Laisha_Fly
PassoverFocus_Fly

איך לנצח את העייפות הכרונית ולהרים את האנרגיות?

עייפות כרונית היא עניין רציני. איך אפשר להתמודד באופן טבעי?
OF250

בזמן שכולנו מקווים שבקרוב הקורנה תהפוך להיסטוריה, תסמונת העייפות הכרונית Chronic fatigue syndrome הייתה ונשארה אחת מהמחלות הנפוצות ביותר בעידן שלנו. יתרה מזאת, על פי שני מאמרים מדעיים שפורסמו בשנה האחרונה, העייפות הכרונית היא גם אחד הסימפטומים השכיחים של מגפת הקורונה וחלק מהחולים ב- COVID-19המשיכו לסבול מתסמינים של עייפות כרונית, גם שבועות או חודשים לאחר שכבר לא נמצאו עוד חיוביים לנגיף.

 

עייפים? חסרי אנרגיות? מי לא, בעצם?

אז כן, נכון, עייפות וחוסר אנרגיה הן תופעות שכיחות שרוב האנשים חווים במהלך חייהם. אך בעוד עייפות אקוטית (הנמשכת כחודש) בדרך כלל נעלמת לאחר מנוחה או טיפול במחלות הסיבתיות, עייפות ממושכת ( עד 6 חודשים) ועייפות כרונית בלתי מבוקרת (מעל 6 חודשים), הן מצב מתיש ו"מוריד", אשר מגביל מאוד את הפעילות הגופנית והחברתית שלנו.

 

תסמונת העייפות הכרונית או מחלת היאפים מוגדרת כמצב של עייפות גדולה וממושכת, ותחושה של חוסר אנרגיה וחוסר חיוניות, ללא סיבה גופנית או פסיכולוגית מוכרת. ע"פ נתונים שנאספו במשך שנים, המחלה שכיחה בעיקר בגילאים שבין 20 ל 40, ולנשים קיימת נטייה לחלות במחלה בשכיחות גבוהה יותר בהשוואה לגברים.

 

עייפות כרונית – ככה זה נראה (תסמינים עיקריים):

מהם הגורמים לעייפות הכרונית?

אף כי הסיבה לתופעה אינה ידועה, קיימת הערכה כי זיהומים שנגרמים מנגיפים כדוגמת אפשטיין בר (מחלת הנשיקה), חצבת, הרפס או איידס (HIV) עלולים לגרום למחלה. ולרשימה מכובדת זו, מתווסף ככל הנראה גם נגיף הקורונה. הסברים נוספים לתופעה כוללים גם כשלים במערכת החיסון, חוסר איזון הורמונלי, אלרגיות, חסרים תזונתיים ועוד.

כמו כן נתונים מצטברים מצביעים גם על קשר בין לחץ (עקה) חמצוני, מצב של חוסר איזון בין הרדיקליים החופשיים לבין נוגדי החמצון, המביא לתהליך של הרס, הזדקנות וריקבון של תאים, לבין סימפטומים של עייפות כרונית.  במחקר קוריאני שפורסם ב-2018, (https://www.nature.com/articles/s41598-018-31270-3) נבדק הקשר בין לחץ (עקה) חמצוני לתסמונת העייפות, ותוצאות המחקר הצביעו על כך שלחץ חמצוני מהווה גורם משמעותי להופעת תסמונת העייפות הכרונית האדיופטית (שמקורה אינה ידוע).

 

איך מתמודדים עם נזקי העקה החמצונית?

קיימים גורמים שונים העשויים לסייע להתמודד עם נזקי העקה החמצונית כדוגמת תפריט מאוזן ובריא שעשיר בפירות וירקות, הגבלת צריכת מזון מעובד – במיוחד מזונות עתירי סוכרים ושומנים, שמירה על משקל גוף תקין, אימון גופני, פעילות גופנית, ניהול סטרס, והימנעות או הפחתה של חשיפה לזיהום וכימיקלים קשים.

מחקרים מראים כי אחד הכלים המשמעותיים בהתמודדות עם סטרס חמצוני הוא צריכה של תפריט עשיר בפירות וירקות העשירים בנוגדי חמצון ומנטרלים את השפעתם של הרדיקלים החופשיים. אלא שרובנו איננו צורכים די פירות וירקות, ומרבים לצרוך מזון מעובד, עתיר סוכרים ושומנים, המגבירים עוד יותר את הלחץ החמצוני.
ולכן מומלץ להשלים את החוסרים התזונתיים בנוגדי חמצון, באמצעות מקור עתיר ליגנינים – נוגדי חמצון צמחיים רבי עוצמה.

תמצית מעיין החיים

תמצית מעיין החיים Fountain of Life מכילה את 7 סוגי הליגנינים (נוגדי חמצון) העוצמתיים ביותר בטבע, בכמות רבה פי 17 מאשר הכמות המצויה בזרעי פשתן, הנחשבים למקור הגבוה ביותר של נוגדי חמצון במזון. מחקרים שנעשו על הנוזל מצאו כי להרכבו תרומה ממשית לבריאותנו במניעת נזקי "רדיקלים חופשיים" הנקשרים לתחלואה במחלות כרוניות אקוטיות ומצבים דלקתיים.

אז אם גם אתם סובלים מעייפות כרונית,
נוגדי החמצון יכולים לסייע לכם להשתחרר מהתשישות ולהעלות את האנרגיות,
ולשם כך מומלץ מאוד לשלב בתפריט היומי שלכם
תוסף עשיר בנוגדי חמצון בעל יעילות מוכחת.

 

על פי המומחים שלנו מומלץ לרכוש 6 בקבוקים המספיקים ל-5 חודשים בכמות של 30 טיפות ביום (15×2) כדי לנקות את הדם ולהגיע לתוצאות המירביות.
נותני השירות יצרו איתכם קשר וישלחו לכם את החבילה במשלוח המגיע עד בית הלקוח.

 

 

צרו קשר עם מעיין החיים - fountain of life



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו