ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

SHABAT_MIG_R

Powered by WP Bannerize

אין אונות (Impotence)

מאת: הוצאת פוקוס
המלצות לתזונה בריאה בנושא אין אונות מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (.M.D) וד"ר מארק סטנגלר (.N.D) בהוצאת פוקוס

מזונות מומלצים

הקפידו על תזונה נבונה ונכונה המורכבת מכמות גדולה של סיבים תזונתיים ורכיבים תזונתיים. ירקות טריים ולא מבושלים, תפוחי עץ, שיבולת שועל ודגנים מלאים הם מקורות מצוינים לסיבים תזונתיים.

ויטמין E מרחיב את כלי הדם ומשפר את זרימת הדם בגוף. בין המזונות העשירים בוויטמין זה נכללים נבטי חיטה, מוצרי סויה, ירקות עליים ודגנים מלאים.
תוכלו ליהנות מאכילת פולי סויה, גרעיני דלעת וגרעיני חמניות כחטיף או כתוספת לסלטים. אלו הם מקורות מצוינים לאבץ, מינרל שמסייע לשמירה על בריאות בלוטת הערמונית ומשפר את רמת הטסטוסטרון בדם.

עלי גרגר הנחלים (Watercress), זרעי השומשום ופולן (אבקת הפרחים הזכרית) מעצימים את הדחף המיני. תוכלו להוסיף מוצרים אלה לארוחותיכם מדי יום.

מזונות שיש להימנע מהם

הימנעו מאכילת מזונות העשירים בשומנים רוויים או מוקשים. בין מזונות אלה נכללים בשר בקר, חמאה, מרגרינה ושמנים צמחיים מעובדים. תזונה עתירת שומנים מפריעה לזרימת הדם בגוף ועלולה לגרום לחסימה של זרימת הדם לאזור המפשעה.

אל תאכלו מזונות קלוקלים או מעובדים. לא זו בלבד שהם מכילים שומן רב ומעט מאוד רכיבים תזונתיים, הם אף מכילים חומרים כימיים שעלולים להשפיע על התפקוד המיני.

אל תאכלו ארוחות גדולות לפני קיום יחסי מין. הגוף שלכם יהיה עסוק מדי בתהליך העיכול ולא תוכלו להתמקד כראוי בתחושת התשוקה.

המעיטו בצריכת קפאין ואלכוהול. שתיית כוס קפה או כוסית יין לא מהווה בעיה לרוב האנשים, אולם שתייה מוגזמת עלולה לגרום לבעיית אין-אונות זמנית או כרונית.

כיצד תנהג בחיי היומיום?

• יש להרבות באכילה של בשר טלה, אגוזים, שעועית שחורה, מרק העשוי מעצמות, תמרים, גרעיני שומשום וגרעיני לוטוס Lian Zi) Lotus seeds) המהווים, על פי הרפואה הסינית, סגולה לכוח גברא. כמו כן, יש להרבות באכילת מזון עתיר באבץ, כגון: צדפות, בשר בקר וביצים. חשובה לא פחות צריכה של מזון המכיל ארגינין, כגון: בטטה סינית Shan Yao) Chinese yam) וטופו קפוא.

מה אסור?

• אין לצרוך אלכוהול. בקרב המכורים לאלכוהול יש שיעור גבוה במיוחד של בעיות זִקפה.
• הפסק לעשן. לאורך זמן, העישון פוגע בזרימת הדם לפין.
• הפחֵת את צריכת הכולסטרול.

תרופות עממיות:

הנח ג'ינג'ר ופרי השומר Xiao Hui Xiang) Fennel Fruit) על הטבור:
המצרכים: 7 גרם פרי השומר, 7 גרם ג'ינג'ר, דבש.
אופן ההכנה: חמם בבחישה את המרכיבים על חום נמוך עד שישחירו. טחן את פרי השומר ואת הג'ינג'ר לאבקה דקה. ערבב את הג'ינג'ר והפרי עם מעט דבש ליצירת משחה. הנח על הטבור ועטוף בתחבושת, למשך 3 שעות ביום, וזאת במשך שבוע. אם מתפתחת תגובה אלרגית, יש להפסיק את הטיפול.

טיפול תזונתי

• אגוזי מלך וערמונים:
אופן ההכנה: כתוש 15 גרם מכל סוג והוסף 1 כפית סוכר. אכול פעם ביום.

• יין העשוי מחסילונים (שרימפס):
המצרכים: 15 גרם חסילונים, 180 מ"ל וודקה בריכוז של 80%, 360 מ"ל יין לבישול סיני.
אופן ההכנה: שטוף תחילה את החסילונים. השרֵה אותם בבקבוק סגור בוודקה במשך יום אחד, ולאחר מכן שפוך את הוודקה. בשל את החסילונים ביין הבישול הסיני במשך 2 דקות (רוב האלכוהול יתנדף). חלק ל-2 מנות. אכול את הסרטנים ושתה את יין הבישול פעם ביום, במשך יומיים. חזור על מתכון זה 3 פעמים.

• יין צמחים:
המצרכים: 120 גרם אפידמיום Yin Yang Huo) epidemium)
500 מ"ל וודקה בריכוז של 80%.
אופן ההכנה: טחן את צמח האפידמיום והנח אותו בשקית סטרילית מבד כותנה. השרה אותו בוודקה. סגור את הכלי ל-3 ימים. ערבב 15 מ"ל מים עם 15 מ"ל מן הוודקה הצמחית. שתה פעמיים ביום.

• חסילוני נחל מטוגנים בבחישה עם עירית סינית Jiu Cai) Chinese chives):
המצרכים: 120 גרם עירית סינית, 250 גרם חסילוני נחל, כף שמן לטיגון, מלח.
אופן ההכנה: חתוך את העירית לחתיכות בגודל של כ-2 ס"מ. טגן בבחישה את העירית עם החסילונים בשמן לטיגון עם ½ כפית מלח. אכול פעמיים בשבוע.

• בשר כבש בשום:
המצרכים: 250 גרם בשר כבש, 15 גרם שום.
אופן ההכנה: בשל את הבשר ב-2 כוסות מים עד שיתרכך, ואז חתוך וערבב עם השום הכתוש. הוסף רוטב סויה לפני האכילה.

למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "תרופות סיניות ביתיות" בהוצאת פוקוס.

המלצות לתזונה בריאה בנושא אין אונות מתוך הספר "להוציא את המיץ" מאת פט קרוקר וסוזן איגלס בהוצאת פוקוס

פירות וירקות: כל סוגי הירקות והפירות.

צמחי מרפא: קינמון, פלפל חריף, עלי שן הארי, שמן נר הלילה, שום, זנגביל, ג'ינקו בילובה, ג'ינסנג, אגוז מוסקט, סו פלמטו וסרפד.

מזונות נוספים: קטניות, שמן דגים, זרעי פשתה, אצת קלפ, שיבולת שועל, גרעיני חמניות, זרעי דלעת, מוצרי סויה ונבט החיטה.

 

 

השאירו תגובה: