bari14_Fly
himalayaKrem_Fly

אל תקחו את זה ללב

מאת: ד"ר דורית יוסף, נטורופטית, מתמחה בקוסמטיקה טבעית
זמן קריאה: < 1 דקה
מחקר מהשנה האחרונה קובע כי נוגדי חמצון שמגיעים מהתזונה יעילים יותר מנוגדי חמצון בתוספים במניעת מחלות לב. עוד סיבה טובה להפסיק להסתמך עליהם במקום לאכול בריא וגם לשתות מפעם לפעם גם כוס יין אדום
Nikui_IN

אל תקחו ללב

רבות דובר ועוד ידובר על תועלתם של נוגדי החמצון. מחקר מהשנה האחרונה מחזק את הטענה כי נוגדי החמצון מונעים מחלות לב וקובע כי נשים שצורכות מזון עשיר בנוגדי חמצון מקטינות בצורה משמעותית (17 אחוז) את הסיכוי לחלות במחלות לב, במיוחד אלו ללא היסטוריה משפחתית או רקע של אירועי לב קודמים. אלא שבמחקר נבדקו נוגדי חמצון ממזונות כמו פירות וירקות, תה ירוק, דגנים מלאים ושוקולד ולא מתוספים.

על פי המחקר, שפורסם ב- journal of the American heart association   בו נבדקו 31,035 נשים ללא מחלות לב בעברן ו-5,680 נשים עם היסטוריה של מחלות לב, הותאמה לנשים תזונה עשירה בנוגדי חמצון, בעיקר מפירות וירקות, וכאמור – ללא תוספים למיניהם.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות "Eatwell" ישירות לפייסבוק שלכם

המחקר הזה מאשר את מה שחשבו בעבר, לפני שתעשיית התוספים הפכה לכל כך פופולרית, כוח התזונה רב יותר מכוח התוספים. תזונה בריאה עשירה בנוגדי חמצון מהטבע מקטינה את הסיכוי למחלות לב בצורה יעילה יותר.

אז מהם נוגדי חמצון?

נוגדי חמצון, אנטי אוקסידנטים (antioxidant), הם חומרים כימיים שמקטינים את הנזקים ואת תגובת השרשרת  הכימית שגורמים הרדיקלים החופשיים. מולקולות בלתי יציבות שיציבותן הופרה, כי רדיקל חופשי אחר  "גנב" להם את האלקטרון והפך אותו לרדיקל חופשי בעצמו.

בשנים האחרונות חוקרים ממקדים את נזקי הרדיקלים החופשיים בשורה ארוכה של מחלות, ובכללם, הזדקנות הגוף והאצת הזדקנות העור.

אנשים שזקוקים במיוחד לשפע של נוגדי חמצון:

• מעשנים
• ספורטאים
• אנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע
• חולים במחלות כרונית ואלה שנמצאים בקבוצת סיכון .

אז איפה יש לנו נוגדי חמצון מהטבע?

עגבניות, תרד, שיבולת שועל, ברוקולי, שום, תה ירוק, יין אדום וכמובן – שוקולד. אלא שכאן ראוי להדגיש שמדובר בשוקולד מפולי קקאו בלתי קלויים ולא בשוקולד תעשייתי.

איך נוצרים רדיקלים חופשיים?

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. נורית

    אילו בדקו קבוצה אחת עם תזונה עשירה בנוגדי חמצון וקבוצה אחרת שקיבלה תוספים, היה בזה הגיון, אבל בדקו קבוצה שקיבלה תזונה טובה מול קבוצה שלא קיבלה תזונה טובה, אז איפה נכנסים פה התוספים?