהטיפול התרופתי, מאורח החיים ומבחירות המזון. אני מזמינה אתכם להעניק לגופכם את המזון המלא הטבעי והשלם שהוא זקוק לו, בפה, בלב בראש תוך סינכרון אוהב.

מוזמנת לעקוב אחרי בקבוצה תזונה לבלוטת התריס בפייסבוק.

גלי מרצה בכנס הקרוב לבלוטת התריס 13.3.20 בתל אביב.

צרו קשר עם גלי הנדל
* שדות חובה
שלחו
השאירו תגובה: