supherb_Fly
supherb_Fly

המדריך לבדיקות מעבדה פונקציונליות

מאת: - חברת אקוסאפ מפתחת ומשווקת תוספי תזונה ייחודיים המבוססים על פטנטים יחודיים. המחויבות שלנו לבריאות אופטימלית באה לידי ביטוי באיכות חומרי הגלם שאנחנו משתמשים במוצרים שלנו. על ידי שילוב של מדע וטבע, אקוסאפ מציעה פורמולות חדשניות המגובות בפטנטים פורצי דרך בעולם תוספי התזונה.
בדיקות מעבדה פונקציונליות נותנות מענה לבעיות בריאותיות רבות. לכל בעיה יש סיבה ולכל סיבה יש פתרון וכל אדם יכול לשפר את חייו אם רק יקבל את הנתונים הנכונים

חיידקי הלקטובצילוס יושבים בדופן המעי ומשפרים את העיכול. צילום: 123RF

supherb_IN

המונח "רפואה פונקציונלית" הוטבע בשנת 1990 ע"י ד"ר ג'פרי בלאנד, פרופסור אמריקאי לביוכימיה ומרצה לרפואה. רפואה פונקציונאלית היא רפואה תפקודית מדעית, המתמקדת באבחון הגורמים למחלות ובטיפול בהם, וזאת בהתבסס על בדיקות מעבדה מתקדמות ומדויקות ביותר.

בניגוד לגישה הרווחת ברפואה הקונבנציונלית המתמקדת בעיקר בדיכוי הסימפטומים, כמו מתן כדור להורדת חום – כנגד חום, או מתן כדור להעלות סרוטונין – לטיפול בדיכאון, הרפואה הפונקציונאלית מתמקדת באבחון הגורמים האפשריים למצבים אלה, ובטיפול בהם: במרכיבים הסביבתיים, המחסורים התזונתיים, בהצטברות הרעלים, בנטיות הגנטיות, בכשלים הביוכימיים, ובמתחים רגשיים וחברתיים, אשר עלולים לגרום להתפתחות המחלות.

חברת Lab-It‏ מובילה את תחום הרפואה הפונקציונלית בארץ ומציעה מגוון רחב של בדיקות מעבדה פונקציונליות הנותנות מענה לבעיות בריאותיות רבות. ב-Lab-It‏ מאמינים שלכל בעיה יש סיבה ולכל סיבה יש פתרון ולכל אדם יש את היכולת לשפר את חייו אם רק תינתן לו האפשרות לבחור בכך.

בניגוד לחברות אחרות הקיימות בארץ ובעולם, העובדות עם מעבדה אחת או מספר מעבדות בודדות, ב-Lab-It‏ עובדים עם כ- 25 מעבדות פונקציונאליות בכל רחבי העולם. לדברי ד"ר רון יפה, נטורופת ומומחה לבדיקות פונקציונליות ב-Lab-It‏: "אנו ממשיכים להתעדכן באופן מתמיד בחידושים הקיימים בתחום זה ובמידת הצורך מחליפים מעבדה במטרה לתת למטפלים ולמטופלים שלנו את הבדיקה הטובה ביותר הקיימת. בהרבה מקרים אם מעבדה אחת לא מספקת את כל התמונה בהקשר לבדיקה מסוימת, אנחנו נחלק את הבדיקה לכמה מעבדות כדי שאתם תקבלו את הטוב ביותר".

הבדיקות הפופולריות שאותן מציעה אקולאב

בדיקה מקיפה למערכת העיכול GI-MAP

זוהי בדיקת צואה מתקדמת לאבחון בעיות תפקודיות הקשורות למערכת העיכול, אך לא רק במערכת העיכול.

המחקרים האחרונים מראים שכמעט לכל מחלה עלול להיות גורם המגיע ממערכת העיכול. על כן בדיקה זו רלוונטית כבדיקת בסיס כמעט לכל בעיה בריאותית. למשל, נוכחות של חיידק הקלוסטרידיום במעי מקושר עם סכיזופרניה, או צמיחת יתר של חיידקי ההליקובקטור והציטרובקטור המקושרות למחלות אוטואימיוניות ועוד.

הבדיקה בודקת נוכחות של חיידקים, וירוסים, פטריות, טפילים ותולעים. כדי לקבל תמונת מצב מלאה אנו שולחים את הבדיקה לשתי מעבדות שונות, בארה"ב ובגרמניה.

בדיקת חומצות אורגניות בשתן OAT

בדיקת זו נותנת תמונה של תוצרי הפירוק של תהליכים ביוכימיים המתרחשים בגוף. בדיקה זו נותנת לנו מידע על אפשרות של צמיחת יתר של חיידקים ופטריות, על חולשה של המיטוכונדריה (בית החרושת של התא), חסרים תזונתיים, נזק חימצוני, חוסר איזון במוליכים עצביים ובעיות גנטיות.

בדיקת רגישויות למזון LRA

זוהי הבדיקה הטובה ביותר לאיתור רגישות למזון והיא מתבצעת באמצעות דם ורידי. הבדיקה יכולה לבדוק עד 388 מרכיבי מזון ו/או חומרים כימיים/תרופות/תוספי מזון.

היא בודקת את התגובתיות של הלימפוציטים (תאי הדם הלבנים) המעורבים ברגישויות מעוכבות למזון. רגישויות מעוכבות אינן אלרגיה למזון. אלו הן תגובות של מערכת החיסון כנגד מזונות מסוימים. תגובות אלו יכולות להופיע בין 3 שעות ל-3 ימים לאחר צריכת אותו מזון.

איור שלאישה קופצת ורואים את מערכת העיכול חייקדי מעיים, המקרוביות שבמעיים שיש להם השפעה מכרעת על בריאות וחולי

צילום: 123RF

בדיקה מקיפה של בלוטת התריס

זוהי בדיקה המשלבת דגימת דם ורידי ודגימת שתן. בעיות בבלוטת התריס הן מהגורמים השכיחים ביותר למגוון רחב של בעיות בריאותיות. הבעיה היא שהבדיקות הרגילות של ה-TSH הניתנות בקופות החולים אינן מספקות. במקרים רבים, בדיקות אלו מראות שהכל בסדר, אבל המטופל מתלונן על עייפות, נשירת שיער, מעי רגיז ודיכאון.

הבדיקה של Lab-It‏ בודקת פרמטרים נוספים ע"י שליחת הבדיקה לשלוש מעבדות שונות במקביל. כך מתקבלת תמונת מצב מדויקת.

בדיקה קרדיווסקולרית מקיפה

היום כבר די ברור שהכולסטרול הוא לא בהכרח הבעיה בכל מה שקשור לעליה בסיכון למחלות קרדיווסקולריות. פעמים רבות הבעיה קשורה לגודל, לצפיפות ולחימצון של חלקיקי הכולסטרול. כאשר חלקיקי הכוסטרול מתחמצנים הם שוקעים בדפנות של כלי הדם ועלולים לגרום לחסימה ולתהליך טרשתי. הבדיקה שלנו נעשית ע"י לקיחת דם מהוריד ובודקת, בין היתר, את כמות הכולסטרול המחומצן ((Oxidized LDL בגוף.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. ליאור

    חוסר איזון של בלוטת הטריס