LiatBook_Migdal
ECO_CU_FLYR

אורז מלא

מאת: ליאת גינזבורג, נטורופתית N.D
מהו אורז מלא? למה הוא טוב לנו? ואיך כדאי לבשל אותו כך שישמור על ערכיו התזונתיים?

אורז מלא הוא בעצם אורז טבעי, שמכיל סובין והרבה מאוד ויטמינים – להבדיל
מהאורז הלבן שהוא בעצם אורז מלא טבעי שעבר ליטוש והוסרה ממנו הקליפה
שהיא בעצם הסובין.

אורז מלא בריא יותר לגוף האדם היות ובמהלך העיכול שלו אינו משחרר עודפי עמילנים שהופכים לסוכרים בגוף – זאת משום שתהליך עיכולו (עקב הסובין) איטי יותר. בנוסף הוא מהווה מעין זריקת מרץ למערכת העיכול ופעולתה התקינה וטוב לדיאטות הרזיה.

איך מבשלים אורז מלא?

דרך בישולו הנפוצה היא בישול בהרבה מים למשך זמן ארוך (45 דקות לערך)
על גבי להבה נמוכה, לאחר השריה במים.

ECO_CU_IN250

שיטה אחרת לבישול – שוטפים את האורז המלא ומשרים בקערת מים. אחרי כמה שעות מחליפים את המים. משרים לפחות 3 שעות ועד יממה.

לאחר מכן רצוי לסנן את האורז המלא, ואז אפשר לשמור אותו עוד יומיים במקרר.

לאחר הסינון מבשלים את האורז המלא במים (עם תבלינים ברמה בסיסית) ביחס של 1:1 – כלומר כוס מים על כוס אורז מלא. הבישול יתבצע בסיר מכוסה למשך כחצי שעה לאחר רתיחה.

לאחר הבישול מוסיפים טעם ותיבול להשלמה.

סוגי האורז המלא המוכרים:

– אורז בסמטי מלא

– אורז פרסי מלא

– אורז מלא עגול

– אורז בר

– אורז אדום

 

 

השאירו תגובה: