Thymoquin_Fly
bari14_Fly

אתגר ללא פחמימות ללא סוכר יוצא לדרך

מאת: - הגר שפר - Eatgood
רוצה לרדת במשקל ולאכול אוכל טעים? הגר שפר מציגה שיטה ששווה להכיר ומפנקת עם מתכונים שווים
Sunrider_Article

לפני כשנה, בעצת המאמנת האישית שלה, ג'ניפר לופז ובן זוגה אלכס רודריגז התחילו את האתגר התזונתי הזה שסחף את האינטרנט, וגם ידוענים רבים אחרים ולא מעט מחסידיה. כנטורופתית שהביאה את שיטת "קליין איטינג" לישראל, ועוסקת בעיקר בפיתוח תוכניות ומוצרים להרזיה, מצאתי את האתגר מאוד מעניין וחדשני אז חקרתי את הנושא ופיתחתי אתגר חדש ויעיל עם תפריטים מדוייקים ומתכונים טעימים.

 

אז מה זה בכלל CLEAN EATING

תכניות התזונה שלי מתבססות על המחקרים החדשים ביותר שנעשו בתחום התזונה בשנים האחרונות ועקרונות של תזונה טבעית, בשילוב עקרונות ומזונות חשובים שתורמים לגוף.

הרעיון העיקרי בתזונה נקייה – "CLEAN EATING", הוא להימנע ממזון מעובד, מזון מוכן וארוז, כזה שמכיל בדרך כלל יותר מידי נתרן, סוכר, ממתיקים מלאכותיים וחומרים משמרים ובגדול – רשימת מרכיבים עמוסה ביותר מידי שמות ארוכים שקשה לכם לבטא.

בתוך המרכיבים האלה – חשובה ביותר הגבלת הצריכה או הימנעות מסוכר.

 

למה להימנע מסוכר?

סוכר לבן ורוב הסוכרים המעובדים נחשבים למזון מאד לא בריא, שאחראי על לא מעט בעיות בריאותיות. חשוב לזכור שלא מדובר רק בסוכר אלא באוסף של מוצרים על בסיס סוכר שהיצרנים מכניסים למזון ואפילו מזיקים יותר מסוכר, כמו סירופ תירס וסירופ תירס עתיר פרוקטוז(HFCS)   שנחשב לגרוע ביותר ונמצא בשימוש נרחב בתעשיית המזון.

כל הסוכרים המעובדים גורמים להשמנה, עליה ברמות הכולסטרול ולסיכוי גבוה לפתח סוכרת. לצריכת הסוכר יש עוד הרבה נזקים וחלקם חמורים מאוד. כאשר הסוכר הלבן תופס חלק כזה משמעותי בתפריט שלנו חשוב שניקח בחשבון שהוא משפיע לרעה גם על הריכוז, יכולת הלמידה והזיכרון. הסוכרים גורמים להתפתחות מצבי דלקת בגוף והתפתחות מחלות קשות. השילוב של עודף סוכר ופחמימות ריקות מעלה את הסיכון לדלקת פנימית ומגבירה את הסיכוי לפתח מחלות לב, דלקות פרקים ומגבירה את מצבי הכאב בגוף.

צריכה מוגברת של סוכרים מגדילה את הסיכון להשמנה והתפתחות והתקדמות חמורה של מחלת הסוכרת. צריכה מוגזמת של סוכרים מגבירה את התיאבון וגורמת לתנודתיות גדולה ברמות הסוכר בגוף מעלייה קיצונית ברמות האנרגיה ועד לירידה מהירה ברמות האנרגיה. העליות והירידות האלה גורמות לנו להתקפי רעב, עצבנות, חוסר ריכוז ומובילות גם לאכילת יתר והשמנה.

גם השימוש במממתיקים מלאכותיים הוא בעייתי. כדאי לזכור שגם רובם של הממתיקים המלאכותיים מעובדים, תעשייתיים ולא ממש בריאים. אף שהנושא שנוי במחלוקת ויש הטוענים שהם מזיקים פחות ממה שנכתב ונאמר עליהם בשנים האחרונות, הם בהחלט אינם מתאימים לתזונה נקייה ולא מעובדת. לכן מוטב להימנע מהם ככל הניתן ולהעדיף שימוש בממתיקים טבעיים כמו סטיביה, שנחשבת בטוחה לחלוטין לשימוש ואינה משפיעה על רמות הסוכר בדם. תחליפי הסוכר על בסיס סטיביה מגיעים כנוזל או באבקה, וחשוב לוודא שלא נוספו למוצר תוספות מיותרות במהלך הייצור.

מומלץ לא להמתיק שתייה חמה כמו תה או קפה, לא בסוכר ולא בממתיקים מלאכותיים. זה בהחלט עניין של הרגל, ואם תשתדלו להימנע לאורך זמן תגלו שאינכם זקוקים עוד להמתקה.

 

שנחזור לג'ניפר?

ג'ניפר לופז תמיד התריסה נגד הטבע במראה הצעיר שלה, בגופה המפוסל ובעור מדהים והשנה, לאחר שהשלימה אתגר זה ששינה באופן דרמטי את הרגלי האכילה שלה, היא נראית טוב מתמיד.

במהלך עשרת ימי האתגר נמנעים לחלוטין מסוכר ופחמימות. זאת לא דיאטה קטוגנית, למרות הדמיון ביניהן היות ואנחנו יכולים לאכול יותר חלבונים ויותר ירקות, להבדיל מהדיאטה הקטוגנית בה צורכים כ-%70 שומן -%30 חלבון בלבד.

 

מותר לאכול:

חלבונים מכל הסוגים (למעט מוצרי חלב) עוף, הודו, בקר, דגים, פירות ים, ביצים וטופו .

את רוב הירקות למעט ירקות עמילניים כמו .תירס, אפונה, תפו״א, בטטה ודלעת.

אגוזים, גרעינים וזרעים כמו צ׳יה ופשתן

שמנים איכותיים: שמן זית, אבוקדו, טחינה שמן קוקוס, חמאות אגוזים ושקדים ללא תוספת סוכר

עשבי תיבול ותבלינים

קפה ותה ללא סוכר.

 

אסור לאכול:

דגנים מלאים ומעובדים: אורז, פסטה, פתיתים .קינואה, כוסמת, שיבולת שועל, מאפים ולחמים כולל כוסמין, שיפון ולחמים ללא גלוטן .(הכנתי מתכונים ללחמים שאפשר לאכול) .קטניות: שעועית יבשה, עדשים, חומוס, אפונה ופול ירקות עמילניים כמו: תירס, אפונה, תפו״א, בטטה ודלעת .פירות, שייקים ומיצי פירות סוכר ומוצרים שמכילים סוכר במזון ומשקאות, רטבים שמכילים סוכר מוצרי חלב ובעיקר חלב ויוגורט אלכוהול.

 

לא סתם דיאטה – שינוי אמיתי

אנשים רבים מצטרפים לאתגר להשיג ירידה במשקל, אולם האתגר מיועד לכל מי שרוצה לבצע שינוי אמיתי בתזונה שלו, סוג של הפעלה מחדש בריאה ולהעניק לגוף דחיפה טובה להתחלה של ירידה במשקל.

באתגר אפשר להוריד 2-4 ק"ג בעוד 10 ימים ומניסיוני, הירידה בשומן ואחוזי המשקל אפילו משמעותיים יותר מהירידה במשקל, בעיקר בגלל העובדה שכמות החלבון הגבוהה בתפריט גורמת לעלייה במסת השריר. מכיוון שמסת שריר שוקלת יותר ממסת השומן, אם תגדילו את מסת השריר ותפחיתו את אחוזי השומן – זה יתבטא בהיקפים ובבגדים שיהיו רופפים יותר, והמראה יהיה רזה יותר.

10 ימים ללא סוכר ופחמימות ישפיעו באופן משמעותי על גופכם ותרגישו שיפור רמת האנרגיה, ערנות, ריכוז, מצב רוח ואיכות שינה טובה אפילו יותר. לא מעט אנשים חוששים שללא סוכר ופחמימות הם ירגישו עייפים, רדומים ודיכאוניים, אך ההפך הוא הנכון. גופכם ירגיש נפלא!

האתגר יאפשר לכם לאזן את רמות הסוכר בגופכם ולהקטין את הצורך במתוקים באופן כללי, העור שלכם יהפוך קורן ומלא חיוניות, תראו פחות עיגולים כהים ונפיחות, תשתפר הנפיחות הבטן ויופחתו כאבי הבטן. מחקרים שנערכו על תזונה דלת סוכר ודלי פחמימות הראו ירידה בפרופיל השומנים בדם, ירידה בטריגליצרידים ועלייה בכולסטרול הטוב

אז מי מצטרפת אלי ואל JLO ונותנת לעצמה מתנה מדהימה במיוחד בתקופה המשוגעת הזאת?

במיוחד בשבילכם אפילו הוספתי הנחה מיוחדת של 20% על התכנית שכוללת את כל ההוראות, התפריטים, המתכונים וקבוצת ליווי סגורה בפייסבוק, עם שימוש בקוד הקופון

EATWELL20

וכדי שתוכלו לקבל טעימה מהתוכנית, צירפתי לכם כמה מתכונים שווים.

מוקפץ אסייתי עם טופו / פרגית / רצועות עוף / רצועות סינטה

מרכיבים: 200 גרם טופו חתוך לקוביות / 200 גרם רצועות עוף / פרגיות / סינטה 1/2

בצל סגול פרוס

5 נצרי אספרגוס

1/2 כוס כרוב לבן חתוך לרצועות

1 כוס פטריות יער פרוסות

1כוס פרחי כרובית

2 כפיות שמן זית

לרוטב:

2 כפיות שמן שומשום

1 כף צ'ילי חריף או צ׳ילי מתוק ללא תוספת סוכר

1 כף סויה

 

הוראות הכנה: במחבת גדולה (עדיף ווק) מחממים כפית שמן זית ומקפיצים את החלבון שבחרתם. תוך כדי ערבוב למשך 3-2 דקות.

מתבלים במלח ופלפל.

מעבירים את החלבון לצלחת ומשאירים בצד.

עכשיו מחממים את כפית השמן הנוספת ומקפיצים את הבצל בשמן הזית עד להזהבה ומוסיפים למחבת את הירקות: כרובית, אספרגוס, כרוב ופטריות ומערבבים תוך כדי טיגון עד לריכוך קל. בקערית קטנה מערבבים את מרכיבי הרוטב לתערובת אחידה. מנמיכים את האש, מוסיפים למחבת את הרוטב ומערבבים כך שכל הירקות יצופו ברוטב. מבשלים 10 דקות על אש נמוכה, מוסיפים את קוביות הטופו או רצועות הבשר ומערבבים היטב. מבשלים 2 דקות נוספות לאיחוד וספיגת טעמים ומגישים.

 

קערת בריאות – בודהה בול מנה אחת

מרכיבים:

1 כוס שעועית ירוקה

2 כוסות קייל חלוט

1/2 כוס נבטוטים

1/2 כוס פטריות יער חתוכות לרבעים

150 גרם טופו פרוס / 150 גרם חזה עוף מוכן פרוס / ק׳ טונה מסוננת לפיזור

לרוטב:

1 כפית שמן שומשום

1/2 כפית שומשום שחור

1/2 כף צ'ילי חריף

1/2 כף סויה

1 כפית מייפל טבעי

הוראות הכנה:

בקערית קטנה מערבבים את מרכיבי הרוטב לתערובת אחידה. מחממים מחבת פסים או מחבת רגילה וצורבים את הטופו משני הצדדים או את חזה העוף. בקערה גדולה ושטוחה מסדרים את כל הירקות זה לצד זה – שעועית ירוקה, קייל חלוט, נבטוטים ופטריות. מסדרים את פרוסות הטופו / העוף או הטונה לצד הירקות. מפזרים מעל את הרוטב ומגישים.

 

שקשוקה תרד (מנה אחת)

מרכיבים:

1 כפית שמן זית

1 בצל

2 שיני שום פרוסות

2 כוסות תרד

2 ביצים

מלח ופלפל גרוס

הוראות הכנה:

מחממים מחבת בינונית על להבה גדולה.מוסיפים למחבת את שמן הזית, ומטגנים בו את הבצל עד שהוא מתרכך מעט. מוסיפים למחבת את השום והתרד ומטגנים כחמש דקות תוך כדי בחישה מדי פעם ועד לריכוך התרד. מוסיפים למחבת 4 כפות מים עד ליצירת רוטב ירוק עשיר. שוברים כל אחת משתי הביצים בכוס נפרדת על מנת שיהיה קל לצקת אותן למחבת. יוצרים ברוטב 2 גומות גדולות על מנת לשפוך לתוכן את הביצים. מניחים בזהירות את הביצים במחבת – ביצה לכל גומה ומתבלים במלח ופלפל. מבשלים על אש נמוכה עם מכסה כמה דקות לפי מידת העשייה הרצויה של הביצים.

צרו קשר עם EATGOOD בע"מ



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
    1. שירה

      מה אפשר לאכול בבוקר באתגר הזה? תודה